Citat:
Ursprungligen postat av
Mamma18
Söker tips på hur jag kan komma på fötter igen.
Har hamnat ur balans ekonomiskt och det tär enormt på mig att varje månad försöka komma i kapp för att inse att det alltid händer något.
Ständigt nedräkning till lönen suger så enormt mycket energi.
Har bra jobb och hygglig lön, tror den är något över medianlönen i Sverige..
Nu är känslorna trötthet och en krypande ångest. Kämpar o kämpar men maten, dieseln och det mest nödvändiga är svindyrt.
Så ledsen på det här.
Vad kan jag göra? Och gärna inte tips om att leta burkar eller andra dryga kommentarer.
Det är tunnt med information från dig, 38000 i lön och 200000 i skuld säger inte så mycket. Är det ekonomin som är problemet eller är ekonomin ett symptom på något annat? Börja med att identifiera problemet så kan du hitta lösningen. Här måste du våga gå på djupet för att lyckas.
Varför är kontot tomt innan lönen kommer?
Nu gissar jag men jag tror din situation beror till stor del på att du bor där du bor. Du hyr en större och dyrare bostad än du egentligen behöver. I och med att du pendlar så suger det inte med vilken skitbil som helst utan den ska vara driftsäker och krocksäker med bra framkomlighet.
Är det möjligt att hitta något billigt nära jobbet, tänk cykelavstånd. Om du lyckas med detta så kan du göra dig av med bilen vilket är befriande både själsligt och ekonomiskt. Se möjligheten till daglig motion på cykeln som en enorm förbättring i livskvalitet. Våga genomföra de stora förändringarna som få människor gör.