2025-10-02, 06:15
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Om flickvännen är prostituerad så alright 🙏
Citera
2025-10-02, 07:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Okej med flickvän topless på stranden, eller inte?

Nja, själv har man ju kommit till den åldern då kärringarna gör sig bäst påklädda, men skulle hon ändå vilja ta ut svängarna lite någon varm sommardag så finns det ju alltid en risk att det ramlar in en anmälan om förargelseväckande beteende.
Citera
2025-10-02, 07:35
Medlem
Jag tycker kvinnor ska visa tuttarna på stranden om de vill. Jag har inget emot det.
Citera
2025-10-02, 07:43
Medlem
67arigGubbes avatar
Jag gillar att se andras damers tuttar på stranden. Men min frus silikontuttar är till för bara mina ögon, tyvärr creeps.
Citera
2025-10-02, 08:17
Medlem
Får väl hon bestämma själv!

Tycker du det är pinsamt får du prata med henne om att du tycker det. Att nån annan ser hennes bröst är väl inte ditt problem. Vi lever i 2025, inte 1925.
Citera
2025-10-02, 11:06
Medlem
psykadelikatessens avatar
Jag tror bara det är pojkvänner med liten kuk eller andra problem med sitt självförtroende som känner att det är problematiskt. Muslimer och andra konservativa faller också in i den kategorin, såklart.
Citera
2025-10-02, 12:22
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag tycker kvinnor ska visa tuttarna på stranden om de vill. Jag har inget emot det.

Jag ville helst höra från tjejerna att de älskar att kåta upp män och fläker ut sig med bilder vilket utgör 99% av hela internets material. Att svenska män är mesar som knyter näven i fickan då allt här hemma ska fördömas och alla tycker samma sak om porr, prostitution, Sverigedemokrater och annat fanstyg.

Men i Thailand så ska det knullas allt som rör sig och där kan de leva ut i en frihet, samt flickvännerna samt fruarna med sina väninnor på Kreta, Alanya utan att glömma Gambia såklart där de manliga hororna ska se vilka av katthonorna som löper med sina bröst framme och stringen i kamelläget på stränder och diskotek och kortfattat så är vi människor inte så olika alla de andra djuren och vi kan inte stoppa ett deterministisk, kulturellt och genetiskt betingat beteende då det är så som vi är på riktigt.

Allt det vi gör här hemma i Sverige är något som vi inte vill göra egentligen och en blandning av PK, feminism, självhat mot vita alltså oss själva, påhejar att media och av oss själva i en konformistisk härdsmälta skapade allt detta ungefär när allt annat också gick åt helvete med 3 miljoner muslimer som bombar, skjuter och sabbar allt ännu mer hela tiden och kan liknas med en propp som lossnade och hela skiten började sjunka och allt blir drabbat såklart av detta.

Sverige hade ryktet som världens mest sexliberala land en gång. Sedan är allt som det är nu idag.
Ser ni ett mönster eller vad är er egen teori som kan slå min som bättre?
Citera
2025-10-02, 13:48
Medlem
De 3 kompisar jag hade i tidig 20 års åldern som lät sina flickvänner åka till grekland och spanien själva var alla otrogna!

Först kom det fram att de solat topless, sedan att de fått kuk!

Ingen man med full fungerande hjärna låter sin flickvän visa tuttarna för någon annan!
Citera
2025-10-02, 15:45
Medlem
Nuförtiden tycker jag man kan behålla överdelarna på om man är på vanliga badstränder men jag skulle ju inte ställa mig upp och kasta sten på den kvinna som valde att gå topless.

Om jag hade mina söner med mig hade inte ändrat min inställning. Jag tror på att avdramatisera nakenhet och kroppar. Grabbarna har tillgång till internet i olika former, dom VET hur en tjej ser ut.

Växte upp delvis under 80-talet och då var det ju mycket vanligare men jag minns att jag hade lite blandade känslor redan då. Träffade många klasskamrater på stranden när jag var 12-13 år och när dom bara hade en bikinitrosa så....reagerade man ju som ung kille.
Jag har inget minne av att det var SÅ avdramatiserat som en del hävdar. Nog faan var bröst sexualiserade även på 80-talet?
Citera
2025-10-02, 16:18
Medlem
Egentligen var det en relativt kort period som det var allmänt okej att sola toppless för tjejerna oavsett ålder faktiskt, även om det var vanligast bland yngre kvinnor.

Grejen var att de i allmänhet fick vara ifred och inte möttes med negativa kommentarer eller tafsande, där var inte heller massa kameror eller pojkar/män som snabbt gick fram och frågade hur mycket det kostar. Lite annat var med i bilden också såsom det faktum att det sågs som fint att vara solbränd över hela kroppen samt politiken att kvinnorna kastade bh för att bejaka sin frihet och självbestämmande.

I mångt och mycket märkte de väl att de slog in öppna dörrar och det blev inte så knasigt, svenska killar/män visade respekt och var förståndiga nog att vara som vanligt.

Förståndiga nog att förstå det var bäst uppföra sig väl och respektera, sedan lite i smyg njuta av ögongodiset.

Men det försvann. Ett helt annat samhälle växte fram och jag tror inte att en tjej som skulle lägga sig och sola toppless skulle uppleva det lika bekvämt som på 70-talet. Idag är det självklart för nästan alla att snabbt dra fram mobilkameran och ta bilder eller filma, det kommer kommentarer och många tar det som en ren inbjudan att fråga på chans eller bara komma fram och dregla, andra blir jättearga och hotfulla så det är risk att man blir ihjälstenad. Det är inte så kul heller bada i bikini när de flesta andra kvinnor sitter i heltäckande kläder och döljer håret eller t.o.m ansiktet.

Det är nya tider. Vi kan nog se att det blir väldigt olika istället beroende på var man är någonstans. Vissa badplatser är omöjliga medan andra är som gjorda för att ta av sig lite extra.

Jag saknar mest att det ändå var en social samvaro där killar och tjejer kunde vara naturliga med varandra utan att det fanns en tanke på att ha sex. Det var lätt att ha många kompisar både tjejer och killar samt umgås tillsammans.
Citera
2025-10-02, 17:00
Medlem
buhbyes avatar
Bryr mig inte om kvinnor som drar utomlands och blir uppraggade av strandturkar. Gör om frågan istället? Är topless något normalt ens eller inte?

Själv kollar jag på Melli Monaco en svart brud som ger kvinnors perspektiv på saker och ting och hon är ofta jävligt based i sina åsikter. Hon sa att när hon växte upp i Frankrike var det inte onormalt att man såg folk man bodde med gå runt nakna där ibland. Och även hon sprang runt naken som liten flicka, med pattarna ute, vilket gjorde att resultatet var att ingen där kände någon som någonsin hade blivit våldtagen, för det var normalt med att få se nakenhet.

Det kanske är värt att tänka på om man funderar på vilken värld det är man vill se idag? Vill man ha en massa mörkermän som springer runt och våldtar bara för att dom aldrig någonsin har fått sett en kvinna utomhus som inte råkar sittar fast i något fångenskap? Eller vill man ha lite fler fria kvinnor som är okej med att vara nakna?

Har alltid sett frågan topless som en nobrainer. Det var normalt när jag var liten att springa runt på stranden och kunna se några 18 åriga pattar som var ute i det fria, och visst var det spännande en viss tid av ungdomen, men det är tio gånger mer spännande att lära känna dom och vara killen som de hänger med och känner att de kan vara fria nog att sola.

Kort och gott, jag kunde inte bry mig mindre om det står någonting i lagen om det. Finns det en sån lag så är den fånig, och hör mer hemma i något osäkert och litet mellanöstern land mer än vad det någonsin skulle vara aktuellt här.
Senast redigerad av buhbye 2025-10-02 kl. 17:05.
Citera
2025-10-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Ja något radikalt har ju sannerligen hänt.

Jag var väldigt ung då - 11-12 - men fullt utvecklad och blev antastad (verbalt) en enda gång. Ett medelålders fyllo. När syrran (som var ungefär tio ggr mer snygg än mig då) röt i lallade han skamset tyst iväg.

Testa att göra om den övningen i nutid? 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in