2025-10-02, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag bor ensam.

Du menar att någon kommit in för att ta en bok och sedan lägga den tillbaka på samma ställe? När jag gick igenom böckerna och kollade på dem en och en, tittade jag på den "försvunna" boken och trodde det var en annan bok med en annan titel, författare och omslagsbild? Visserligen är ens perception inte perfekt, men så mycket tror jag inte vi projicerar ut.

Du får gärna berätta vad som skulle vara troligare. Att en människa eller spöke gjort det.
Citera
2025-10-02, 00:38
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Min nyckelknippa som försvann för 8-9 månader sen. Omöjligt!
Citera
2025-10-02, 00:57
Medlem
exoticspices avatar
Du gjorde något i garderoben, flyttade något och samtidigt tog du tavlorna och la dom någon annanstans men tänkte inte på det utan tänkte på det andra du gjorde.

Därför är du säker på att de ligger kvar i garderoben för där låg tavlorna "senast".

Om du slutar leta kommer du att hitta tavlorna.

Du kanske linda i dom i något tyg eller liknande och därför ser du inte tavlorna.
Citera
2025-10-02, 00:58
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Det är nog dina heroin pundar polare som har snott dom.
(FB) Heroin första gången snart

Bästa svaret!

För övrigt försvann mina hörlurar spårlöst idag.
Citera
2025-10-02, 00:58
Medlem
particulum1s avatar
Det finns inte något i detta universum som i sann bemärkelse upphör att existera. Alla ting omplaceras eller förändras i form.

Jag har en hypotetisk förklaring till var försvunna saker tar vägen, och jag kallar den platsen "den försvunna dimensionen".

Du inträder denna dimension när du dör, och då får du tillbaka alltihop: en hel hög med udda strumpor, vantar som aldrig hittade sin match, mössor du glömt att du ens ägt, och en hel del verktyg, troligtvis mest bitsar, många av dem utslitna. Säkert också ett gäng pennor av olika slag, några mobiltelefoner och kanske en nyckelknippa eller två.

Där ställs du inför det ultimata vägvalet, att antingen frigöra dig från det materiella genom att lämna allt bakom dig eller hålla fast vid det. Det valet avgör om du tar ett steg upp i andlig transcendens eller ett steg ner.

Nej, jag bara skriver strunt. Jag vet inte. Men någonstans finns prylarna. Det är jag säker på.
Citera
2025-10-02, 01:00
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Du får gärna berätta vad som skulle vara troligare. Att en människa eller spöke gjort det.

Nä, tror inte på spöken på det sättet.

Men samtidigt så är det högst otroligt att någon gör inbrott, tar en bok, och sedan lämnar tillbaka den. Jag har ingen riktig förklaring, måste jag ha det?
Citera
2025-10-02, 01:09
Medlem
Citat:
Nä, tror inte på spöken på det sättet.

Men samtidigt så är det högst otroligt att någon gör inbrott, tar en bok, och sedan lämnar tillbaka den. Jag har ingen riktig förklaring, måste jag ha det?

Nej, men människan är full av brister. Det är mer troligt att du själv gjort något fast du inte minns det. Människan kan vara ganska vimsig av sig faktiskt.
Citera
2025-10-02, 01:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Satt vid skrivbordet, betalade fakturor, slängde kuvert etc i en prydlig pappers-skräphög under bordet. Ingen papperskorg. De vita papprena syntes tydligt mot den färgade mattan. Efter en stunds fakturapyssel ska jag ta skräpet och slänga. Borta. Tomt på mattan. Jag blinkar. Känner efter. Papprena. Är. Inte. Där.

Går in i köket där min man sitter och jobbar och frågar om han tagit bort dem? Nej, såklart inte. Han går med mig och kollar - jag visar var de låg. Tomt. Konstigt. Inget "i vägen" liksom.
Åter till köket. Går tillbaka till mitt skrivbord efter en minut ca. Pappren är nu tillbaka....

Fortfarande en av de WEIRDASTE "annan-dimensions-'grejerna som hänt mig.
Citera
2025-10-02, 01:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, men människan är full av brister. Det är mer troligt att du själv gjort något fast du inte minns det. Människan kan vara ganska vimsig av sig faktiskt.

Det har hänt fler saker. Klippte med en sax, la ned den och den försvann. Trodde jag automatiskt lagt ned den i lådan igen, men när jag kollade var den inte där. Den var inte där på två månader. Sedan en dag så öppnade jag lådan och då låg det som avsiktligt ett papper där och under det låg saxen. Så den försvann nästan ur mina händer.

Var de udda teskedarna i min låda kommit från vet jag inte. De dök upp en och en. Två av dem kände jag inte igen, men den tredje hade jag en likadan som barn. Men min mor har kvar den jag hade, så det var inte samma.
Citera
2025-10-02, 01:59
Medlem
Citat:
Det har hänt fler saker. Klippte med en sax, la ned den och den försvann. Trodde jag automatiskt lagt ned den i lådan igen, men när jag kollade var den inte där. Den var inte där på två månader. Sedan en dag så öppnade jag lådan och då låg det som avsiktligt ett papper där och under det låg saxen. Så den försvann nästan ur mina händer.

Var de udda teskedarna i min låda kommit från vet jag inte. De dök upp en och en. Två av dem kände jag inte igen, men den tredje hade jag en likadan som barn. Men min mor har kvar den jag hade, så det var inte samma.

Har du använt droger någon gång?
Citera
2025-10-02, 02:08
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Vi har haft flickvänner, som fått saker att spårlöst försvinna och aldrig återfinnas.

Detta är paranormala forumet, så vi utesluter inte utomjordiska förklaringar.
Kvinnor brukar dock vara mästare på att hitta igen försvunna föremål!
Citera
2025-10-02, 02:16
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Det är nog dina heroin pundar polare som har snott dom.
(FB) Heroin första gången snart
Haha ts kanske borde byta polare som säkert snor och sluta med heroin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in