2025-10-01, 11:56
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Tre tavlor försvann från ingenstans. Längst upp i en hylla hade jag dom, jag minns det som det vore i går fast det är flera år sedan. Absolut ingen annan har varit här och jag har inte gjort mig utav dom under något knarkrus.

Jag tror bara att något hände i Universum som fick dessa material, ram och foto att inte existera något mer.

Har ni varit med om detta? Något ni inte har en förklaring till?
Citera
2025-10-01, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tre tavlor försvann från ingenstans. Längst upp i en hylla hade jag dom, jag minns det som det vore i går fast det är flera år sedan. Absolut ingen annan har varit här och jag har inte gjort mig utav dom under något knarkrus.

Jag tror bara att något hände i Universum som fick dessa material, ram och foto att inte existera något mer.

Det kallas dissapearing object phenomen.

Men hur långt var intervallet mellan det att du sist såg tavlorna och det att de var borta?
5 timmar eller 5 månader?
Citera
2025-10-01, 12:05
Medlem
Citat:

Du har gömt dom i en garderob med sängkläder , handukar m.m . Anledningen var att du kände dig ut tittad .
Citera
2025-10-01, 12:07
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Det kallas dissapearing object phenomen.

Men hur långt var intervallet mellan det att du sist såg tavlorna och det att de var borta?
5 timmar eller 5 månader?

En till tre månader.

Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Du har gömt dom i en garderob med sängkläder , handukar m.m . Anledningen var att du kände dig ut tittad .

Jag ska titta igen för 100 gången.
Citera
2025-10-01, 12:08
Avslutad
Ja har hänt många gånger men så kan jag tappa bort saker medans jag håller i oxå å som jag inte hittar på ett bra tag.

Å jag är säker på att det beror på att jag är tankspridd 😅
Citera
2025-10-01, 12:09
Medlem
Citat:
En till tre månader.

Jag ska titta igen för 100 gången.

Ta ut allt ur garderoben så hittar du dom.
Citera
2025-10-01, 12:19
Medlem
Citat:

Säker på att ingen har nycklar till ditt hem? Du kanske är förföljd eller gangstalkad?
Har du upptäckt andra konstiga saker?
Citera
2025-10-01, 12:21
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Ta ut allt ur garderoben så hittar du dom.

Har gjort det flera gånger

Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Säker på att ingen har nycklar till ditt hem? Du kanske är förföljd eller gangstalkad?
Har du upptäckt andra konstiga saker?

Nej och tror inte jag hade varit intressant nog för att bli stalkad. Ingenting konstigt för övrigt.
Citera
2025-10-01, 12:22
Medlem
Citat:
Har gjort det flera gånger

Nej och tror inte jag hade varit intressant nog för att bli stalkad. Ingenting konstigt för övrigt.

Det kan ju vara någon galning som förföljer dig. En psykiskt störd äldre man eller nått.
Citera
2025-10-01, 12:22
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi har haft flickvänner, som fått saker att spårlöst försvinna och aldrig återfinnas.

Detta är paranormala forumet, så vi utesluter inte utomjordiska förklaringar.
Citera
2025-10-01, 12:26
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:

Hänt mig en gång.

Satt vid skrivbordet och jobbade med något. Tappade en liten detalj ned på golvet, typ en skruv eller aparatfot minns inte exakt vad.
Kunde höra hur den studsade och vart, letade länge men hittade inget. Vände ut och in på det rummet, fortfarande inget.

Avskrev det hela som att prylen for in i en annan dimension eller att det var en glitch i matrixen.

Sen finns det andra tillfällen som förmodligen bara beror på att jag ibland är tankspridd, glömsk eller en kombination av de båda.
Citera
2025-10-01, 12:35
Medlem
Citat:

Det är ju mer sannolikt att du är förföljd av en psykiskt störd stalker som varit i ditt hem och tagit de än att de skulle ha försvunnit av sig själva.

Okänd kvinna som flyttat in hos man:
https://www.youtube.com/watch?v=iPzAl3cXXX0
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här