Ja, lite DOP hör till livet. Hade en liten hög med böcker och skulle läsa en speciell bok. Den var inte i högen. Den stod där en månad. Sedan kollade jag igen, då var den tillbaka. Kan ju inte missat att se den, var bara ca 10 böcker.
[quote=Vatos.Locos|93103703]
Har gjort det flera gånger
Övertygad om att dom fins i Lägenheten ! Klädskåpet , I en byrå , I en skåp , under vardags mattan , i förrådet , Vänd upp och ner på lägenheten för dom fins där !!! Var tavlorna värdefulla ?
Tre tavlor försvann från ingenstans. Längst upp i en hylla hade jag dom, jag minns det som det vore i går fast det är flera år sedan. Absolut ingen annan har varit här och jag har inte gjort mig utav dom under något knarkrus.
Jag tror bara att något hände i Universum som fick dessa material, ram och foto att inte existera något mer.
Har ni varit med om detta? Något ni inte har en förklaring till?
Ställ dig bredvid hyllan, säg med klar och tydlig röst "- Jag vill ha tillbaka mina tavlor".
Ibland får man tillbaka sina försvunna prylar efter några dagar.
Jag tycker det försvinner prylar hela tiden hemma hos mig men de brukar dyka upp. Däremot kom jag hem en gång och då hade en bok fallit ut från bokhyllan ner på golvet och låg där fullt uppslagen. Helt oförklarligt. Det trotsar ju all logik och alla lagar i universum att en stadig bok kan ramla ut från bokhyllan av sig själv.
Jag tycker det försvinner prylar hela tiden hemma hos mig men de brukar dyka upp. Däremot kom jag hem en gång och då hade en bok fallit ut från bokhyllan ner på golvet och låg där fullt uppslagen. Helt oförklarligt. Det trotsar ju all logik och alla lagar i universum att en stadig bok kan ramla ut från bokhyllan av sig själv.
Jag har varit med om att bla en hårtrmmer som legat i badrumsskåpet ett tag plötsligt föll. Jag hörde "dunsen" men hittade den flera meter från den logiska nedslagsplatsen, tror den hade tagit en skum kurva ut från badrummet. Har iofs varit med om en hel del skumma saker, skuggfigurer som dyker upp och snabbt försvinner, vargar som springer förbi mig och löses upp i tomna intet. Sängen har också flyttat sig några cm när jag låg i den, hörde knarret och kände hur den rörde sig. Även då föll en tv-remote, som låg på sängen, till golvet.
Flyttade in i nytt boende (Själv). ca 45kvm.
2st rum. en hall med ett litet förråd. Kök och en toa/dusch.
Efter några månader så börjar jag leta efter min städmopp. Köptes vid inflytt och användes ett par gånger. Men sen helt borta.
Stod inte i lilla städskrubben.
I hemmet fanns i princip bara en Tvsoffa, soffbord. Säng. byrå.
Efter ca 2 år när jag flyttade ut så hittade jag den aldrig.
Det är nog det enda som jag lyckats slarva bort.
Aldrig tappat pengar, nycklar eller slarvat bort något så. Något enstaka verktyg har man kanske förlagt eller fått fötter av kompisar/ jobb. Men man kan ju tycka att en städmopp 160cm långt skaft och 50cm brett mopphuvud borde inte gå att slarva bort.
Ja men det har varit typ när man sökt för att ta reda på något på internet.
Då hittar jag alla svaren.
Men sen när jag söker igen efter samma svar finns det inte kvar.
Flyttade in i nytt boende (Själv). ca 45kvm.
2st rum. en hall med ett litet förråd. Kök och en toa/dusch.
Efter några månader så börjar jag leta efter min städmopp. Köptes vid inflytt och användes ett par gånger. Men sen helt borta.
Stod inte i lilla städskrubben.
I hemmet fanns i princip bara en Tvsoffa, soffbord. Säng. byrå.
Efter ca 2 år när jag flyttade ut så hittade jag den aldrig.
Det är nog det enda som jag lyckats slarva bort.
Aldrig tappat pengar, nycklar eller slarvat bort något så. Något enstaka verktyg har man kanske förlagt eller fått fötter av kompisar/ jobb. Men man kan ju tycka att en städmopp 160cm långt skaft och 50cm brett mopphuvud borde inte gå att slarva bort.