• 1
  • 2
2025-09-28, 15:27
Medlem
https://youtu.be/K4vkf7RxgMs?si=zX31dWpsNRX8vVxx

I en intervju får Håkan Juholt frågan om han läser vad som skrivs om honom. Han svarar då att han aldrig varit inne på Flashback då hans son varnat för alla elakheter som skrivs på forumet om Håkan.
Citera
2025-09-28, 15:33
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://youtu.be/K4vkf7RxgMs?si=zX31dWpsNRX8vVxx

I en intervju får Håkan Juholt frågan om han läser vad som skrivs om honom. Han svarar då att han aldrig varit inne på Flashback då hans son varnat för alla elakheter som skrivs på forumet om Håkan.
Jag lyssnade precis på podden för en timma sedan. Den var intressant.
Citera
2025-09-28, 15:48
Medlem
Det är klokt av honom att inte läsa flashback.
Citera
2025-09-28, 15:55
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Hakan vet bäst. Alltid.

En talangfull skribent, som själv inte kedjad i Rörelsen, borde skriva boken om HJ.

Den som (s) vänsterflygelman kamrat Suh0nen skrev, är bara en devot hyllning av en apologet.

Ont: Klart Håkan ska' läsa här på forumet. Det behöver inte vara om sig själv.
Citera
2025-09-28, 16:42
Medlem
Håkan var riktigt bra. Förstår inte varför man vill skriva elakheter om honom.
Citera
2025-09-28, 16:47
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3055

Ja det är/var inga större fel på Håkan Juholt.
Men han kunde valt sitt umgänge bättre.
Citera
2025-09-28, 16:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Så jävla mycket finns väl inte skrivet om kulbon på flashback eller har jag på något sätt lyckats blocka alla som skriver om Juholt 24/7?
Citera
2025-09-28, 16:58
Medlem
Citat:
Håkan var riktigt bra.
Hur vet man det? Han hann väl inte åstadkomma särskilt mycket.
Eller menar du hans jobb som ambassadör i Långtbortiafrika eller Nordpolen eller var det nu var han hamnade.
Citera
2025-09-28, 17:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Vet inte om jag skulle kalla honom riktigt bra, men anser heller inte att det finns några riktigt dåliga saker att säga om honom. Han försökte återskapa ett mer klassiskt socialdemokratiskt parti, gjorde misstaget att fiffla med ersättningen för dubbelt boende, något otaliga politiker gjort, och kastades ut. Men det folkliga stödet för de gamla socialdemokraterna är stort, något vi kan se på SD:s valframgångar.

Som jag minns det, men det är ju snart 15 år sedan nu, var det en samlad mediekår som beslöt sig för att kasta ut honom och inte ett stort folkligt uppror som gjorde hans avgång oundviklig. Men redan då reflekterade jag över att kritiken kändes konstgjord. Ja, givetvis ska man inte fiffla med ersättningar på det sätt som han gjorde. Men de flesta svenskar var så luttrade och frågan hade kommit upp så ofta i olika sammanhang att det var få som verkade bli riktigt upprörda. Förmodligen för att de visste att "deras" politiker var minst lika korrupta.
Citera
2025-09-28, 17:11
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Allt måste sättas i perspektiv. Håkan var bra eftersom vi inte visste vilka jävla dårar som komma skulle. Det är sett med de senaste femton årens ögon av vansinne som vi tycker att Håkan var både städad och normal.
Citera
2025-09-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vet inte om jag skulle kalla honom riktigt bra, men anser heller inte att det finns några riktigt dåliga saker att säga om honom. Han försökte återskapa ett mer klassiskt socialdemokratiskt parti, gjorde misstaget att fiffla med ersättningen för dubbelt boende, något otaliga politiker gjort, och kastades ut. Men det folkliga stödet för de gamla socialdemokraterna är stort, något vi kan se på SD:s valframgångar.

Som jag minns det, men det är ju snart 15 år sedan nu, var det en samlad mediekår som beslöt sig för att kasta ut honom och inte ett stort folkligt uppror som gjorde hans avgång oundviklig. Men redan då reflekterade jag över att kritiken kändes konstgjord. Ja, givetvis ska man inte fiffla med ersättningar på det sätt som han gjorde. Men de flesta svenskar var så luttrade och frågan hade kommit upp så ofta i olika sammanhang att det var få som verkade bli riktigt upprörda. Förmodligen för att de visste att "deras" politiker var minst lika korrupta.
Håller med dig, hade han fått fortsätta så hade inte SD vuxit sig stora, problemet är att han föll för mediatrycket (drivet av S internt) vilket man också försökt på SD men dom har inte lyckats trots det försöker man med diverse drev vilket får motsatt verkan.
Senast redigerad av tjanska 2025-09-28 kl. 17:17.
Citera
2025-09-28, 17:19
Medlem
Citat:

Håkan (och Rädda barnen) ville minska barnfattigdom i en tid när den var historiskt låg och i en nedåtgående trend. Man har slutat mäta barnfattigdomen sedan 2019, men vräkningar av barnfamiljer har börjat öka igen, och regeringen kommer att minska bidragen till stora barnfamiljer med icke arbetande föräldrar. Så nu hade Håkan behövts.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Barnfattigdom#Statistik
https://sv.wikipedia.org/wiki/Barnfa...v_barnfamiljer
Senast redigerad av guru1966 2025-09-28 kl. 17:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in