2025-09-28, 16:42
Medlem
Jahbrahs avatar
Lät först på TS som att normala kvinnor i klänning eller liknande blir filmade och trakasserade, men det handlar alltså om nån slags halvterrorist men halalsjal. Låt henne få smaka på de som bestämmer i områdena hon älskar.
Citera
2025-09-28, 16:46
Medlem
Heter det verkligen iransk är det inte persisk? Ja det är väl lite udda att man har politiskt laddade föremål som lärare på skolorna som ska vara neutrala. Men bilden är väl ändå rätt missvisande vad hon bär till och från arbetsplatsen är väl hennes ensak de hade varit en annan sak om hon bar den i klassrummet.
Citera
2025-09-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Du är faktaresistent.
Läs artiklarna. Alaviter anser sig inte som muslimer.
Hennes syster säger i en av länkarna att de är alaviter.

Jag hade för ett antal år sedan i skolan haft barn från en alavitisk familj. Jag trodde att de var muslimer, men icke. När barnet skulle börja i min klass gjorde jag misstaget, under ”välkomnandemötet” med familjen, att ta dem för muslimer. Jag fick då vänligt men bestämt från mamman och pappan höra att de inte alls var muslimer utan alaviter. De ville inte bli kallade araber heller, utan just alaviter.
Men du tror väl inte på det heller. Jag gissar att din inställning kommer att vara att de lurade mig.
Hedersförtryck finns inte bara inom islam, det finns även inom kristendomen och andra mindre religioner t ex alaviteterna.
Men du tror väl inte på det heller.
I skolan fick vi ut utbildning om hedersförtryck, det var en kurs från Uppsala universitet.
Importerad problematik.
Citera
2025-09-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Lät först på TS som att normala kvinnor i klänning eller liknande blir filmade och trakasserade, men det handlar alltså om nån slags halvterrorist men halalsjal. Låt henne få smaka på de som bestämmer i områdena hon älskar.

De är alltså de iranska männen i Göteborgs förorter som ska bestämma hur kvinnorna ska klä sig? Den åsikten trodde jag aldrig jag skulle se på Flashback!
Citera
2025-09-28, 18:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Han är iranier som trakasserar kvinnor han tycker klär sig respektlöst. Är det inte precis det som moralpoliser håller på med?
Det är inte att trakassera att lägga upp ett debattinlägg på Twitter där kvinnan dessutom inte går att känna igen. Känns inte alls särskilt iranskt utan klassiskt svensk konflikthantering.
Citera
2025-09-28, 18:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Men vet du inte ens vad tråden handlar om?

Klädseln hade ingenting med religion att göra.

Det handlar väl om klädesplagg som visar support för muslimska Hamas som gång på gång hävdar att de ska utplåna judarna för att det står så i islams hemska texter?
Citera
2025-09-28, 18:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Ja det är ju självklart att du som svensk vet bättre än en alavit själv.
Din inställning om att inte låta människor själva bestämma vad de tillhör, är ju inget annat än människoförakt.

Hur vet du att jag är en "svensk"? Sluta vara sån rasist.

Jag bestämmer inte vad någon "tillhör". Om Arne 37 år hävdar att han tillhör Svenska Kyrkan så ifrågasätter inte jag det. Men jag vet vad Svenska Kyrkan är och står för. En sån kunskap kan jag väl ha oavsett mitt ursprung och hudfärg?

Nu råkar jag veta att det är islam det handlar om.
Citera
2025-09-28, 21:15
Medlem
Det handlar om en politisk uniform. Politiska uniformer hör självklart inte hemma på arbetsplatsen, såvida denna inte är ett partikontor.
Citera
2025-09-28, 21:16
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hur vet du att jag är en "svensk"? Sluta vara sån rasist.

Jag bestämmer inte vad någon "tillhör". Om Arne 37 år hävdar att han tillhör Svenska Kyrkan så ifrågasätter inte jag det. Men jag vet vad Svenska Kyrkan är och står för. En sån kunskap kan jag väl ha oavsett mitt ursprung och hudfärg?

Nu råkar jag veta att det är islam det handlar om.

Här är lite ur min första länk:
Norrmännen Dag Herbjönsrud och Stian Bromark har ägnat ett avsnitt av sin bok, ”Blanke lögner, skitne sannheter ” åt Fadimes bakgrund. De har varit i den trakt i Turkiet där familjen Sahindal har sitt ursprung och intervjuat människor. De kom fram till att familjen inte är muslimer. Fadimes storasyster Fidan har offentligt sagt att de är aleviter, inte muslimer.

Så var det med det.

Fadime ligger begravd på Uppsala Gamla Kyrkogård. Domprost Tuulikki Koivunnen Bylund ledde begravningen.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fadime_%C5%9Eahindal

Så var det med det.

(Det finns en muslimsk begravningsplats i Uppsala. Hon ligger inte begravd där.)

Känner du någon person som är alevit?
Det gör jag, eller rättare har känt, eleven har slutat skolan nu.
Ska vi vara riktigt noga så tillhör aleviter kurderna i Turkiet.

Sätt du dina egna beteckningar på folk som du vill. Jag förstår att du inte kommer att acceptera någon annan uppfattning än din egen. Sakbevis och fakta tror du inte på. Du är fraktaresistent.
Senast redigerad av RFT 2025-09-28 kl. 21:18.
Citera
2025-09-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han är en trojansk häst. En iranier som tagit sig långt upp i SD och som nu börjat verka för att staten skall kunna gå in och reglera kring hur folk skall få klä sig offentligt.
Kan vara, kan vara som en råttfälla. Först det goda sedan slår fällan igen och helveset kommer fram och då blir det andra och dom hemska bullarna för att skapa hämmade människor i nästa fas.
Citera
2025-09-28, 22:40
Medlem
Jazkers avatar
Jag blir förvirrad... han är född i Iran, ensamkommande hit 2005.
Talar azeri, svenska, persiska och engelska, har suttit i riksdagen sedan 2022 för SD.

Är han muslim och klagar på en blond kvinnas klädsel?
Är han muslim och inte sympatiserar med Hamas om att "Befria Palestina"? (Snöflinga?)
Är han muslim och vill sänka en förvirrad trolig tvåbarnsmor med en helt ok rumpa?
Senast redigerad av Jazker 2025-09-28 kl. 22:56. Anledning: Fel årtal: 2002, inte 2022.
Citera
2025-09-28, 23:07
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah

Nja det lät så i DITT HUVUD för att du kan se med bara ett öga. Det är iofs ok att det lät så för dig men sen när du läste tråden borde det vara inga problem med att förstå att även i detta fall så handlar det om en man som leker moralpolis och som trakasserar kvinnor för något de har på sig. Allt annat är svagt intellekt.
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det handlar väl om klädesplagg som visar support för muslimska Hamas som gång på gång hävdar att de ska utplåna judarna för att det står så i islams hemska texter?

Det spelar ingen roll hur mycket du skriver. Du har inte kunnat ha tillräckligt starkt intellekt för att ta till dig att detta handlar om en man från Iran som dessutom är riksdagsledamot som leker moralpolis och som trakasserar en kvinna för kläder hon har på sig. Hade det handlat om principer för dig så hade du kunnat förstå det men du har bara ett öga och har ett svagt intellekt som inte bara kan se bara den delen av storyn som passar det egna narrativet sas utan också aldrig någonsin kan förstå att du är som du är även om du skulle få 500 år på dig att leva. Svagt intellekt är vad det heter. Alla med det minst starka intellektet hade inte ifrågasatt en enda sekund att detta är vad det är men du var så svag att det tog dig ca 20 inlägg och frågor att förstå att andra tänker på ett annat sätt.

Förstår du nu varför vi muslimer är emot demokrati?
Senast redigerad av TheSamePerson 2025-09-28 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in