2025-09-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55
Fotbollshuliganer är vårat största samhällsproblem. Hur tycker du att vi ska komma tillrätta med det?
Antar du driver? Kommer inte på topp 100. Idioti detta.
Citera
2025-09-27, 15:22
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Polisen knackade på – Amanda vägrade släppa in dem
”Det är rena trakasserier”

Polisen har börjat söka upp fotbollssupportrar på deras arbetsplatser, trots att det saknas brottsmisstanke.

Chefen Amanda vägrade att släppa in dem för att prata med en anställd.

– Vad polisen gör är rena trakasserier, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-arbetsplatser

Vad sysslar polisen med egentligen?

Detta är ett av många bevis på att det finns för många poliser i Sverige.

Om poliser sysslade med brott som har offer, istället för att bedriva terror mot civilbefolkningen så hade vi klarat oss med en polismakt med ca 5000 anställda.
Citera
2025-09-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Vad sysslar polisen med egentligen?

De förebygger brott.
Det Ultrasgrupperingar sysslar med hade av allmänheten ansetts vara brottsligt och oacceptabelt överallt annars än på en fotbollsstadion. Varför det anses vara ok just där är nog helt obegripligt.
Citera
2025-09-27, 15:28
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Detta mina vänner är vad ni röstade för när ni släppte fram det fascistiska partiet SD.

År du dum på riktigt?

Samtliga partier i riksdagen står bakom utbyggnaden av den statliga terrorapparaten där polisen är en del.
När polisen kan ägna sig att jaga personer för påhittade "brott" eller "felaktiga åsikter" av politiska skäl, då har ett land för många poliser och för stor sk. "rättsapparat" (det är givetvis ingen rättsapparat längre när denna drivs av politiska agendor istället för av ett allmänintresset).
Citera
2025-09-27, 15:33
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Detta mina vänner är vad ni röstade för när ni släppte fram det fascistiska partiet SD.
Du, den gubben går inte. Polismyndigheten är uppbyggd av socialdemokratin med den ena idioten till chef efter den andra. Mestadels kärringar av båda könen. Det finns dialogpoliser, brottsförebyggande arbete mot hederligt folk samt poliskvinnor som inte kan öppna fram- och bakluckan på en bil. Numera även människor från Mellanöstern i kåren. Hade SD haft något att säga till om i frågan hade polisen gjort vad den ska - Serve and Protect.
Citera
2025-09-27, 15:51
Medlem
Citat:
De flesta röstar nog på SD för att de hoppas på att idioter som du ska steriliseras och sätta i fängelse.
I övrigt kommer inga oskyldiga att drabbas även om de en dag skulle bli största partiet.

Polisen ger ju dessutom en skälig förklaring.
Vad alla här verkar missa är att det dessutom inte alls står att personen är misstänkt för något - polisen säger att det även kan röra sig om att han söks som vittne...

Citat:
– Jag vågar inte säga om personerna i fråga är brottsmisstänkta. Det kan handla om ett intresse av att ta kontakt, det kan också vara ett vittne som stått bredvid en viss person. Personen är alltså föremål i en brottsutredning.

Citera
2025-09-27, 16:06
Medlem
Actionables avatar
Sedan när tar Flashback Aftonbladet för sanning?

Om nu denna chef inte släppte in polisen, hur kan man ändå ha så mycket information kring saken? Var dialogen typ "Hej, vi vill prata med din anställda Y för att det är en fotbollshuligan men hen är inte misstänkt för något"?

Låter som att Aftonbladet inte kollat en bra story, för den kanske spricker då.
Citera
2025-09-27, 16:15
Medlem
Yungvidzibois avatar
Det här är egentligen helt sjukt, riktiga Gestapo metoder att dyka upp sådär. Vad kommer härnäst?
Ett interneringsläger för fotbollssupportrar?
Eloge till chefen som stod upp för anställdas integritet.
Citera
2025-09-27, 16:35
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actionable
Sedan när tar Flashback Aftonbladet för sanning?

Om nu denna chef inte släppte in polisen, hur kan man ändå ha så mycket information kring saken? Var dialogen typ "Hej, vi vill prata med din anställda Y för att det är en fotbollshuligan men hen är inte misstänkt för något"?

Låter som att Aftonbladet inte kollat en bra story, för den kanske spricker då.

Låter som att du inte läst artikeln eftersom din tolkning kanske spricker då.
Hon släppte in dem och samarbetade i tron att de var där för en pågående utredning.
Ingen - inte ens polisen - har påstått att han är huligan.
Citera
2025-09-27, 16:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag har anmält tre gånger i mitt liv och alla gånger har det blivit nedlagt! Senast med någon jättekonstig motivering! Polisen gör inte mycket vettigt längre och vissa som jobbar där ifrågasätter jag faktiskt intelligensen på.

T ex den anställde på Polisen som jag lämnade anmälan senast till! Den personen var mycket oangagerad, trög, ointelligent och hängde inte med och jag fick upprepa enkla saker gång på gång trots att det inte var raketforskning jag tydligt beskrev.
Citera
2025-09-27, 16:48
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Antar du driver? Kommer inte på topp 100. Idioti detta.
Nä fotbollshulliganer finns det väl inte många utav! Olika typer av våld och ekonomisk brottslighet är väl största problem och det är mestadels "vanliga människor" som står för det och inte huliganer!
Citera
2025-09-27, 17:06
Medlem
Fullständigt hårresande och befängt beteende från polisens sida.

Det är sådant här diktaturer sysslar med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in