2025-09-29, 10:08
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Hur ska staten kunna "skydda vittnena" när dessa vägrar att peka ut de kriminella? Man kan inte gripa varenda adidasklädd skummis som hänger i ett gathörn, tyvärr. Märkligt att så många här predikar fegheten som ett rationellt val.
Ditt resonemang blir lite moment 22 om du vänder på det.
Vittnen vågar inte peka ut kriminella för staten kan inte skydda de som vittnar.
Citera
2025-09-29, 11:18
Medlem
Bob-Dylans avatar
Lite OT, men varför öppna öht?

Jag antar att om det finns en reell brottsmisstanke så bryter de sig in. Finns det inte det så åker de väl vidare.
Citera
2025-09-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Nu ljuger du igen. Sluta med det. Det Rebecca Landberg pratar om där är polisens generella arbetsmetod. Det aktuella fallet rör en person som inte är misstänkt för något och som inte förekommer i någon utredning. Det kanske övergår ditt förstånd men de flesta andra verkar greppa läget.
Fast han förekommer i en utredning…
Citera
2025-09-29, 13:08
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Alla vet att fotbollssupportrar är samhällets värsta fiende och måste bekämpas med alla medel möjliga.
Citera
2025-09-29, 13:14
Medlem
StonedAssassins avatar
Grisar är horungar
Citera
2025-09-29, 13:23
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Man klarar inte av att lösa brott och kriget mot gängen är förlorat sedan länge.
Påminner om England där polisen knackar på folk och begär deras mobil för att de delat eller skrivit något som kritiserar invandrare/flyktingpolitiken. Vi är nog inte långt ifrån det här i Sverige heller.

https://www.youtube.com/watch?v=Wd6g4GuJRHc

Det har väl redan hänt, har för mig att insatsstyrkan åkte hem till en 70-årig dam för att hon hade skrivit "fel" på fejjan. Och det var 10 år sen.
Citera
2025-09-29, 13:30
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Det har väl redan hänt, har för mig att insatsstyrkan åkte hem till en 70-årig dam för att hon hade skrivit "fel" på fejjan. Och det var 10 år sen.
Ja det kommer jag också ihåg, tror insatsstyrkan var inblandade. Hon hade skrivit " neger " om jag kommer ihåg rätt
Citera
2025-09-29, 13:33
Medlem
Johnny.99s avatar
Citat:
Amanda är en hjältinna!

Metoden förefaller importerad från England där polisen helt oblygt trakasserar gamla tanter i hemmet för diverse icke brottsliga Facebookinlägg.
Exakt så, sådant kommer till Sverige snart också. Åsiktspoliser är snart en verklighet här med.
Citera
2025-09-29, 14:08
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregeryoung
Fast han förekommer i en utredning…
Jaha, vilken då? Gärna en källa också.
Citera
2025-09-29, 15:23
Medlem
Citat:
Jaha, vilken då? Gärna en källa också.
Tror inte det fungerar för dig om jag skriver källa en tredje gång. Kan man inte läsa så kan man inte, då blir man ”fotbollssupporter” ha.
Citera
2025-09-29, 15:40
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregeryoung
Tror inte det fungerar för dig om jag skriver källa en tredje gång. Kan man inte läsa så kan man inte, då blir man ”fotbollssupporter” ha.
Ok, hoppa över källan. Du har uppenbarligen ingen. Berätta istället vilken polisutredning han förekommer i. Det har du inte gjort, du bara påstått att så är fallet. Vad handlar t.ex. utredningen om?Vilken roll har han i utredningen?
Citera
2025-09-29, 17:20
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du får läsa på om vittnesskydd om du är intresserad, jag orkar inte förklara elementära saker för mentala barn.
Så bekvämt för dig. Jag trodde att du skulle uppskatta att jag försökt förklara elementära saker för dig? Feghet much?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in