2025-09-27, 12:09
Medlem
Polisen knackade på – Amanda vägrade släppa in dem
”Det är rena trakasserier”

Polisen har börjat söka upp fotbollssupportrar på deras arbetsplatser, trots att det saknas brottsmisstanke.

Chefen Amanda vägrade att släppa in dem för att prata med en anställd.

– Vad polisen gör är rena trakasserier, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-arbetsplatser

Vad sysslar polisen med egentligen?
Citera
2025-09-27, 12:14
Medlem
okok1s avatar
Polisen kan inte lösa brott så de håller på med annat istället. Är inte förvånad alls.
Citera
2025-09-27, 12:17
Medlem
Ja dom får/vågar ju inte göra något mot gängen så något måste de hitta på.

Detta är att gå över gränsen, ska jag vara orolig och rädd för att gå på matcher nu eller undvika det helt, kanske undvika att gå ut överhuvudtaget snart?

Att polisen kommer till jobbet och frågar ut chefen om en anställd som inte gjort något fel kan definitivt göra att företaget kommer försöka göra sig av med personen.
Citera
2025-09-27, 12:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Polisen kan inte lösa brott så de håller på med annat istället. Är inte förvånad alls.

Finns ett ord för det tom. De vågar alltså inte möta den riktiga brottsligheten så de riktar all sin fokus på vanliga Svenssons. För de måste ju göra något för att förtjäna sin lön. I förlängningen kommer det ju dock bli att vanliga Svenssons kommer tappa sitt förtroende till polisen. Sedan kommer vi bli som Italien anno 1845.

Vi har redan sett en polischef fått avgå i förtid för detta med skit mot fotbollsfans. Det inte de tänker på inom polisen är ju att inom dessa fansled kommer det finnas folk med makt. Sådana som bestämmer över polisen.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-09-27 kl. 12:44.
Citera
2025-09-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Polisen har börjat söka upp fotbollssupportrar på deras arbetsplatser, trots att det saknas brottsmisstanke.

Det undrar jag också, bättre de löser riktiga brott!
Citera
2025-09-27, 12:22
Medlem
Europes avatar
Väldigt märkligt beteende. Hur vore det att utreda några av alla de anmälda brotten polisen vägrar utreda?
Citera
2025-09-27, 12:25
Medlem
Ett välkänt fenomen, polisen är alltid mycket hårda mot supportar men när det gäller demonstranter ur vissa etniska grupperingar som leker rövare på stan så står de bara och tittar på, väldigt genomskinligt.
Citera
2025-09-27, 12:27
Medlem
Krapulants avatar
Amanda är en hjältinna!

Metoden förefaller importerad från England där polisen helt oblygt trakasserar gamla tanter i hemmet för diverse icke brottsliga Facebookinlägg.
Citera
2025-09-27, 12:34
Medlem
Dofternas avatar
Nästa gång polisen ska ta mig ska jag också vägra. En helt ny värld har öppnat sig nu när Amanda visat hur bylingen ska tas.
ACAB!
Citera
2025-09-27, 12:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nästa gång polisen ska ta mig ska jag också vägra. En helt ny värld har öppnat sig nu när Amanda visat hur bylingen ska tas.
ACAB!

Jo nog får vara nog! Vill polisen tracka vanliga medborgare. Så låt dom se hur svårt det ska vara enligt lag. Anmäl dom jävlarna om det lilla minsta. Bli av med sitt jobb som polis är inte kul. Varför exakt blev du avskedad som polis?
Citera
2025-09-27, 12:55
Medlem
Är Amanda landets tuffaste kvinna?
Citera
2025-09-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Vad sysslar egentligen Aftonbladet med...
Som alltid är detta en snyftare från tidningen och vi vet alla att det ligger mycket mer bakom. Men det passar inte Aftonbladets narrativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in