2025-09-25, 23:00
Medlem
Men 60 papp är 60 papp. Har man en såpass lön för ett chill jobbet så tycker jag nog man ska lugna sig lite och se hur arbetsplatsens utvecklas ned tiden. Det kan vara en eller ett par stycken som gör hela atmosfären sämre. Skulle de försvinna eller det kommers in någon ny person såg kan gruppdynamik förändras rätt fort.
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Jag hade mycket hellre haft ett jobb jag trivs på och tjänar 40K än ett där jag vantrivs och tjänar 60K.
Med det sagt hade jag nog stått ut några månader för att få lite extra sparade, men max 6.

Men låter egentlgen inte som du vantrivs direkt.
Citera
2025-09-26, 04:09
Medlem
Personligen skulle jag bara bita ihop. Du har en schysst lön. Men såklart jobbigt med pissiga kollegor. Jag hade laddat om på fritiden för att härda ut under arbetstiden.

Investera dina pengar klokt och ta en tidig pension.
Citera
2025-09-26, 06:46
Medlem
Germanofils avatar
Det är ovanligt att ha den typen av kollegor som kallar en tjockis och skämtar om att knulla varandras fruar på ett jobb för högutbildade(?) där man tjänar ganska bra. Jag är väldigt nyfiken på vilken bransch det rör sig om.

Du skriver att det är enda företaget inom branschen på din ort. Om du är ung och obunden råder jag dig att söka jobb på annan ort. I längden orkar man inte jobba med ett gäng idioter.
Citera
2025-09-26, 07:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Är lite samma dilemma för mig.
Tjänar bra, arbetsuppgifter jag trivs med och jag kan inte påstå att jag sliter arslet av mig.
Men gud vad jag kan störa mig på en del kollegor.
Ofta äldre gubbar som tror sig veta allt, om precis allt i hela världen när dom inte själva verket knappt vet nånting.
Har dragit mig tillbaka mer och mer och sköter mitt då jag har lessnat totalt på att sitta och låtsas vara social i fikarummet där man ändå inte kan få en syl i vädret av alla boomers som ska förklara hur allt ligger till.
Har blivit riktigt arg några gånger när dom försökt läxa upp mig om saker som jag tveklöst vet mer om, tex i arbetsfrågor. Jag har kunnat syna att dom inte har nån aning vad dom pratar om, då blir dom åtminstone tysta...
Nej jag vet att det inte är bra att dra sig tillbaka.
Men gud vad trött jag blir på dessa självgoda zombies.
En smällfet gubbjävel sitter varje rast och tjatar på en yngre kollega att han måste börja äta frukost då kroppen annars kommer börja gå in i svältläge och i första hand äta upp kroppens muskler på pojken...
Jag är kvar men det är då fan i mig bara för pengarna och arbetstempot...
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-09-26 kl. 07:44.
Citera
2025-09-26, 07:43
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Hej,

Jag jobbar idag i en medelstor svensk stad. Har ett chill jobb, gör ganska mycket det som jag tycker om att göra, bra arbetstider och dessutom tjänar jag ca 60.000 kronor. Inget att klaga på således.

Däremot.

Här kommer stora kruxet.

Det finns en uppsjö utav kollegor som jag utav diverse skäl inte trivs med alls. Huvudsakligen för att dom alla försöker på bekostnad utav alla andra fjäska sig uppåt i hierarkin och är beredd att kliva över lik för detta.

Lite svårt således att ignorera det. Tycker dom också delvis beter sig illa mot mig och mot sina andra kollegor.

Men hur ska man resonera egentligen? Hitta ett lika chill jobb med den här lönen är en smärre omöjlighet men samtidigt så måste man ju trivas också.

Jag har rent krasst alternativet att gå ner 20.000 i månaden i lön - eller att vara på ett jobb med kollegors om jag vantrivs med. Hur hade ni resonerat?

EDIT kanske ska lägga till att det i min stad inte finns fler företag inom just den här branschen.

Vad är viktigast, pengar eller trivseln. Du kan kanske inte få både och så du måste välja. Jag hade valt pengarna, men det är jag det.
Citera
2025-09-26, 07:45
Medlem
LupusLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Det finns väl en HR-avdelning som kan ta hand om det här?

Veckans skämt😆
HR, jösses…
Citera
2025-09-26, 07:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Varför ge upp och sluta?, det är väl kollegorna som är ena jävla as.
Sätt ner foten ordentligt nästa gång det kommer något ogenomtänkt dravel, visa att
du inte tar något skit.
Hjälper inte det, meddela din chef vad som försigår på arbetsplatsen, är chefen likadan,
kontakta din fackliga företrädare, sedan HR.
Kontakta HR är det absolut sämsta alternativet, kan snarare bli backfire och bara slå tillbaka mot ts och ge honom en massa problem.

Det finns bara ett effektivt alternativ.
Bli en sur jävel.
Explodera när folk beter sig som skithögar och ryt till direkt är det enda som hjälper.
Då inser dom att dom behöver använda sina härskartekniker och skit mot någon annan mer mild kollega...
Citera
2025-09-26, 07:53
Medlem
LupusLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EncoEnlu
Personligen skulle jag bara bita ihop. Du har en schysst lön. Men såklart jobbigt med pissiga kollegor. Jag hade laddat om på fritiden för att härda ut under arbetstiden.

Investera dina pengar klokt och ta en tidig pension.

Precis så.
Risken är mycket stor att det blir samma sak på nästa jobb. Det är så folk funkar idag.
Försök att umgås med de vettiga och undvik resten.
Blir det för jävligt så byt ändå, inte värt att må skit.
Jag upplevde samma sak som 55 åring men ställde in mig på ett tidigt datum för pension vilket underlättade enormt.
Bästa beslutet någonsin 👌
Citera
2025-09-26, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Hej,

Jag jobbar idag i en medelstor svensk stad. Har ett chill jobb, gör ganska mycket det som jag tycker om att göra, bra arbetstider och dessutom tjänar jag ca 60.000 kronor. Inget att klaga på således.

Däremot.

Här kommer stora kruxet.

Det finns en uppsjö utav kollegor som jag utav diverse skäl inte trivs med alls. Huvudsakligen för att dom alla försöker på bekostnad utav alla andra fjäska sig uppåt i hierarkin och är beredd att kliva över lik för detta.

Lite svårt således att ignorera det. Tycker dom också delvis beter sig illa mot mig och mot sina andra kollegor.

Men hur ska man resonera egentligen? Hitta ett lika chill jobb med den här lönen är en smärre omöjlighet men samtidigt så måste man ju trivas också.

Jag har rent krasst alternativet att gå ner 20.000 i månaden i lön - eller att vara på ett jobb med kollegors om jag vantrivs med. Hur hade ni resonerat?

EDIT kanske ska lägga till att det i min stad inte finns fler företag inom just den här branschen.

Du kan inte bara ignorera dom då och sköta ditt?

Rök en holk och le hela dagen

Annars får du nog byta jobb...
Citera
2025-09-26, 08:12
Medlem
vasaduellers avatar
Strunta i undermänniskorna och deras slavmentalitet. Det gäller inte endast på jobbet.
Citera
2025-09-26, 08:52
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Bra betalt för sitt arbete borde man få oavsett den sociala arbetsmiljön.
Lönen är det du får för ditt arbete, din tid, din kompetens. Får du inte det du skall blir du rånad.

Är den psykosociala arbetsmiljön dålig så är det inte alltid att göra så mycket åt det eftersom människor på sådana arbetsplatser i regel är själviska och fega kräk som egentligen borde brinna i helvetet.
Citera
2025-09-26, 08:55
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Kontakta HR är det absolut sämsta alternativet, kan snarare bli backfire och bara slå tillbaka mot ts och ge honom en massa problem.

Det finns bara ett effektivt alternativ.
Bli en sur jävel.
Explodera när folk beter sig som skithögar och ryt till direkt är det enda som hjälper.
Då inser dom att dom behöver använda sina härskartekniker och skit mot någon annan mer mild kollega...

Ja HR är i regel någon cuck som bara finns till för att att vara en extra röst mot de anställda.
Det är så sjukt att folk inte fattar att HR har arbetsgivaren som arbetsgivare. Typ som att HR skulle stå utanför på något sätt. HR är "facket" för företaget. De är din motståndare vid en konflikt, inte din vän.
De flesta HR människor förtjänar en yxa i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in