2025-09-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Varför tjatar du på om hennes CV? Vad har det med hennes agerande att göra? Så du menar att detta hör till vanligheterna att nyhetsankare skall agera så här? Så en nyhetsankare skall agera som Torsten Flink eller? Det är skillnad på nyhetsankare och ett debattprogram.

TS undrar om hennes bakgrund. Hennes CV är inte fy skam direkt.
Du är medveten om att det är ok att hålla sig till topic.
Mig veterligt är Torsten Flink vare sig journalist eller nyhetsankare. Möjligen i din värld.
Citera
2025-09-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
SVTs nyhetsankare, Sarah Sidibé, kan inte hantera en dator som krånglar och svär i direktsändning.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ag-blir-galen/

Vad säger ni om Sarah Sidibé och hennes reaktion?
Vad vet ni om Sarahs utbildning om bakgrund - kan det hjälpa oss att förstå behovet att svära i direktsändning?

Det är ju inte direkt sällan som det strular på SVT.
Ljudet faller bort, textning faller bort, fel inslag mm mm.
Klart man kan bli lätt irriterad.

Hur många kan inte bli lätt irriterade på jobbet när ex.vis datorer krånglar, möte ställs in, en korkad kollega mm.

Dessutom var väl inte detta i direktsändning?

Det här bevisar endast hur lättkränkta vissa personer är.
Citera
2025-09-25, 11:19
Medlem
bomhulls avatar
Inget att haka upp sig på ! Många som uttrycker sig på detta sätt i samhället
Citera
2025-09-25, 11:39
Medlem
Bagdads avatar
Bristande vandel så hon ska ut ögonaböj
Citera
2025-09-25, 12:09
Medlem
Bandydrakens avatar
Tycker du verkligen att vi ska importera amerikansk puritanism? De blev utsparkade från England av en anledning, när det begav sig
Citera
2025-09-25, 12:17
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
SVTs nyhetsankare, Sarah Sidibé, kan inte hantera en dator som krånglar och svär i direktsändning.

Vad vet ni om Sarahs utbildning om bakgrund - kan det hjälpa oss att förstå behovet att svära i direktsändning?

Behovet att svära i direktsändning saknas helt eftersom det inte är direktsändning.
Vad är ditt behov av att ljuga om direktsändning?
Citera
2025-09-25, 12:22
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Jag är övertygad om att hon är betydligt mer utbildad än den som blir upprörd.

Att bli arg för att datorn krånglar och en svordom skulle vara värre än när ni skjuter och mördar folk i parit och minut incel?
Så människor som blir upprörda på detta är automatiskt incels som skjuter folk kontant? Och varför är hennes utbildning relevant? Gör dig inte automatiskt smartare
Citera
2025-09-25, 12:32
Medlem
Citat:

Äsch, det där var väl inte så farligt. Klart man blir frustrerad när teknik krånglar.
Citera
2025-09-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Du kan svära på rasten med din kollega. Men inte framför "gäster". Har du haft ett jobb någon gång? Vet du vad det innebär? Ett företag äger dig mellan några timmar tydligen.
Jag kände det snarare som att grabbarna som var anställda hos mig gjorde mig en tjänst. Om jag hade betett mig som att jag ägde dem under arbetstid skulle de nog ha gått till en annan firma blixtsnabbt.
Fast om du har perspektivet att din ag äger dig så får du väl ha det. För oss normala människor känns det dock främmande.
Citera
2025-09-25, 15:47
Medlem
Det var alltså inte i direktsändning och SVT sänd det felaktiga inslaget av misstag.

Alltså hon svor i något som inte skulle sändas.

Försöker förstå vad problemet är. Det var ju inte med flit hon svor och en själv hade säkert gjort samma sak. Svär själv över när tågen är sena.
Citera
2025-09-25, 19:57
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Nu var detta en inspelning där saker och ting blev fel och som inte skulle visas så man får ta i beaktning att hon visste att hon hade en chans till.

Därför är detta inte så speciellt.
Citera
2025-09-25, 21:59
Medlem
Usch vad Sverige är förfallet. Sådant hade aldrig hänt för ett par decennier sedan och bakåt. Då talade alla hallåor och nyhetsuppläsare ett vårdat språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in