2025-09-25, 08:31
Medlem
Om detta hade hänt på ett 4-5 stjärnigt hotell och receptionisten reagerar som Sarah när datorn hänger sig vid bokning av rum inför gästerna, då hade jag lämnat hotellet på stört och sedan kontaktat chefen.
Citera
2025-09-25, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Jag vet inget om din utbildning eller hennes utbildning, eller varför du är upprörd, ser inte heller att det har med tråden att göra. Tråden handlar om Sarah Sidibés frustration. Om hon skjutit någon är knappast heller topic för tråden.

Ja du har rätt jag kan inte anta att du har någonsomhelst utbildning, vad har saken att du troligen är obildad med det hela att göra. Hon har ett CV du bara kan drömma om. Kolla hennes linkedin.

Jag förstår inte på vilket sätt det hon gjorde var upprörande?
Du verkar väldigt småsint.
Jag ser ser inget problem med en mänsklig reaktion.
Även ett nyhetsankare på lokal TV måste få vara mänsklig.
Citera
2025-09-25, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Ja du har rätt jag kan inte anta att du har någonsomhelst utbildning, vad har saken att du troligen är obildad med det hela att göra. Hon har ett CV du bara kan drömma om. Kolla hennes linkedin.

Jag förstår inte på vilket sätt det hon gjorde var upprörande?
Du verkar väldigt småsint.
Jag ser ser inget problem med en mänsklig reaktion.
Även ett nyhetsankare på lokal TV måste få vara mänsklig.

Är du dum på riktigt? Detta är public SERVICE! Det är ett service yrke i sig att förmedla nyheter till medborgarna. Nej det ska vara sterilt och tydligt, och trevligt. Precis som på ett 5 stjärnigt hotell.
Citera
2025-09-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Om detta hade hänt på ett 4-5 stjärnigt hotell och receptionisten reagerar som Sarah när datorn hänger sig vid bokning av rum inför gästerna, då hade jag lämnat hotellet på stört och sedan kontaktat chefen.
Är du verkligen en sådan Karen?
Fuck, ditt liv måste vara riktigt tungrott.
Citera
2025-09-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalfylaktiskChock
Är du verkligen en sådan Karen?
Fuck, ditt liv måste vara riktigt tungrott.

Betalar man för en service så skall folk fan bete sig professionellt. I alla andra situationer kan jag ta sånt där beteende då vi är bara människor.
Citera
2025-09-25, 08:51
Medlem
Citat:
Betalar man för en service så skall folk fan bete sig professionellt. I alla andra situationer kan jag ta sånt där beteende då vi är bara människor.
Löntagare är alltså inte mänskliga, är det kontentan av ditt inlägg alltså?
Citera
2025-09-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalfylaktiskChock
Löntagare är alltså inte mänskliga, är det kontentan av ditt inlägg alltså?

Du kan svära på rasten med din kollega. Men inte framför "gäster". Har du haft ett jobb någon gång? Vet du vad det innebär? Ett företag äger dig mellan några timmar tydligen.
Citera
2025-09-25, 09:00
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hon uttalade det ju iallafall rätt. Har hört bra mycket värre! Men det är ändå märkligt att hon väljer att säga det på jobbet…

Men vad kommer detta ifrån? Skulle kännas väldigt märkligt att säga ”knull” varje gång man blir frustrerad. Men jag antar att det är ett steg närmare idiocrazy för varje år som går. Welcome to Costco I love you!

Hon sa vad tyckte i svenskt pk-media.

I USA mer vanligt att uttala sin frustation, se tjejen här, blev hurrad.
Honest weather reporter: 'It sucks here': https://www.youtube.com/watch?v=BMKFevZiWu8
Citera
2025-09-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reglerna
Hon sa vad tyckte i svenskt pk-media.

I USA mer vanligt att uttala sin frustation, se tjejen här, blev hurrad.
Honest weather reporter: 'It sucks here': https://www.youtube.com/watch?v=BMKFevZiWu8

Väldigt stor skillnad på "sucks" och "fuck". Sucks är inte ett engelskt svärord. Och hon står bokstavligen i ett skit väder, vid rätt tillfälle och charmtroll till nyhetsankare kan lite mer vågade ord fungera. Så ditt exempel är inte jämförbart med detta.
Citera
2025-09-25, 09:11
Medlem
Citat:
Är du dum på riktigt? Detta är public SERVICE! Det är ett service yrke i sig att förmedla nyheter till medborgarna. Nej det ska vara sterilt och tydligt, och trevligt. Precis som på ett 5 stjärnigt hotell.

Sterilt, tydligt och trevligt, vad har du fått det ifrån?
Och varför drar du in boende du aldrig upplevt i ett forum om medier och journalistik?

Även nyhetsankare är människor och det tycker jag är bra.

Kvinnan har dessutom ett rejält CV bakom sig.
Citera
2025-09-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Sterilt, tydligt och trevligt, vad har du fått det ifrån?
Och varför drar du in boende du aldrig upplevt i ett forum om medier och journalistik?

Även nyhetsankare är människor och det tycker jag är bra.

Kvinnan har dessutom ett rejält CV bakom sig.

Varför tjatar du på om hennes CV? Vad har det med hennes agerande att göra? Så du menar att detta hör till vanligheterna att nyhetsankare skall agera så här? Så en nyhetsankare skall agera som Torsten Flink eller? Det är skillnad på nyhetsankare och ett debattprogram.
Citera
2025-09-25, 09:20
Medlem
JoeDoughs avatar
Ytterligare en svartskalle som infiltrerat samhällskroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in