• 5
  • 6
2025-09-26, 01:13
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Sedan några dagar är jag hemkommen från en resa genom landet där jag besökte några olika ställen. Under denna tid har jag interagerat och även passivt observerat ett flertal personer och inte en enda av dessa har under hela min närvarotid hörts använda ett enda svärord.

Jag är inte religiös och söker inte aktivt efter ovanligt prydliga sammanhang där finess och smak är avgörande faktorer. Själv har jag inte ovanan att svära.

Om det plötsligt svärs i en nyhetssändning är det något jag skulle lägga märke till, men inte fästa så mycket vid. Svärsorden är en del av språket och frustration kan lättas med dessa. Det engelska FUCK är särskilt effektivt för detta. Det sägs sv dryga personer att det kännetecknar "dåligt ordförråd", som om det fanns bra och dåliga ord. Vad är ens ett bra ord?

Står valet mellan att bli utskälld med en massa svärsord eller med slag och sparkar så är det väldigt få som skulle föredra det sistnämnda. Frekvent svärande som ett inslag i vardagen är en indikation på en långt mycket mer högstående personlig civilisationsnivå än vad fysiskt våld indikerar.
Citera
2025-09-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Så människor som blir upprörda på detta är automatiskt incels som skjuter folk kontant? Och varför är hennes utbildning relevant? Gör dig inte automatiskt smartare

Taskig läsförståelse? TS skriver "Vad vet ni om Sarahs utbildning om bakgrund"
Då är det relevant för mig att kommentera att hennes CV är inte direkt fy skam.
För övrigt förstår jag inte varför det hela skulle vara det minsta upprörande.
Citera
2025-09-28, 08:26
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Taskig läsförståelse? TS skriver "Vad vet ni om Sarahs utbildning om bakgrund"
Då är det relevant för mig att kommentera att hennes CV är inte direkt fy skam.
För övrigt förstår jag inte varför det hela skulle vara det minsta upprörande.
Jag tror min läsförståelse är väldigt bra. Det om CV:t fanns inte på den tidigare kommentaren. Däremot anklagelser om att man skjuter folk om man är kritiskt mot detta. Bryr mig personligen inte dock. Kan vara kul med lite personlighet ibland
Citera
2025-09-30, 16:07
Medlem
Hon är ett bra nyhetsankare i övrigt, och så hade hon hade ett ögonblick av mänsklig frustration. Vad är er issue ens? Skaffa ett liv.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in