Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-09-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Och hur känner då din kvinna att dina spärrar får henne att utstå som icke påsättningsbar?

Definition of life is a bitch

Stackars kvinnan.
Hon kanske inte är så sugen på sin partner heller längre…
Citera
2025-09-25, 16:36
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Låter inte som en bra idé att stanna. Attraktion är viktigt i en relation.
Citera
2025-09-25, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundskit89
Alltså, jag har hamnat i ett jävla moment 22 som jag inte ens själv begriper. Här sitter man med en kvinna som man genuint älskar, typ på riktigt älskar, den där djupa lojaliteten som gör att man skulle kunna gå genom eld för henne. Hon är min bästa vän, min trygghet, mitt ankare. Men grejen är att attraktionen är helt stendöd. Noll. Nada. Det finns liksom ingen gnista i den sexuella biten. Jag kollar på henne och känner värme, respekt, omtanke… men kroppen svarar inte.

Det stör mig något kopiöst, för jag vill vilja. Jag vill känna begär, jag vill kasta mig över henne, men det är som att ju mer jag älskar henne, desto mer försvinner det där sexuella. Som om hjärnan sorterar in henne i “helig, ouppnåelig, orörbar”-facket istället för “partner, passion, kåthet”. Jag kan inte ens runka fram fantasin om henne längre, det blir bara fel.

Samtidigt känns det helt sjukt att ens tänka tanken på att lämna, för känslomässigt är hon hemma. Hon har aldrig svikit mig, jag vet att hon skulle stå kvar när alla andra skiter i. Men attraktion är ju inte något man kan intala sig, det går inte att fejka fram. Man kan ligga ändå, men då blir det bara mekaniskt, nästan lite äckligt som att jag sviker henne just genom att inte känna det där naturliga drivet.

Så här sitter man, med en kvinna man älskar för mycket för att knulla med. Ironiskt nog. Älska henne som människa, men kroppen vill hellre glo på random brudar på stan än röra henne. Det är fan tragikomiskt.

Kanske är det därför jag märker att jag småflörtar med kollegor på jobbet. Inte på något allvarligt sätt, inget som skulle sabba relationen, men det blir liksom en ventil. Ett sätt att känna att jag fortfarande har nån form av sexuell puls i mig. Där funkar det, ett leende från nån i fikarummet, en lite längre blick än nödvändigt, och helt plötsligt vaknar kroppen till. Det där pirret jag saknar hemma kommer direkt, som en jävla påminnelse om att det inte är jag som är trasig, utan att attraktionen till henne har dött.

Det är det som gör allt så förbannat förvirrande. För känslomässigt är hon fortfarande nummer ett, men den biologiska delen vill hellre triggas av nån random kollega jag inte ens har något djup med. Det är skitsamma vad de heter eller vad de gör, det är bara kemin, den där råa energin som jag saknar. Hemma är allt tryggt, stabilt, varmt… men på jobbet får jag känna mig levande igen, som en man och inte bara en snäll bästa vän.

Så jag går runt och slits isär mellan två världar den jag älskar och den jag kan tända på. Någon annan som varit i en liknande sits och vad gör man?

Det är fint att du på nått sätt ser henne som “helig”.
Om där fanns passion och kemi från start, hur tar ni er tillbaka till det?
Vad gjorde ni innan som ni inte gör nu?

Alla människor har sexfantasier, mer eller mindre. Som någon annan skrev om att fönstershoppa ute men äta hemma haha
Om du får fantasier om vad du vill göra med andra kvinnor kan du prova att utöva dom med henne när du kommer hem.
Övertänk inte, bara gör.

Gör ni något spontant/nytt ihop?
Ibland behöver man säga “nu knullar vi” och så får det bli vad det blir.
Citera
2025-09-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundskit89
Alltså, jag har hamnat i ett jävla moment 22 som jag inte ens själv begriper. Här sitter man med en kvinna som man genuint älskar, typ på riktigt älskar, den där djupa lojaliteten som gör att man skulle kunna gå genom eld för henne. Hon är min bästa vän, min trygghet, mitt ankare. Men grejen är att attraktionen är helt stendöd. Noll. Nada. Det finns liksom ingen gnista i den sexuella biten. Jag kollar på henne och känner värme, respekt, omtanke… men kroppen svarar inte.

Det stör mig något kopiöst, för jag vill vilja. Jag vill känna begär, jag vill kasta mig över henne, men det är som att ju mer jag älskar henne, desto mer försvinner det där sexuella. Som om hjärnan sorterar in henne i “helig, ouppnåelig, orörbar”-facket istället för “partner, passion, kåthet”. Jag kan inte ens runka fram fantasin om henne längre, det blir bara fel.

Samtidigt känns det helt sjukt att ens tänka tanken på att lämna, för känslomässigt är hon hemma. Hon har aldrig svikit mig, jag vet att hon skulle stå kvar när alla andra skiter i. Men attraktion är ju inte något man kan intala sig, det går inte att fejka fram. Man kan ligga ändå, men då blir det bara mekaniskt, nästan lite äckligt som att jag sviker henne just genom att inte känna det där naturliga drivet.

Så här sitter man, med en kvinna man älskar för mycket för att knulla med. Ironiskt nog. Älska henne som människa, men kroppen vill hellre glo på random brudar på stan än röra henne. Det är fan tragikomiskt.

Kanske är det därför jag märker att jag småflörtar med kollegor på jobbet. Inte på något allvarligt sätt, inget som skulle sabba relationen, men det blir liksom en ventil. Ett sätt att känna att jag fortfarande har nån form av sexuell puls i mig. Där funkar det, ett leende från nån i fikarummet, en lite längre blick än nödvändigt, och helt plötsligt vaknar kroppen till. Det där pirret jag saknar hemma kommer direkt, som en jävla påminnelse om att det inte är jag som är trasig, utan att attraktionen till henne har dött.

Det är det som gör allt så förbannat förvirrande. För känslomässigt är hon fortfarande nummer ett, men den biologiska delen vill hellre triggas av nån random kollega jag inte ens har något djup med. Det är skitsamma vad de heter eller vad de gör, det är bara kemin, den där råa energin som jag saknar. Hemma är allt tryggt, stabilt, varmt… men på jobbet får jag känna mig levande igen, som en man och inte bara en snäll bästa vän.

Så jag går runt och slits isär mellan två världar den jag älskar och den jag kan tända på. Någon annan som varit i en liknande sits och vad gör man?

Sjukt! Jag är i exakt samma sits! Trodde typ jag var ensam om detta. Man slits alltid mellan tankarna men i slutändan är tryggheten det som är viktigt, så länge det är ”ok” med sexlöst eller nästintill i förhållandet. Man kan dra en runk och sen känner man att allt annat är viktigare.

Stanna kvar. Så länge det går
Citera
2025-09-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Att bli särbos då och bara träffas på typ helgen när ni gjort er fina för varandra och byggt upp en längtan efter varandra kanske inte skulle vara så tokigt, men det kanske inte funkar? Och så naturligtvis inte sitta och skinna framför datorn i veckorna, utan all sås ska ges till kärringen.

Bli särbos tror jag på! Tror många par skulle må bra av att vara särbos istället.
Citera
2025-09-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag funderar om det är många män som tänker, fan så måste jag sätta på kärringen igen. Är det vanligt?

Känns inte så vanligt. Ser ju betydligt fler trådar med män som klagar på att deras kvinnor inte vill ha sex längre.
Citera
2025-09-25, 19:22
Medlem
Vad händer med dig ifall hon lägger sig bredvid i nattlinne utan trosor och vill kramas? Känner du inget alls?
Senast redigerad av Tissetiss 2025-09-25 kl. 19:29.
Citera
2025-09-25, 20:45
Medlem
VackraYazmines avatar
Lösningen är att skaffa ett modernt förhållande. Det vill säga att ni börjar ligga med andra. Varför begränsa er när ni mår dåligt av det?
Citera
2025-09-25, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VackraYazmine
Lösningen är att skaffa ett modernt förhållande. Det vill säga att ni börjar ligga med andra. Varför begränsa er när ni mår dåligt av det?

TS, ta inte råd från en person som anser att det är rimligt att ha massa one night stands, och därefter startar en tråd om att hon äcklas av alla killar hon har haft sex med.
Citera
2025-09-27, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Du får be henne banta.
Du läser mina tankar. Följande går ut till många män där ute:
Din käring är fet, även om du inte medger det själv. Bortförklaringar som att hon kanske är lite mullig är att ljuga för dig själv. Hon är fet och du attraheras inte.

Du älskar inte kvinnan. Du bara intalar dig det för att ni är överens och har liknande värderingar. Du bara påstår att du älskar någon för att du blir uttråkad av att vara ensam.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in