2025-09-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsessa
nej men jag är en liten fattig människa - företaget är stort och rikt och skulle ÄNDÅ kastat datorn, därför betalar jag nu för luft.
Var fick du nästan 7000 kr att köpa en dator ifrån?
Jag vill verkligen inte vara elak men något säger mig att du knappast har ett arbete och får en lön?
Citera
2025-09-22, 17:18
Medlem
Citat:
dom kan skriva att den inte är godkänd.
ordet godkänd får en att tro saker,
och behöver man pengarna är det klart att man blir glad och kanske firar med vin.....

Är du dum i huvudet?
Citera
2025-09-22, 17:49
Medlem
Zests avatar
Personen köper en vara på avbetalning - vill nyttja öppet köp - förväntar sig då att få hela summan utbetald till sig för en vara som är köpt på avbetalning och sabbar den dessutom. Man undrar vem som lurat i personen att detta funkar...
Citera
2025-09-22, 17:51
Medlem
Zests avatar
Citat:
nej men jag är en liten fattig människa - företaget är stort och rikt och skulle ÄNDÅ kastat datorn, därför betalar jag nu för luft.
phja. dumhet är dumhet och det är det du betalar för nu. luft som luft.
Citera
2025-09-22, 18:43
Medlem
Mailmanss avatar
Ska fan öppna en flaska vin och läsa tråden igen. TS måste ju gå på tjack eller vara förståndshandikappad 😂
Citera
2025-09-22, 20:27
Medlem
Varför har du fått betala datorn två gånger?
Citera
2025-09-22, 20:47
Medlem
George1s avatar
Må jesus i himlen blå ha barmhärrtighet över din själ kära vän.

1. Du fattar ju inte principen bakom öppet köp - Det betyder är du missnöjd kan du lämna tillbaka den.
Inte att du kan förstöra den och tro du får pengarna tillbaka.

2. Ordförrådet är nog lika stor som din bag in box. Kassera betyder förstöra - Google is your friend.

3. Pengarna har du inte heller då du tog det på avbet.

Folk har försökt förklara men det verkar lixom inte komma fram så låt mig ta det på en nivå som du förstår.

Du säljer en dator till mig. Jag betalar men när jag kommer hem spiller jag vin och hela datorn är förstörd, kan jag då komma tillbaka till dig säga du jag råka sabba datorn och vill inte ha den utan du får betala tillbaka mina pengar, så då står du där med en trasig dator och 0kr för ett fyllo sabbade den.

Tänk lite från deras perspektiv....eller nej gör inte det för det blir nog överkurs.
Ibland blir jag mörkrädd för vad jag läser. Hoppas du inte har barn
Citera
2025-09-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George1
Må jesus i himlen blå ha barmhärrtighet över din själ kära vän.

1. Du fattar ju inte principen bakom öppet köp - Det betyder är du missnöjd kan du lämna tillbaka den.
Inte att du kan förstöra den och tro du får pengarna tillbaka.

2. Ordförrådet är nog lika stor som din bag in box. Kassera betyder förstöra - Google is your friend.

3. Pengarna har du inte heller då du tog det på avbet.

Folk har försökt förklara men det verkar lixom inte komma fram så låt mig ta det på en nivå som du förstår.

Du säljer en dator till mig. Jag betalar men när jag kommer hem spiller jag vin och hela datorn är förstörd, kan jag då komma tillbaka till dig säga du jag råka sabba datorn och vill inte ha den utan du får betala tillbaka mina pengar, så då står du där med en trasig dator och 0kr för ett fyllo sabbade den.

Tänk lite från deras perspektiv....eller nej gör inte det för det blir nog överkurs.
Ibland blir jag mörkrädd för vad jag läser. Hoppas du inte har barn

men jag fattar men jag ger mig inte helt. Tycker ändå det är fel såklart. Såklart inte kul att betala för nåt jag inte har. Dom kastade min egendom. Jag hade kanske kunnat laga den.
chatgpt skrev att det hade kunnat gå att lägga den öppen och torka över natten.

Så jag vill ju ha en ersättningsdator för den dom slängde.
Citera
2025-09-22, 22:28
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
erbjuder dom öppet köp får dom skylla sig själva borde det ju vara
Annars erbjud det inte bara
och 6900 är inget för dom men mycket för mig
Dom borde gett mig en gratis dator eller pengarna tilbaka eller båda två
6 900 SEK hade du kunnat köpa tre st https://www.netonnet.se/art/dator-su...oaArvdEALw_wcB

Och även ha en slant över. Min gissning är att det är TikTok, Insta och lite annat som du använder datorn till. Inget avancerat ö h t.
Citera
2025-09-22, 22:29
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
6 900 SEK hade du kunnat köpa tre st https://www.netonnet.se/art/dator-su...oaArvdEALw_wcB

Och även ha en slant över. Min gissning är att det är TikTok, Insta och lite annat som du använder datorn till. Inget avancerat ö h t.
6 900 så är det nästan en amatörgejmingmaskin som vi pratar om. Waste oavsett.
Citera
2025-09-22, 22:52
Medlem
Citat:
men jag fattar men jag ger mig inte helt. Tycker ändå det är fel såklart. Såklart inte kul att betala för nåt jag inte har. Dom kastade min egendom. Jag hade kanske kunnat laga den.
chatgpt skrev att det hade kunnat gå att lägga den öppen och torka över natten.

Så jag vill ju ha en ersättningsdator för den dom slängde.

Du sa till dem att kasta den. Det var på din uppmaning.
Citera
2025-09-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz

för minecraft
det andra på telefonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in