Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-09-21, 17:22
Medlem
Asså jag blir fysiskt sjuk får panik attacker typ av vitt snus, även fast det bara är 3.5 mg per portion, medans ja kan snusa vanlig xr göteborg som de är 8-9 mg i per portion utan att känna något.
Är det nått jävla gift i det vita eller vad är grejen? Min kropp reagerar som det är typ 15 mg/ portion av det, är det nått sötnings ämnade som xytiol elr nått elr
Citera
2025-09-21, 17:41
Medlem
IanMcEwans avatar
Vitt snus har ett högre pH-värde vilket gör att nikotinet tas upp fortare av slemhinnorna i munnen än av nikotinet i vanligt snus. Du blir alltså påverkad kraftigare men framför allt snabbare.
Citera
2025-09-21, 17:52
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag har snusat i 20 år men får diarré av vitt snus.
Citera
2025-09-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Vitt snus har ett högre pH-värde vilket gör att nikotinet tas upp fortare av slemhinnorna i munnen än av nikotinet i vanligt snus. Du blir alltså påverkad kraftigare men framför allt snabbare.
Kan det förklara det bara dock, när de e så lågt som 3.5? Kanske e så då, värdelöst, köpte en stock som ja får slänga
Citera
2025-09-21, 18:17
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Asså jag blir fysiskt sjuk får panik attacker typ av vitt snus, även fast det bara är 3.5 mg per portion, medans ja kan snusa vanlig xr göteborg som de är 8-9 mg i per portion utan att känna något.
Är det nått jävla gift i det vita eller vad är grejen? Min kropp reagerar som det är typ 15 mg/ portion av det, är det nått sötnings ämnade som xytiol elr nått elr
Det låter som inbillning och inget annat.
Citera
2025-09-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Då även jag tycker likadant så tror jag inte det!
Citera
2025-09-21, 18:21
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Då även jag tycker likadant så tror jag inte det!
Vad du tycker spelar mindre roll. Detta handlar om vad som händer i kroppen.
Citera
2025-09-21, 18:26
Medlem
Citat:
Vad du tycker spelar mindre roll. Detta handlar om vad som händer i kroppen.
Varför har jag då obehags känslor av vitt snus?? Det måste finnas någon förklaring, Jag vet ett par stycken som inte mår bra av det sk vita "snuset"!
Citera
2025-09-21, 19:03
Medlem
Pratar du om Niccopods eller snus med tobak?
Citera
2025-09-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Pratar du om Niccopods eller snus med tobak?
Ja altså vitt snus med syntetisk nikotin, vanligt snus som är "white" blir ja inte dålig av alls
Citera
2025-09-21, 20:37
Medlem
Citat:
Definitivt inte.
Citera
2025-09-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Ja altså vitt snus med syntetisk nikotin, vanligt snus som är "white" blir ja inte dålig av alls

Förutom att pods har högt PH och torr påse för att tränga genom slemhinnorna, så innehåller dessa växt och fruktfibrer som i sin tur innehåller sockerarter, så dåligt för munhälsan är det.
Men det du mår illa av är säkert de aromer som används, även riktigt lössnus som innehåller specifika aromer kan göra en illamående.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in