• 4
  • 5
2025-09-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Wut? Det är ju något man gör som är helt normalt. Man bryr sig inte om andra tycker det är bra eller dåligt. Vad ska man annars göra? Blippa ännu mer på jävulsmobilen?

Du är typ min FB- själsfrände!
Helt underbart svar!
Citera
2025-09-30, 01:06
Medlem
Performative male är ju samma gamla hipster, de bär ju fortfarande säckiga kläder som är ganska färglösa och inte specielt detaljrika och de bär ju ej heller något smink
Piercings och tatueringar fungerar i vanlig ordning som substitut för smink
De är inte på långa vägar lika androgyna som Prince eller David Bowie var
Citera
2025-09-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Böcker läser man i hemmets lugna vrå. Att läsa böcker offentligt är töntigt och pretentiöst.
Det är trevligt att läsa ute i solen
Citera
2025-10-03, 18:58
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellsingStar
Jag är så jävla less på idén om performativt läsande. Vem läser för att ragga?
Jag läser för att det är roligt - det är inte mitt fel att jag tycker det... Om jag väntar på bussen totalt 5 minuter varje dag och åker buss ca 30min, så blir det en jävla massa tid i längden. Tänker att det är fullt rimligt att välja att lägga den tiden på att läsa en bok, i stället för att stirra ut genom fönstret eller scrolla instagram. Sen tror jag inte någon blir kåt av att jag gör det. Vem fan bryr sig? Har aldrig varit med om att någon vill ragga på mig för att jag läser en bok.
Ibland läser jag i Bookbeat-appen, ibland en fysisk bok, men jag skiter i vilket. I framtiden kanske jag ska köra med Bookbeat eftersom folk tydligen tror att man vill skaffa brudar om man sitter med en bok i handen.
Om jag ska vara helt normal och passa in får jag väl sätta mig och kolla på tiktok-klipp.

Förr läste väl varenda resenär en tidning eller en bok?
Håller med!

Kanske är grejen här snarare att det är patetiskt och osexigt att LÅTSAS läsa böcker bara för att verka intressant?

Iaf har något som kallas för "DatePsychology" bett 800 kvinnor att rangordna 74 olika hobbies hos män som är minst resp mest attraktivt hos män, med bokläsande som klar etta (98.2%), och "manosphere" sist (3.1%, så iaf någon sorts relevans för feminism och relaterade ämnen).

https://iol.co.za/lifestyle/love-sex...ding-to-women/

Lite skoj ändå att intresse för Astronomi (90.5%) ligger på topp 15.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in