2025-09-22, 18:37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Nee har inget anger-problem. Ingen av er trans-gay personer har någon humor det är vad problemet är.

Men ja det är feminint, töntigt och pretto att sitta och dricka en soja-latte och läsa ”det andra könet” ENBART för att ragga. Uppdatera gärna tråden med hur du lyckas.
Jag kan ärligt inte se hur en kvinna skulle attraheras?

Tack för din omtanke min strategi har gett mig en fru och två barn.
Grattis. Det har min med.

Igen, varför tror du att tråden handlar om *min* strategi? Öva lite på läsförståelsen, om nu inte även det är alldeles för "gay" för dig, macho boy.
Citera
2025-09-22, 18:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Nee har inget anger-problem. Ingen av er trans-gay personer har någon humor det är vad problemet är.

Men ja det är feminint, töntigt och pretto att sitta och dricka en soja-latte och läsa ”det andra könet” ENBART för att ragga. Uppdatera gärna tråden med hur du lyckas.
Jag kan ärligt inte se hur en kvinna skulle attraheras?

Tack för din omtanke min strategi har gett mig en fru och två barn.

Vilka böcker och drycker ska man undvika som kvinna för att inte framstå som maskulin?
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-22 kl. 18:47.
Citera
2025-09-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilka böcker och drycker ska man undvika som kvinna för att inte framstå som maskulin?
Jag föreslår Conan Barbaren och kaffegök.
Citera
2025-09-22, 21:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag föreslår Conan Barbaren och kaffegök.

Ja jag kör på det och hoppas på att jag inte blir genomskådad. Tror dock jag byter ut kaffegöken mot gin & tonic. Hoppas inte det förändrar ligga-chanserna nåt nämnvärt.
Citera
2025-09-22, 21:24
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Ärligt talat, det här med att läsa böcker offentligt, eller läsa böcker överhuvudtaget, känns mest som en patriarkal kvarleva. Den moderna, upplysta människan förkovrar sig genom 15-sekunders reels och TikToks – där finns ju all världens visdom kondenserad i dansande pekfingrar och AI-genererade röstfilter. Varför plåga sig igenom hundratals sidor när man kan få hela livets mening serverad på under en halv minut, med bakgrundsmusik och emojis?

Haha stor humor om du är ironisk. För du skrev väl inte det där seriöst, eller?
Citera
2025-09-22, 21:26
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

James Ellroys böcker är inte kompatibla med kvinnor, rent generellt.
Citera
2025-09-22, 21:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
James Ellroys böcker är inte kompatibla med kvinnor, rent generellt.

Åhh najs, hans böcker läser jag mer än gärna (offentligt), bara bonus om man framstår som intressant hos det motsatta könet och får ligga. Känns som win win detta.
Citera
2025-09-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Böcker läser man i hemmets lugna vrå. Att läsa böcker offentligt är töntigt och pretentiöst.

Okej? Men det är bättre att titta på helt efterblivna tiktok-klipp eller scrolla instagram?
Citera
2025-09-24, 11:36
Medlem
Jag är så jävla less på idén om performativt läsande. Vem läser för att ragga?
Jag läser för att det är roligt - det är inte mitt fel att jag tycker det... Om jag väntar på bussen totalt 5 minuter varje dag och åker buss ca 30min, så blir det en jävla massa tid i längden. Tänker att det är fullt rimligt att välja att lägga den tiden på att läsa en bok, i stället för att stirra ut genom fönstret eller scrolla instagram. Sen tror jag inte någon blir kåt av att jag gör det. Vem fan bryr sig? Har aldrig varit med om att någon vill ragga på mig för att jag läser en bok.
Ibland läser jag i Bookbeat-appen, ibland en fysisk bok, men jag skiter i vilket. I framtiden kanske jag ska köra med Bookbeat eftersom folk tydligen tror att man vill skaffa brudar om man sitter med en bok i handen.
Om jag ska vara helt normal och passa in får jag väl sätta mig och kolla på tiktok-klipp.

Förr läste väl varenda resenär en tidning eller en bok?
Citera
2025-09-24, 11:44
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
När man reser så reser man, jag menar inte att man ska göra något speciellt. Många lyssnar på något, det är okej. Att inte bry sig om vad andra tycker är inget argument, då kan du åka tuben klädd som jultomten också.

Riktigt långa resor är det okej att läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av HellsingStar
Okej? Men det är bättre att titta på helt efterblivna tiktok-klipp eller scrolla instagram?
Jag har redan svarat på det, se ovan. Vad gäller det du anger gör jag det inte själv. Jag gör det aldrig, i stort sett, om det inte har hänt något stort. Man kan förstås vara aktiv på sin mobil, vi lever ett sådant liv idag. Det vill säga, svara på meddelanden/epost, skriva inlägg, eller dylikt. Men att dopamindroga infinite scrolling, nej, det visar bara att man är hjärndöd.
Citera
2025-09-24, 16:22
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det är väl den nya benämningen på män som är pseudointellektuella, vilket det skrevs om för ett tiotal år sedan i media. Män som bor på gymmen och kan allt om kostlära och proteinpulver. De saknar dock filosofiskt djup, samt förmåga till att tänka abstrakt. Denna vilsenhet är en produkt av det fallerande svenska skolväsendet, så man kan egentligen inte döma dem. Å andra sidan är det positivt att de försöker, för det visar ändå på en strävan efter kunskap om livets djupare dimensioner. Bristen på vägledning och en tydlig plan gör dem däremot "performative." Hur kan vi hjälpa dessa män, där samhället har svikit dem? Det är frågan.

/AI
Ai?

Ja. Jag undrade vad det var för något med tanke på att det är intressant att läsa en bok ibland.

Sexigt.

Sätt på glasögonen och vicka lite på tån också som sticker ut från hålet i sockan.
Citera
2025-09-24, 20:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellsingStar
Jag är så jävla less på idén om performativt läsande. Vem läser för att ragga?
Jag läser för att det är roligt - det är inte mitt fel att jag tycker det... Om jag väntar på bussen totalt 5 minuter varje dag och åker buss ca 30min, så blir det en jävla massa tid i längden. Tänker att det är fullt rimligt att välja att lägga den tiden på att läsa en bok, i stället för att stirra ut genom fönstret eller scrolla instagram. Sen tror jag inte någon blir kåt av att jag gör det. Vem fan bryr sig? Har aldrig varit med om att någon vill ragga på mig för att jag läser en bok.
Ibland läser jag i Bookbeat-appen, ibland en fysisk bok, men jag skiter i vilket. I framtiden kanske jag ska köra med Bookbeat eftersom folk tydligen tror att man vill skaffa brudar om man sitter med en bok i handen.
Om jag ska vara helt normal och passa in får jag väl sätta mig och kolla på tiktok-klipp.

Förr läste väl varenda resenär en tidning eller en bok?

Fortsätt läsa i vilket format du än behagar. Hela den här grejen med "performative" hit och dit låter som nåt TikTok generationen, folk mellan 14-22, hittat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in