Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-24, 12:38
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sedan vill jag som yrkesverksam i vården (ej ambulans) tillägga att riskmedveten är lika med noll på denna kvinnodominerade arbetsplats. Man gamblar med personalens säkerhet på daglig basis. Flaggning är ett måste för ambulanspersonal i dagens samhälle. Även öppenvård och slutenvård måste skärpa säkerheten betydligt.

Är också yrkesverksam i vården och jag kallar det toxisk "empati".
Citera
2025-09-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaha. Dagar efter händelsen ska nu regeringen se över lagen. Att det ska börja flaggas adresser.

Lär ju bli samma visa som när hela områden bedöms som farliga. Ambulans kommer stå där och vänta medan folk dör... Är ju inte som polisen heller är direkt snabba och de brukar ju oftast bara de mest rädda och nojjiga.

Kan ju bli så att min nära och kära dog för ambulans kom inte för vår granne hade en flagga.

Ja, dett blir lite trasmsigt att stiftta lagar utifrån en händels4e.
Citera
2025-09-24, 12:54
Medlem
[quote=zebra121|93046742]
Ambulansvårdaren knivhöggs i ljumsken, blödde, fick hjärtstillestånd följt av att hon dog sen på sjukhus. Är det korrekt?

Det står ingenstans i våra medier var BO blev huggen någonstans.
Det var en som skrev här i tråden att den personen hade hört det från en säker källa.
Tror inte att man ska spekulera var på kroppen BO blev huggen utan vi får se om vi får reda på det.

Jag tog inte med din fråga vad som händer efter döden för det har jag ingen aning då jag lever fortfarande.
Citera
2025-09-24, 13:06
Medlem
Vad var det jag sa? Allmänheten kan inte skiljs på en sjuksköterska och en undersköterska.

Nu skriver expressen ’Tyst minut för ambulansssjuksköterskan.’

Expressen, då undrar jag, var fick hon sin sjuksköterskeutbildning ifrån om hon var 22 år när hon började på ambulansen och har jobbat där sedan dess? Finns det något snabbspår på ambulansen, en kvällskurs man kan gå några kvällar i veckan för att få en sjuksköterske-legitimation? Frågar åt en kompis!
Citera
2025-09-24, 13:08
Medlem
Kanske har missat det i tråden, men av vilken anledningen skulle ambulansen ut till honom?
Citera
2025-09-24, 13:10
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Kanske har missat det i tråden, men av vilken anledningen skulle ambulansen ut till honom?

Ringt 112 pga psykisk ohälsa
Citera
2025-09-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ambulansvårdaren knivhöggs i ljumsken, blödde, fick hjärtstillestånd följt av att hon dog sen på sjukhus. Är det korrekt?

Detta ställer frågan om hur livet efter döden ter sig. Blir allt svart så fort hennes hjärta slutar att slå och allt ger upp?

Vart har du hört ljumsken? Jag har hört hals 🤔🤔
Citera
2025-09-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Vad var det jag sa? Allmänheten kan inte skiljs på en sjuksköterska och en undersköterska.

Expressen, då undrar jag, var fick hon sin sjuksköterskeutbildning ifrån om hon var 22 år när hon började på ambulansen och har jobbat där sedan dess? Finns det något snabbspår på ambulansen, en kvällskurs man kan gå några kvällar i veckan för att få en sjuksköterske-legitimation? Frågar åt en kompis!

Intressant veta faktiskt
3 åring gymnasiet inriktning vård

Vad behövs sedan för bli sjuksköterska ?
Eller finns nån light variant för ambulanspersonal som inte klarar läsa till sjuksköterska?!?
Citera
2025-09-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Ringt 112 pga psykisk ohälsa
Varför åker ambulansen ut till psykisk ohälsa? De ska väl åka ut och rädda liv för redan skadade personer. Inte labila personer. Sjukt. Hade väl varit bättre sätta polisen på det, som har mer erfarenhet av ostabila personer?
Citera
2025-09-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455

Enligt Mrkoll har BO ingen legitimation som SSK så hon jobbade som undersköterska i ambulansen.
Citera
2025-09-24, 13:23
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttfisen
Vart har du hört ljumsken? Jag har hört hals 🤔🤔

En på Flashback skrev det som hade känningar.
Citera
2025-09-24, 13:25
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Nån som har bilder från Sthlm och Gärdet
Tydligen samlades all ledig blåsljusperson som i tjänst där nyss kl12:00
Även 2 iva helikoptrar landade

P4sthlm höll tyst minut och livesände

Posta gärna länk hade inte själv möjlighet se

Om du har facebook så gå in på AISABs fb. Finns bilder där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in