Citat:
Ursprungligen postat av
Pedro3k
Instämmer i det du vill få fram tror jag. Som sagt. Ville mest försvara min mor och bonusfar i detta. Och att det inte alltid är så enkelt att ha koll konstant. Om man inte ska låsa in barn helt i så fall. Men då kommer andra problem. Orosanmälan, soc med mera. Mina föräldrar försökte hur mycket som helst med mig. Jag undkom och fann lösningar till allt jag vela göra ändå. Smygsupa, smygröka och knarka. Något jag aldrig skyller på dom eller dom kunnat stå ivägen för helt. Bara försvårat
Tack för beklagelsen!
De är detta jag vill försöka att belysa att man när ungdomar gör saker som att trimma moped, A-traktor eller vad som helst så döljer de det ofta för föräldrarna och då är de lite barn är ungdomar och gör saker för att bli med i gemenskap.
I vissa områden blir de istället de kriminella för en del då känner gemenskapen och kan agera där.
Så varför ska de anklagas på mer föräldrar när barn hamnar i visa miljöer än andra då båda miljöerna utsätter våra ungdomar för fara som de inte har möjlighet att risk analysera då deras hjärnor inte är fullt utvecklade.
Tycker de är så tråkigt med alla ungdomar som dör i onödan för att de hamnar snett och väljer fel saker. Därför är de också skrämmande i dagens samhälle att man säger att allt är föräldrarnas ansvar.
Förr så var de mycket att föräldrarna drog hårda linjer men att samhället i form av andra föräldrar hjälpte varandra att styra och försöka hålla ungdomar och barn på rätt vägskäl. Alltså samhället bygger ungdomarna inte bara föräldrarna.
Därför känner jag att de borde finnas mycket mer engagemang från samhället att vi ska bygga en känsla där alla ska känna en gemenskap i samhället oavsett vart personer kommer ifrån eller vadman har för tankar och ideer.
Samtidigt så borde man även lägga mycket fokus på just samhället och ungdomar och vara delaktiga för att få de att förstå riskerna.
Tex så borde de finnas folk som har trimmat sina A-traktorer, mopeder och skadat sig allvarligt som säkert skulle kunna ha informationsträffar eller så med ungdomar för att få de att förstå riskerna de utsätter sig för när de trimmar sina motorer.