2025-09-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Den rör våra känslor. Att vi inte accepterar när övermakt missbrukar sin ställning och medvetet svälter ut oskyldiga. Att kvinnor och barn dör i tiotusentals. Det är något som berör alla människor med ett fungerande känsloregister.

Sen finns det givetvis undantag. Ungdomar som inte utvecklat denna del av hjärnan och även en del del vuxna som av okänd anledning inte sätter värde på Palestinska liv.
Låt oss vara ärliga nu, enda anledningen du bryr dig om Israel-Palestina konflikten är pga att svensk media pushar det 24/7. Och varför pushar dom det 24/7? Jo, det är för att suga in låg iq individer som dig. Det kallas indoktrinering och är en välkänd metod för att locka in de som inte riktigt kan tänka hela vägen själv.

Hade media vart tysta om den konflikten så hade du heller inte brytt dig, du är programmerad helt enkelt.

Två ärligt ställda frågor till dig, 1. Tror du indoktrinering och hjärntvätt existerar? 2. Tror du att det finns en chans att du kan ha blivit drabbad av det? Jag försöker inte lura dig på nåt sätt nu, utan är genuint intresserad av din självreflektion i detta. Kan det vara så att du har blivit manipulerad av media och inte är medveten om det? Ska man döma utifrån vad du, och andra som dig, skriver så är det ganska i min mening tydligt du faktiskt har blivit indoktrinerad.

Det gör väldigt ont i mitt hjärta att se sånt här, hjärntvätt är nåt fruktansvärt att utöva på någon. Jag tycker så otroligt synd om dig 😭 Du borde stänga av svt och sluta låta andra tänka åt dig, söka fakta SJÄLV och bryt dig ur indoktrineringen och sätta dig själv fri! Fler och fler gör det varje dag och du klarar det också! 🫶

https://x.com/RadioGenoa/status/1971...7lwlpG1gg&s=19

"Last year alone, Muslims kiIIled 500,000 Christians in Nigeria. Why are they only talking about Palestine?" Good question.

Varför pratar du inte om detta? Hur mycket tid per dag avsätter du till att tänka på de kristna i Nigeria kontra Israel-Palestina konflikten? Tror du tiden du tänker på de två olika exemplen korrelerar med tiden dom får i media?

Media är inte intresserad av att programmera dig om de kristna som blir slaktade i Nigeria, därför pratar dom inte om det och därmed pratar du heller inte om det. Media vill programmera dig om Israel-Palestina konflikten, så därför pratar dom om det och därmed pratar du om det.

Är inte det indoktrinering?

Du är programmerad, och du är inte ens medveten om det 🥺
Citera
2025-09-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Det där svarar bara på att den blir mer uppmärksammad, men inte varför den skulle vara viktigare att engagera sig i.

I människans natur ligger det ett inbyggt engagemang att bry sig om det som ligger oss närmast till hjärtat. Tigrayregionen Ligger långt ifrån oss geografiskt, vi vet inget om den. Varför är det ens en konflikt osv. Därför anammar vi den inte.
Citera
2025-09-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Låt oss vara ärliga nu, enda anledningen du bryr dig om Israel-Palestina konflikten är pga att svensk media pushar det 24/7. Och varför pushar dom det 24/7? Jo, det är för att suga in låg iq individer som dig. Det kallas indoktrinering och är en välkänd metod för att locka in de som inte riktigt kan tänka hela vägen själv.

Hade media vart tysta om den konflikten så hade du heller inte brytt dig, du är programmerad helt enkelt.

Två ärligt ställda frågor till dig, 1. Tror du indoktrinering och hjärntvätt existerar? 2. Tror du att det finns en chans att du kan ha blivit drabbad av det? Jag försöker inte lura dig på nåt sätt nu, utan är genuint intresserad av din självreflektion i detta. Kan det vara så att du har blivit manipulerad av media och inte är medveten om det? Ska man döma utifrån vad du, och andra som dig, skriver så är det ganska i min mening tydligt du faktiskt har blivit indoktrinerad.

Det gör väldigt ont i mitt hjärta att se sånt här, hjärntvätt är nåt fruktansvärt att utöva på någon. Jag tycker så otroligt synd om dig 😭 Du borde stänga av svt och sluta låta andra tänka åt dig, söka fakta SJÄLV och bryt dig ur indoktrineringen och sätta dig själv fri! Fler och fler gör det varje dag och du klarar det också! 🫶

https://x.com/RadioGenoa/status/1971...7lwlpG1gg&s=19

"Last year alone, Muslims kiIIled 500,000 Christians in Nigeria. Why are they only talking about Palestine?" Good question.

Varför pratar du inte om detta? Hur mycket tid per dag avsätter du till att tänka på de kristna i Nigeria kontra Israel-Palestina konflikten? Tror du tiden du tänker på de två olika exemplen korrelerar med tiden dom får i media?

Media är inte intresserad av att programmera dig om de kristna som blir slaktade i Nigeria, därför pratar dom inte om det och därmed pratar du heller inte om det. Media vill programmera dig om Israel-Palestina konflikten, så därför pratar dom om det och därmed pratar du om det.

Är inte det indoktrinering?

Du är programmerad, och du är inte ens medveten om det 🥺

Det gör dig ont i hjärtat att se någon hjärntvättad, stackars dig! Du nämner inte ett ord av dom ca 80 personer som dödas dagligen av israeliska bomber och kulor, varav ca hälften är oskyldiga barn och kvinnor.

Du säger att svensk media pushar. Du menar väl i princip hela västvärldens media? Vilken agenda har dom menar du? Varför skulle dom vilja vilda opinion mot judarna?

Menar du att alla mediahus världen över har en tyst och gemensam överenskommelse att misskreditera judarna, trots att världens mediahus ägs av av majoritet av just judar? Din dumma åsna, varför svarar jag sig ens?
Citera
2025-09-26, 21:52
Medlem
Citat:
I människans natur ligger det ett inbyggt engagemang att bry sig om det som ligger oss närmast till hjärtat. Tigrayregionen Ligger långt ifrån oss geografiskt, vi vet inget om den. Varför är det ens en konflikt osv. Därför anammar vi den inte.
Fast jag ställer inga frågor om medielogiken, utan snarare vad din logik är i att Palestinakonflikten är mer prioriterad framför dödligare krig och folkmord. Hur motiverar du det för dig själv?
Citera
2025-09-26, 21:58
Medlem
Citat:
Fast jag ställer inga frågor om medielogiken, utan snarare vad din logik är i att Palestinakonflikten är mer prioriterad framför dödligare krig och folkmord. Hur motiverar du det för dig själv?

För att Konflikten har pågått i snart 80 år och jag har växt upp med den.

Jag har haft tillgång till video och fotomaterial från konflikten vilket är lätt att förstå för mig.

Konflikten är djupt rotad i europeisk historia iom judarnas öde i ww2, vilket jag läst mycket om.

Konflikten har blivit en symbol för hela världens ordning, snarare än bara en lokal konflikt. Jag reagerar när oskyldiga far illa och stör mig när en part missbrukar sin makt.
Citera
2025-09-26, 22:03
Medlem
Citat:
För att Konflikten har pågått i snart 80 år och jag har växt upp med den.

Jag har haft tillgång till video och fotomaterial från konflikten vilket är lätt att förstå för mig.

Konflikten är djupt rotad i europeisk historia iom judarnas öde i ww2, vilket jag läst mycket om.

Konflikten har blivit en symbol för hela världens ordning, snarare än bara en lokal konflikt. Jag reagerar när oskyldiga far illa och stör mig när en part missbrukar sin makt.
Inga av dina argument håller om din poäng är att visa att du är en fritänkande individ. För det första finns det längre pågående konflikter, som den mellan Iran och Kurdistan. Att kvinnor och barn dör förekommer i en större skala i flera krig. Dessutom finns det tillgång till otroligt många råa material från exempelvis Sudan, det gäller bara att leta.

Nej, det enda logiska slutsatsen är att du är påverkad av medierna, och det visqr för mig att du inte är en fritänkande individ m
Senast redigerad av JagheterHenrik 2025-09-26 kl. 22:08.
Citera
2025-09-26, 22:09
Medlem
Citat:
Det gör dig ont i hjärtat att se någon hjärntvättad, stackars dig! Du nämner inte ett ord av dom ca 80 personer som dödas dagligen av israeliska bomber och kulor, varav ca hälften är oskyldiga barn och kvinnor.

Du säger att svensk media pushar. Du menar väl i princip hela västvärldens media? Vilken agenda har dom menar du? Varför skulle dom vilja vilda opinion mot judarna?

Menar du att alla mediahus världen över har en tyst och gemensam överenskommelse att misskreditera judarna, trots att världens mediahus ägs av av majoritet av just judar? Din dumma åsna, varför svarar jag sig ens?
Svara på mina frågor först, sen ska jag svara på dina Hamas-uppgifter.

Varför bryr du dig inte om alla kristna som blir slaktade varje år av muslimer? Är det pga media inte pushar det och således du inte har en aning om att det ens pågår?

Igen ställer jag frågan, tror du ditt intresse av en viss konflikt korrelerar med antal minuter den får av västmedia?

Alltså lille pojk, kolla här:

Medias täckning av:
Folkmordet på kristna av muslimer: 0 täckning.
Israel-Palestina konflikten: 24/7 365.

Ditt intresse av:
Folkmordet på kristna av muslimer: 0 intresse.
Israel-Palestina konflikten: Enormt, det enda du tänker på från att att du vaknat kl 12 tills du somnat i dina spyor kl 06.

HUR kan du själv inte förstå att du blivit manipulerad?

Du tycker säkert jag e tyken men jag är den enda som vill dig väl och försöker få dig vakna till dina lögner du blivit ilurad . Om du gick runt på stan med en stor kråka på näsan, hade du inte uppskattat om någon sa till dig så att du kunde ta bort den?

Igen, vänstermedia pratar om något mkt = du är superintresserad. Vänstermedia pratar lite om något = du har aldrig ens hört talas om det.

Du, lil bro, ÄR indoktrinerad. Sorry 😐
Citera
2025-09-26, 22:16
Medlem
Citat:
Inga av dina argument håller om din poäng är att visa att du är en fritänkande individ. För det första finns det längre pågående konflikter, som den mellan Iran och Kurdistan. Att kvinnor och barn dör förekommer i en större skala i flera krig. Dessutom finns det tillgång till otroligt många råa material från exempelvis Sudan, det gäller bara att leta.

Nej, det enda logiska slutsatsen är att du är påverkad av medierna, och det visqr för mig att du inte är en fritänkande individ m
Han, likt den stora majoriteten av dumsvenskar, har blivit uppfostrade av svensk media och tror på riktigt dom är "fritänkare". Det är helt absurt!

Skrapar man lite på ytan sp märker man direkt att deras enda lilla kunskap dom har om någonting är ALLTID samma saker som media pushat i åratal.

Indoktrineringen sitter så djupt rotat i dessa individer att dom till pch med ger npc svar, förprogrammerade svar som blivit indoktrinerad i.

Han erkände till och med att han har vuxit upp med den konflikten, han har alltså blivit indoktrinerad sedans barnsben. Så det är föga förvånande att han har svårt att inse han blivit hjärntvättad.

Det är sorligt och jag tycker genuint synd om honom. Tänk att bli utsatt för en så grov hjärntvätt. Det är fan åratal av psykisk misshandel från han var barn.

Scary AF!
Citera
2025-09-26, 22:25
Medlem
Citat:
Svara på mina frågor först, sen ska jag svara på dina Hamas-uppgifter.

Varför bryr du dig inte om alla kristna som blir slaktade varje år av muslimer? Är det pga media inte pushar det och således du inte har en aning om att det ens pågår?

Igen ställer jag frågan, tror du ditt intresse av en viss konflikt korrelerar med antal minuter den får av västmedia?

Alltså lille pojk, kolla här:

Medias täckning av:
Folkmordet på kristna av muslimer: 0 täckning.
Israel-Palestina konflikten: 24/7 365.

Ditt intresse av:
Folkmordet på kristna av muslimer: 0 intresse.
Israel-Palestina konflikten: Enormt, det enda du tänker på från att att du vaknat kl 12 tills du somnat i dina spyor kl 06.

HUR kan du själv inte förstå att du blivit manipulerad?

Du tycker säkert jag e tyken men jag är den enda som vill dig väl och försöker få dig vakna till dina lögner du blivit ilurad . Om du gick runt på stan med en stor kråka på näsan, hade du inte uppskattat om någon sa till dig så att du kunde ta bort den?

Igen, vänstermedia pratar om något mkt = du är superintresserad. Vänstermedia pratar lite om något = du har aldrig ens hört talas om det.

Du, lil bro, ÄR indoktrinerad. Sorry 😐

Ja på fråga 1 och nej på fråga 2.

Vilken onödig textvägg du bemödade dig med!
Citera
2025-09-26, 22:39
Medlem
Citat:

Är det verkligen "fritänkande individ" du menar? Kan du definiera det ordet? På sättet du beskriver saken så verkar det som att du egentligen menar "autistisk individ".

Du verkar föreställa dig att man som fritänkande människa måste rada upp alla världens konflikter och sortera de utefter kriterier som hur länge de har pågått, hur många dödsoffer de genererat osv och sen komma fram till slutsatsen att den konflikt som hamnar i topp den enda som är värd att lägga sitt fokus på. Gör man andra val så måste det bero på konformism.

Stämmer det eller är jag ute och cyklar?
Citera
2025-09-26, 22:57
Medlem
Citat:
https://x.com/EYakoby/status/1971426...Lx93sbRAA&s=19

64 kristna döda igår i Nigeria. Visste du om det? Klart du inte gjorde, du vet bara om såna saker media har lärt upp dig i.

Varför bryr du dig inte om de kristna som blir slaktade av muslimer runt om i världen?

För att du bara bryr dig (eller ens är medveten) om saker media vill att du ska bry dig om.

Tror vi har konstaterat du är indoktrinerad nu lr?

Förstår att det måste totalt suga för en boomer som dig att bli uppläxad av en ung tjej i precis starten av sitt liv. Men 🖕 you, vi har bevisat att du är under manipulation men trots att du är medveten om det så försöker du ändå inte rätta dig efter vad som är sant.

Klart, det är väl inte så lätt för en gammal trött gubbe som dig att erkänna att du blivit lurad i dina 70 år på jorden.

Gå och lägg dig nu gubbe, du är inte relevant i diskussionen längre. Alla ni boomers borde inse ni inte är aktuella längre och göra en tidig sorti och gå och mata fåglarna istället eller vad gamlingar sysslar med 🤣

Vad anser du att någon som är svensk och vill engagera sig i den frågan bör försöka göra åt saken? Driva opinion för att förmå Sveriges regering att avbryta alla handelsavtal med Nigeria tills de fått bukt med sitt terroristproblem? Samla pengar till organisationer som sysslar med avredikalisering av extremister?

Vad tänker du som är engagerad i frågan?
Citera
2025-09-27, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Är det verkligen "fritänkande individ" du menar? Kan du definiera det ordet? På sättet du beskriver saken så verkar det som att du egentligen menar "autistisk individ".

Du verkar föreställa dig att man som fritänkande människa måste rada upp alla världens konflikter och sortera de utefter kriterier som hur länge de har pågått, hur många dödsoffer de genererat osv och sen komma fram till slutsatsen att den konflikt som hamnar i topp den enda som är värd att lägga sitt fokus på. Gör man andra val så måste det bero på konformism.

Stämmer det eller är jag ute och cyklar?
Definitionen av en fritänkande individ är att man definierar världen utifrån tankar och idéer oberoende av yttre faktorer. Är ni engagerade i Palestina utan påverkan av yttre faktorer bör ni kunna motivera varför denna konflikt är mer värd att engagera sig i än större och dödligare krig och folkmord, men hittills har ni inte lyckats eftersom ni alltid kommer tillbaka till att ni bryr er för att ni hör om det i medierna.

Så jag ställer frågan återigen: Varför är Palestina viktigare att lägga energi på än dödligare krig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in