2025-09-18, 18:40
Medlem
Inte alla tjejer klär sig så.
Ni ska komma ihåg en sak och det är att det bor en hora i varje tjej precis som att det bor ett äckel i varje kille.
Alltså, Oavsett ålder kommer en man vilja knulla en snygg 18 åring om han får chansen.

Ofta det som hindrar tjejer för att klä sig som horor är dom bryr sig om hur andra ser på dom
Citera
2025-09-18, 18:41
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Jag gissar att det som influerar tjejer att klä sig så där är att det blivit mode av äldre tjejer/influencers och popstjärnor gör det. Men det blir ju skevt, eftersom det är skillnad på när en 25-åring klär sig på ett sätt och när en 12-åring gör det.

Kan inte vara lätt att vara förälder till mellanstadie och högstadie-tjejer idag...

Typ spice girls då eller?
E-Types dansare?
Aqua?
Citera
2025-09-18, 18:58
Medlem
Varför får inte tjejer klä sig som dom vill?

Vad är orsaken bakom den sexistiskt stereotypa föreställningen att det är något fel på unga tjejer eller deras föräldrar baserat på hur de klär sig?

Är TS avundsjuk för att hon är incel och ser ut som en häxa oavsett klädstil.
Citera
2025-09-18, 18:59
Medlem
Slitnapjuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Om sen småtjejer klär sig utmanande har jag inte ens reflekterat över. Min hjärna filtrerar bort både småtjejer och småkillar i min tillvaro. Jag tror liksom inte jag ser dem. Och jag tänker definitivt inte på tolvåringar som sexuella varelser som jag ligger och grubblar över på nätterna. Det överlåter jag åt muslimer.

Samma här. När jag ser ett barn i sjunde klass tänker jag alltid: “Herregud, var man SÅ liten.” De är verkligen barn.

Sedan går man in här och läser hur riktigt gamla gubbar skriver om dessa barn på ett vidrigt sätt och gömmer sig bakom ett svepande “alla män tänder på barn, det är bara det att jag vågar erkänna det”. Nej, det är gravt efterblivet att tända på 13-åringar och det är riktigt illa att projicera sin störning på andra människor.

Sedan kan man undra hur mycket de egentligen står för när de sitter på ett anonymt forum och skriver bakom ryggen på sin importfru.
Citera
2025-09-18, 19:17
Medlem
Adelsdams avatar
Unga tjejer är lättpåverkade av sociala medier.
Citera
2025-09-18, 19:22
Medlem
Citat:
Det kan knappast ha undgått någon, men högsta mode just nu är att tonårstjejer klär sig som luder.

Vi pratar alltså om i stort sett alla tjejer mellan 11 och 14 år.

Alltså yngre tonåren till och med, eller i många fall inte ens tonår, vi pratar mellanstadie-åldern, en tid som inte överhuvudtaget bör vara sexualiserad.

Jeansen är extremt lågt sittande och lågt skurna.

Bara magar.

Push ups.

Djupa urringningar.

Att diskutera:

Varför ser modet ut just så här och just nu?

Ser ni ett problem med detta att unga tjejer, som inte ens har en sexualitet, ändå går omkring och sänder ut sexuella signaler till män?

Hur gör ni som föräldrar när era döttrar vill klä sig på detta vis?

Törs ni ens låta dom gå själva i t ex ett köpcentrum där killar i gäng vistas eller släppa iväg dom på festivaler?
Ännu en tråd i ämnet. Alltid lika kul.
När jag var i den åldern hade ingen pushup eftersom bara en tjej i hela skolan hade BH pga sjukligt stora bröst. På stränderna gällde samma sak. Ingen tjej hade bikiniöverdel.
Den enda som reagerade var Sivert Öholm.
Men en motfråga. Varför går du och glor på så unga tjejer?
Citera
2025-09-18, 19:26
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ännu en tråd i ämnet. Alltid lika kul.
När jag var i den åldern hade ingen pushup eftersom bara en tjej i hela skolan hade BH pga sjukligt stora bröst. På stränderna gällde samma sak. Ingen tjej hade bikiniöverdel.
Den enda som reagerade var Sivert Öholm.
Men en motfråga. Varför går du och glor på så unga tjejer?

Eller kanske denna fråga

"kan det vara ett problem att tjejer i allt yngre ålder sexualiseras med tanke på hur samhällsutveckling sett ut och antal sexuella övergrepp och våldtäkter ökat enormt på senare år"

Känns som en viktigare fråga att fundera kring, men det är klart, STRUNTAR MAN I att unga tjejer far illa, då är det förstås inget problem.
Citera
2025-09-18, 19:37
Medlem
Citat:
Det kan knappast ha undgått någon, men högsta mode just nu är att tonårstjejer klär sig som luder.

Vi pratar alltså om i stort sett alla tjejer mellan 11 och 14 år.

Alltså yngre tonåren till och med, eller i många fall inte ens tonår, vi pratar mellanstadie-åldern, en tid som inte överhuvudtaget bör vara sexualiserad.

Jeansen är extremt lågt sittande och lågt skurna.

Bara magar.

Push ups.

Djupa urringningar.

Att diskutera:

Varför ser modet ut just så här och just nu?

Ser ni ett problem med detta att unga tjejer, som inte ens har en sexualitet, ändå går omkring och sänder ut sexuella signaler till män?

Hur gör ni som föräldrar när era döttrar vill klä sig på detta vis?

Törs ni ens låta dom gå själva i t ex ett köpcentrum där killar i gäng vistas eller släppa iväg dom på festivaler?

Dom vill identifiera sig med äldre tjejer
Nä jag skulle inte tillåta det
Citera
2025-09-18, 19:38
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Har väl varit så i många årtionden. Det som skiljer är väl vad vi anser som luder idag. Ser vi tillbaka så tycker nog många att man inte klädde sig som luder på 00 talet men där och då tyckte nog alla att tonårstjejerna såg ut som luder även då.

Tonårstjejer strävar väl efter just det och har alltid gjort det. Hormoner och dålig självkänsla
Och för mer än 100 år sen fick svenska män kåtslag av att se en kvinnas ben.

Var en kvinnas kjol kortare än ner till golvet så var hon slampigt klädd.

Man såg bara (anständiga) kvinnors händer och ansikten. Allt annat var täckt med tyg.
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Det är inte lätt när religion som vägledande ljus lyser med med sin frånvaro i svenske ateistens hem. Om man nu låter sin avkomma ta till sig dekadens utan att ens försöka ta striden, varför ens fira Jul, Påsk eller Alla Helgons dag? Varför inte bli ateister på riktigt?
Hur förklarar du att slampigt mode är minst vanligt i länder som USA och Brasilien?

Dessa länder formligen genomsyras av kristendom. Brasilien är dessutom katolskt.

Du anser att vi i Sverige är "förtappade pga ateism". Ändå är det minst lika illa i USA och Brasilien.

Ö.h.t är jag nyfiken på hur du ser på den sydamerikanska kontinenten där katolicismen dominerar.

Sydamerikanerna begår mer brutala våldsdåd, är slampigare klädda och begår fler aborter. Hur kan det komma sig? De är ju inte ateister?

Vilket dravel du kommer dragandes med. Man baxnar.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-09-18 kl. 19:52.
Citera
2025-09-18, 19:57
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Och för mer än 100 år sen fick svenska män kåtslag av att se en kvinnas ben.

Var en kvinnas kjol kortare än ner till golvet så var hon slampigt klädd.

Man såg bara (anständiga) kvinnors händer och ansikten. Allt annat var täckt med tyg.

Folk vill så gärna tro att de är moderna, progressiva och framåtskridande. "Saker förändras". Men vi är samma varelser vi var för tusen år sedan.
Citera
2025-09-18, 20:14
Medlem
Det går i cykler, det var likadant i slutet på 1960-talet och förblev så länge. Kort-kort kjol kom först i början/mitten på 60-talet t.ex.
Citera
2025-09-18, 20:20
Medlem
Firewaias avatar
Var och varannan av TS trådar är utseendefixerade sådana, vilket tragiskt liv man måste leva om man bryr sig på denna nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in