2011-04-14, 16:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Låter ju lite lustigt att hon sen började skälla ut hela gruppen och där var det ju även kvinnor.

Jag kan inte förstå hur en så extrem person fått en så hög position. Hon borde skickas till nåt land i östeuropa och jobba som sekreterare under bara män. Hon och Schyman måste ligga topp 5 på feminister jag hatar mest och önskar allt ont.

Universitetsvärlden i Sverige är för övrigt jävligt vidrig.
För det är viktigt att kuva kvinnor och lära dem att inte sticka upp?

Eller vad vill du ha sagt?
Citera
2011-04-14, 16:20
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För det är viktigt att kuva kvinnor och lära dem att inte sticka upp?

Eller vad vill du ha sagt?

Att hon borde straffas för manshatet hon sprider och det vore ett lämpligt straff. Känns som det är nåt som bitit hårt i själen på fanskapet.
Citera
2011-04-14, 17:00
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Att hon borde straffas för manshatet hon sprider och det vore ett lämpligt straff. Känns som det är nåt som bitit hårt i själen på fanskapet.

Det är väl snarare så att Tiina bejakar feminismen. I det avseende förtjänar hon i alla fall respekt. Tiina kritiseras felaktigt för att hon är radikalfeminist eller tokfeminist. Så tusan heller: saken är istället att Tiina förkroppsligar vad feminismen faktiskt står för, och det utan tjafs om jämställdhet och jämlikhet. Någon demokrati är det överhuvudtaget inte tal om. Män äger inga rättigheter, de är lägre stående varelser. Mer komplicerad än så är inte feminismen.

Då vi numer har en statsfeminism är det därför fullt legitimt att ljuga om våldtäkt. Eller ljuga föresten, män är alltid skyldiga oavsett vad. Är alla män pedofiler? Ja det är de om feminismen får råda, vilket den ju får. I princip skulle alla män kunna dömas till livstid pga av sin könstillhörighet.
Senast redigerad av TheLucky 2011-04-14 kl. 17:06.
Citera
2011-04-14, 17:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är väl snarare så att Tiina bejakar feminismen. I det avseende förtjänar hon i alla fall respekt. Tiina kritiseras felaktigt för att hon är radikalfeminist eller tokfeminist. Så tusan heller: saken är istället att Tiina förkroppsligar vad feminismen faktiskt står för, och det utan tjafs om jämställdhet och jämlikhet. Någon demokrati är det överhuvudtaget inte tal om. Män äger inga rättigheter, de är lägre stående varelser. Mer komplicerad än så är inte feminismen.

Då vi numer har en statsfeminism är det därför fullt legitimt att ljuga om våldtäkt. Eller ljuga föresten, män är alltid skyldiga oavsett vad. Är alla män pedofiler? Ja det är de om feminismen får råda, vilket den ju får. I princip skulle alla män kunna dömas till livstid pga av sin könstillhörighet.
Gud ja, det är hemskt jobbigt med kvinnor som höjer rösten - och dessutom har mage att säga emot och att framföra egna åsikter.

Fy tusan alltså. Var tog kvinnoförtrycket vägen. Allt var ju så himla mycket bättre förr.
Citera
2011-04-14, 17:32
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Gud ja, det är hemskt jobbigt med kvinnor som höjer rösten - och dessutom har mage att säga emot och att framföra egna åsikter.

Du tycker att det är helt ok av Rosenberg att uttrycka sig så på en föreläsning. Varför är jag inte förvånad.
Citera
2011-04-14, 17:39
Medlem
lundagrens avatar
Citat:

Fy tusan alltså. Var tog kvinnoförtrycket vägen. Allt var ju så himla mycket bättre förr.

Du anser alltså att de är rätt att anse att man automatiskt är mindre värd bara för att man har kuk mellan benen eller läste du bara helt fel när du skrev detta?

Ja det är ju klart, alla män är ju potentiella våldtäktsmän och pedofiler så det är väl lika bra.
Citera
2011-04-14, 17:39
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Du tycker att det är helt ok av Rosenberg att uttrycka sig så på en föreläsning. Varför är jag inte förvånad.

Ja, det är ju faktiskt skillnad på att höja rösten och vad man faktiskt säger.
Citera
2011-04-14, 17:45
Medlem
In med mansskatt för helvete!

/sarcasm
Citera
2011-04-14, 17:58
Medlem
Citat:
Hmm, ingen som reagerade?

Hade hon vrålat så åt mig så hade kriget varit ett faktum.

Mm, samma här. Jag hoppas att jag hade ställt mig upp i hans ställe, mig kan hon ju inte gärna säga till att hålla käften för att jag är man i alla fall...

Annars kan det vara så att ingen reagerade för att man blir så ställd när någon uppför sig så aggressivt. Folk blir lite chockade, det är ju inte precis vanligt i civiliserade kretsar. Som tur är.
Citera
2011-04-14, 17:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Du anser alltså att de är rätt att anse att man automatiskt är mindre värd bara för att man har kuk mellan benen eller läste du bara helt fel när du skrev detta?

Ja det är ju klart, alla män är ju potentiella våldtäktsmän och pedofiler så det är väl lika bra.
Jag anser att vem som helst äger rätt att anse precis vad som helst - vem skall hindra någon att anse något menar du? Tankepolisen?
Citera
2011-04-14, 18:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Var har jag skrivit det? Var har jag ens kommenterat hennes uppträdande på en föreläsning?
Citera
2011-04-14, 18:05
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbie3
Jag kanske var lite diffus. Innan poliserna ens särade oss så stod vi i princip öga mot öga och då välde hon ur sig både det ena och det andra som både hon och jag vet var lögner så det bara skrek om det. När hon väl kom till våldtäkt, det var då poliserna särade oss! Nej ingen anmälan gjordes men eftersom hon är manipulativ så väntade jag mig det värsta och våldtäkt brukar betyda fängelse. Iaf vad jag fått lära mig. Den kvällen avslutade något dåligt, som kunde fått mig ta mitt liv om jag inte dumpat henne. Jag fick också av poliserna en broschyr om något i stil med avväjningskurs. Det var jävligt förnedrande. Inte minst att se henne hånle när jag fick reda på vad jag skulle få. Så otroligt barnsligt från hennes sida. Men med allt ont följer något gott, jag har lärt mig att sluta vara överdrivet snäll och kan säga nej nu.

Som svar på tråden vill jag återigen säga, att tjejer (förtjänas inte kallas kvinnor) kan visst ljuga om våldtäkt.

Polis och straffapparaten har blivit ett maktverktyg för kvinnor att hota med i förhållanden i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in