Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
kvalitet

fick du in där. Nej jag fick inte 8 mån men min försvarare sa att medel är 18 månader så jag ska vara glad att jag fick så lite. Hennes syster anmälde mig också samtidigt men då jag lyckats säkra rättsmedicinska stora blåmärken på min kropp och gjorde en motanmälan så lades allt det ner så då förstår man även där att det krävs massivt överläge för att komma någonstans.
Jag ber om ursäkten för den fadäsen (8 månader), jag har helt enkelt blandat ihop dig med någon annan.
Citat:
Om rättsmedicinskt dokumenterade blåmärken på min kropp bara leder till att hennes anmälan försvinner fast att det borde lätt till att hon häktades så ser man igen hur det fungerar. 7st fotograferade stora blåmärken plus klösmärken på min kropp ingenting på hennes. Allt nedlaggt. Därtill när xet fick höra att polisen ställde frågor kring hennes syster blev hon igen förbannad och skickade diffusa sms om ytterligare anmälning trotts att domen precis fallit.
Om man nu skall utgå från den retorik som används gällande mål där kvinnor är offer så är väl det ett rätt beslut? Eller fanns det ögonvittnen som talade för din version - och inga för hennes?
Det är ju faktiskt vad ganska många här kräver när det gäller utsatta kvinnor.
(Frågan är inget ställningstagande - utan snarare argumenterande )
Är det som du säger så återkommer jag till frågan varför du inte överklagade och varför du inte begärde överprövning av ärendet som lades ner.
Försvarare hade du kunnat byta mellan instanserna om du var missnöjd.