2018-06-22, 12:44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Detta, och mängder med amdra brott, anklagades jag för av min sinnessjuka ex-fru.
Under några dagar fick ett polisdistrikt i södra Stockholm motta en mängd anmälningar om svåra brott, däribland våldtäkt.
Min räddning blev att ex-frun gick över alla rimligheter i fråga om brott, och alltihop avskrevs.

Undrar vad som hade hänt om hon "nöjt" sig med en våldtäkt.
Citera
2018-06-22, 13:02
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Detta, och mängder med amdra brott, anklagades jag för av min sinnessjuka ex-fru.
Under några dagar fick ett polisdistrikt i södra Stockholm motta en mängd anmälningar om svåra brott, däribland våldtäkt.
Min räddning blev att ex-frun gick över alla rimligheter i fråga om brott, och alltihop avskrevs.

Undrar vad som hade hänt om hon "nöjt" sig med en våldtäkt.
Skönt..

Våldtäkt kan ju va om man har sagt emot någon
Citera
2018-06-25, 10:07
Medlem
Jo. Det finns fler fall, dessutom ett gäng ganska färska sådana, som bevisat att kvinnan i fallet ljugit om våldtäkt. Och det lär finnas fler som aldrig kommer fram. Själv träffade jag en tjej en gång som hela tiden sa att hon blev våldtagen av sitt ex efter att de gjort slut... när jag konfronterade honom, det blev en jävla teater och sedan tog med mig bollen hem och frågade ut tjejen i fråga så erkände hon att det var en lögn.

Så det är klart det förekommer. Även tjejer ljuger. Och människor ljuger ibland om jävligt grova grejer... bättre att ljuga än att dras med skam, right?
Citera
2018-08-29, 10:47
Medlem
Grisbrottarens avatar
Ett nytt fall får nu mycket uppmärksamhet i USA, där Nikki Yovino dömts till ett års fängelse för att ha ljugit om att två män våldtagit henne, när hon i själva verket hade frivilligt sex med dem på en toalett. Hennes förklaring till lögnen är att hennes promiskuitet kunde avskräcka en potentiell pojkvän:
Citat:
Ursprungligen postat av Nikki Yovino
She later admitted that she made the charges up so her evident promiscuity wouldn’t alienate a potential boyfriend.
Med tanke på hur hårt de utpekade pojkarna drabbats, så är ett års fängelse lågt för ett medvetet och utstuderat brott.
Citat:
One of her victims — both of whom left the school — read a statement in court as the defendant rolled her eyes, the paper reported.

“I went from being a college student to sitting at home being expelled with no way to clear my name,” Malik St. Hilaire told the courtroom as Yovino started smirking.

“I just hope she knows what she has done to me, my life will never be the same. I did nothing wrong, but everything has been altered because of this.”
https://nypost.com/2018/08/23/woman-who-made-false-rape-claim-sentenced-to-prison/
https://nypost.com/2018/06/05/former-college-student-who-claimed-rape-admits-it-was-all-lies/
Citera
2018-08-29, 11:01
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag tycker en falsk våldtäktsanmälning ska ge samma straff som ett mordförsök..för man har medvetet försökt förstöra en annan människas liv. Du blir frihetsberövad (med paria-status i fängelset) förlorar din familj, förlorar dina vänner, har extremt svårt att få ett nytt jobb, enormt psykiskt lidande.

Är ganska säker på att ett mordförsök ger mer än ett års fängelse.
Citera
2018-08-29, 11:54
Medlem
Hittade denna text som beskriver ämnet på ett ganska bra sätt. Den är dock 10 år gammal så "myten om de vanliga överfallsvåldtäkterna" har med senaste årens invandring från MENA slutat att vara en myt.

https://www.yakida.se/2010/falska.pdf

Innehåller många länkar till diverse svenska medier så finns en hel del att läsa om ämnet.
Citera
2018-08-29, 15:55
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag tycker en falsk våldtäktsanmälning ska ge samma straff som ett mordförsök..för man har medvetet försökt förstöra en annan människas liv. Du blir frihetsberövad (med paria-status i fängelset) förlorar din familj, förlorar dina vänner, har extremt svårt att få ett nytt jobb, enormt psykiskt lidande.

Är ganska säker på att ett mordförsök ger mer än ett års fängelse.

Paria-statusen har jag läst gäller bara fångar som har fällts för brott när minderåriga är inblandade.

Jag tycker straffet borde vara i likhet med mycket grov våldtäkt.

Våldtäkt handlar om maktutövning. Att falskanmäla är en form av maktutövning. En väldigt grov sådan.
Citera
2018-09-27, 12:16
Medlem
Grisbrottarens avatar
I samband med häxjakten på Brett Kavanaugh som dragits igång när han nominerades till USA:s högsta domstol, där han beskylls för sexövergrepp förment begångna för 36 år sedan, har högerdebattören Michelle Malkin gått igenom vad vi vet om falska anmälningar från å ena sidan förnekande feminister, å den andra sidan verkliga studier och pålitlig statistik. Ett klipp finns på twitter:

https://twitter.com/CRTV/status/1045089383198613505

Hon har gått till botten med den siffra som feminister upprepar på 2% och understryker att den bygger på helt ogrundade spekulationer vid en diskussion med en advokat 1973. Annars konstaterar hon att det är fastställt och välgrundat att andelen falskanmälningar är över 10 och kan vara så stor som 40 procent.
Citera
2018-09-28, 18:51
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Att falskanmäla är en form av maktutövning. En väldigt grov sådan.

Jo, men du får erkänna att vi kvinnor är ganska framgångsrika med den maktutövningen. Skadeglädjen av att skicka en oskyldig karl i fängelse är fantastisk. Ah, en ljuvlig maktkänsla. (nu senast är det Jean Claude Arnault som är häxa i Sverige)
Citera
2018-10-03, 21:36
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Legenden Trump hånar här den vidriga falskanmälerskan Christine Ford. Den mannen bara ökar i respekt i mina ögon för var dag som går. Trump ger män hopp igen i västvärlden.

https://www.youtube.com/watch?v=HX1s_6QXJfM
Citera
2018-10-05, 08:30
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Just i detta fall…kan man ju faktiskt hålla med Trump. För h-vte kvinnan blev ju inte ens våldtagen.
Om man i sin ungdom verkligen råkat ut för detta traumatiska övergrepp, varför väljer man att låta sig utnyttjas genom att ställa upp på detta spektakel? Varför har hon inte tagit upp detta – innan – när Brett Kavanaugh även då var mitt uppe i karriären? Varför just nu…(retorisk fråga)

Kvinnan är för mig inte trovärdig då hon uppenbarligen villigt låter sig utnyttjas i detta fula låga maktspel, efter så många år efter…. Verkligen ett nytt lågvattensmärke i amerikansk politik som inte precis uppmuntrar anständigt folk att vilja ställa upp.

Om han nu verkligen hade gjort det Christine Blasey anklagar honom för i fyllan och villan, så är det dessutom preskriberat nu med alla andra av hans ungdomssynder, eftersom han inte återfallit, utan dessutom varit fläckfri därefter. Annat vore om han – någon enda gång till – kan ha fortsatt sitt klandervärda påstådda beteende – då hade jag lättare kunnat stå på hennes sida och krävt en grundlig undersökning av hans eventuella dolda leverne.
Citera
2018-10-15, 18:23
Medlem
RedXs avatar
Nytt fall.

https://www.dailywire.com/news/36917/five-teenage-mean-girls-falsely-accused-boy-sexual-ashe-schow
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in