2013-05-09, 17:45
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Men som jag har förstått det står ord ofta emot ord. Och kan man inte bevisa något är det naturligtvis så att man skall fria.

Jag har åtminstone hört att de flesta tjejer talar sanning när de anmäler en våldtäkt. Säger man att man blivit våldtagen så har man blivit våldtagen.

Varför skulle annars så många karlar sitta inne för just brottsrubriceringen våldtäkt ?
Citera
2013-05-09, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag har åtminstone hört att de flesta tjejer talar sanning när de anmäler en våldtäkt. Säger man att man blivit våldtagen så har man blivit våldtagen.

Varför skulle annars så många karlar sitta inne för just brottsrubriceringen våldtäkt ?

Jaså minsann? Här var det tvära kast.

Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
I tonåren behövde man ju extrapengar och då var det tacksamt att sätta dit någon svartskalle för våldtäkt. Man fick ut sina pengar ganska snabbt och det var inte många frågor man behövde svara på. Alla utgick ifrån att det var en äkta våldtäkt och som nordisk tjej är man ju inte direkt känd för att ljuga. Skulle jag ljuga med mina klarblåa ögon, osv,osv...?

Nu när man har jobb och tjänar egna pengar tycker jag att det är ganska snålt att leva på skadestånd från falska våldtäktsanklagelser. Det är ju skattebetalarna som får stå för notan. Men jag vet ju många andra tjejer i bekantskapskretsen som utnyttjar det svenska systemet med falska våldtäkter som kassakossa.
Citera
2013-05-10, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Naturligtvis finns det kvinnor som ljuger om att de blivit våldtagna liksom det rimligtvis måste finnas folk som ljuger om att de blivit bestulna t.ex. Men frågan är om det är så vanligt att det sitter drösvis med oskyldigt dömda män i fängelse i Sverige för detta. Vill minnas att polisprofessorn Leif GW Persson har sagt att den vanligaste åtgärden vad det gäller anmälda brott är att anmälan läggs ner. Han sade det i "Veckans brott" i samband med ett inslag om näthat. Jag är dock osäker på om han menade brott i allmänhet eller brott i samband med just näthat.

Men som jag har förstått det står ord ofta emot ord. Och kan man inte bevisa något är det naturligtvis så att man skall fria.

Tveklöst så sitter det mängder med oskyldiga.

Fler och fler feminister har infiltrerat rättssystemet de senaste decennierna. Och att som man få en rättvis rättegång med en feminist om du blivit anklagad för våldtäkt är ungefär lika troligt som att en jude fått en rättvis rättegång i nazityskland.

Hatet hos dessa människor är så starkt att det överskrider all rationalitet och förnuft
Citera
2013-07-03, 15:42
Medlem
MrOaikis avatar
http://www.dagensjuridik.se/2013/07/15-aring-ljog-om-valdtakt-doms-falsk-tillvitelse
Citera
2013-07-04, 06:23
Medlem
Justitiemords avatar
Fängelse för falsk angivelse
Två oskyldiga Sundsvallsbor pekades ut som våldtäktsmän av den 45-åriga kvinnan.
En av männen greps av tungt beväpnad polis inför grannarna.
I går dömdes kvinnan till nio månaders fängelse för falsk angivelse.
Citera
2013-09-02, 18:37
Medlem
Roxanas avatar
Ännu ett fall:

En kvinna från Skurup som anklagat sin tidigare svåger för att ha våldtagit henne vid upprepade tillfällen döms nu till en månads fängelse för falsk tillvitelse.

Källa:
http://www.dagensjuridik.se/2013/09/kvinna-anklagade-sin-svager-valdtakt-doms-till-fangelse-falsk-tillvitelse
Citera
2013-09-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Ännu ett fall:

En kvinna från Skurup som anklagat sin tidigare svåger för att ha våldtagit henne vid upprepade tillfällen döms nu till en månads fängelse för falsk tillvitelse.

Källa:
http://www.dagensjuridik.se/2013/09/kvinna-anklagade-sin-svager-valdtakt-doms-till-fangelse-falsk-tillvitelse

Äckliga människor. Och brorsan då, vad håller han på med? Somliga drar sig verkligen inte för någonting. Rätt åt henne!
Citera
2013-09-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Äckliga människor. Och brorsan då, vad håller han på med? Somliga drar sig verkligen inte för någonting. Rätt åt henne!

Tydligen har kvinnans man sagt att brorsan har rört vid sin egen dotter på ett opassande sätt.

Citat:
I samma brottmål stod kvinnans man åtalad för att felaktigt ha anklagat den andre mannen för att ha ofredat sin dotter sexuellt. Tingsrätten finner att ett sådant uttalande hos polisen inte kan anses vara en brottslig gärning och ogillar nu därför åtalet mot honom, skriver tidningen.
Citera
2013-09-02, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ännu ett fall:

Källa:

Löjligt lågt straff kan jag tycka. Märkligt hur det inte står i relationen till brottet man anklagar någon för.
Citera
2013-09-02, 19:20
Medlem
Talar män alltid sanning när de säger att de är oskyldiga till våldtäkt?

Inse, människor kan vara as, oavsett kön.
Citera
2013-09-02, 19:44
Medlem
Herr.Vakens avatar
http://youtu.be/j8HjUcKDvdQ?t=1m11s
Citera
2013-09-02, 21:20
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ännu ett fall:

Källa:

Aj vad det måste göra ont. Hon försökte låsa in honom i 6 år och förstöra hans liv för alltid men aj så ont hon fick i fyra veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in