2025-09-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Vem fan anlitar en partybuss för 43k i den åldern?

Per skalle blir det ju runt 1700 kronor om man räknar med att det går 25 elever i klassen.

Vad är det för fel med att hyra en vanlig jävla lokal och sen åka flak som vanligt på studenten för kanske hälften av den summan?
Kvinnor vill känna sig speciella och unika, eftersom dom har tittat på förmycket film och sociala medier vill dom nog åka i en sån här buss https://www.primelimo.com/fleet/luxu...entals-in-usa/

Du vet, som i stora häftiga USA

Får en liten kännsla att bolaget kanske mer är en mellanhand som hjälper att boka buss och sånt åt en, istället för att erbjuda rejäla åk och upplevelser
Senast redigerad av obey.cannibal 2025-09-18 kl. 01:15.
Citera
2025-09-18, 02:02
Avstängd
Dumdrygs avatar
Undrar om bussen var utrustad med säkerhetsbälten? I sådana fall säger lagen att du ska välja en ledig plats om det finns och använda säkerhetsbältet. Vilket kanske skulle inverka på upplevelsen av "party".
Citera
2025-09-18, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator
https://partybussar.com
https://www.tv4.se/artikel/bfWH7nhYQ...lbuss-doek-upp

Nu har hon anmält företaget till Allmänna reklamationsnämnden.
Enligt anmälan till Allmänna reklamationsnämnden har Partybussar
endast erbjudit tio procent i kompensation, vilket motsvarar 4 300 kronor.
– Jag trodde det var ett skämt, säger hon till TV4 Nyheterna.

För att lyxa till studentfirandet valde Elin från Gävle att hyra in en partybuss
för 43 000 kronor från företaget Partybussar. Hon och de 30 klasskompisarna hade
sparat ihop pengar i två år och såg fram emot att fira studentnatten tillsammans.
Redan under våren började dock kommunikationen med bussföretaget att strula, enligt Elin.

– Det vi fick var en liten discokula från typ Rusta eller Dollarstore och en liten
högtalare som stod fram i bussen. Musiken hördes inte ens längst bak, säger Elin.
Den största ytan i bussen var ytan där en barnvagn ska få plats.

Några sköna kommentarer om partybussarnas party-upplägg?

Ser ut att vara ett redigt skitföretag, man får nog vara rätt korkad om man anlitar dessa
Citera
2025-09-18, 03:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Per skalle blir det ju runt 1700 kronor om man räknar med att det går 25 elever i klassen.

Vad är det för fel med att hyra en vanlig jävla lokal och sen åka flak som vanligt på studenten för kanske hälften av den summan?

Tycker du detta var mycket per person skulle du tappa håret av att veta hur mycket de lägger på "russen" i Norge... De köper och rustar upp stora bussar för flera miljoner...

Dåligt gjort, såklart av detta skitbolag!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-09-18 kl. 03:36.
Citera
2025-09-18, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rangnarspektakel
Kan säga att jag var en av studenterna på bussen och jag tror både Elin tar i lite för mycket men att det borde vart sagt från början vad som är påväg. Elin blev typ sur för tråkig färg etc. Men ljudsystemet var inte så dåligt som det påstås. Sedan körde vi fullt ös och alla uppskattade det.

Hur kan vi vara så säkra på det? Du kan ju mycket väl vara en av dom som jobbar inom företaget och försöker skydda dess varumärke.
Citera
2025-09-18, 09:43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Det verkar som att russebuss-grejen från Norge börjat sprida sig.
Och svensk medelklass älskar att kasta pengar över sina telningar, som snart ska flytta hemifrån.
Det är därför studentmössorna kostar hur mycket pengar nu för tiden. Föräldrarna älskar att betala.

Medelklasstanterna läser en massa skvaller, och så får de reda på vilken "budget" som är NORMALT för ett studentfirande, och så det kosta så mycket. Minst.
Citera
2025-09-18, 10:35
Medlem
Har man slutat att ha fest med släkt och vänner när man tar studenten och istället har det med dem man pluggat med? På min tid så var det först hemmafest och senare på natten med alla studiekamrater på någon krog (discotek).
Citera
2025-09-18, 15:42
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Haha jag såg en av dessa bussar på en av Stockholms alla trafikleder, jag trodde först att det var en gammal fängelsebuss pga hur risig den såg ut, sen såg man dansande studenter när man passerade.

Riktigt riktigt risig buss, åtminstone 50 år gammalt vrak, inga glasfönster, enbart galler.
Citera
2025-09-19, 19:05
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Men just för att det är i ett rövhål som Gävle är väll tanken fenomenal, om det hade levererats just en partybuss Stockholm tex har säkert en tusen lokaler att välja mellan hur många har Gävle i student tider?

Rätt obegripligt inlägg. Vad menar du egentligen?

Och är Gävle mer ett rövhål än andra småstäder? Eller tycker tuffingen att alla mindre städer är rövhål? Allt utom Dubai och Tokyo?
Citera
2025-09-19, 20:28
Medlem
godboys avatar
Jag har läst tråden och jag kan väl hålla med om mycket som skrivits i den. Som att Elin ändå överreagerat men att bolaget som hyrt ut bussen inte hållit det överenskomna.

Just när det gäller denna typ av fordon så får jag en känsla av att det är någon (något företag) som då köpt gamla utslitna region/lokal-bussar och byggt om dem lite för att göra om dem till just partybussar. Visst fattar jag att företaget vill ha lättstädade bussar med tanke på syftet, men att inte ha toa ombord är ju ett generalfel. Tycker nog att företaget bör ge en fet rabatt och betala tillbaka 33K av de 43K som betalats.

Visst kan man tycka att Elin varit korkad, men att inte leverera det som lovats är ett avtalsbrott.
Citera
2025-09-22, 17:57
Medlem
R.Rs avatar
Klart hon ska ha mer ersättning. Hyr man en partybuss förväntar man väl inte sig en vanlig passagerarbuss med någon discokula och högtalare. Det är ungefär som att hyra en limousin men så kommer en vanlig taxi. Eller hyra femstjärnigt hotellrum och så är det ett vanligt hotellrum. Osv osv.

Sen var det ett jäkla tjat i tråden om vad de borde gjort istället för att hyra en partybuss men vad spelar det för roll? Nu var det en partybuss de valde att hyra och då ska de ha en sån för sina pengar.
Citera
2025-09-23, 14:39
Medlem
sudderators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Ser ut att vara ett redigt skitföretag.

Minst sagt.

Tydligen ska Bussföretaget ha svarat, dock artikeln bakom dessa väggar.
Betalvägg: https://www.gd.se/2025-09-23/betalad...-en-stadsbuss/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in