2025-11-22, 18:24
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Verkar vara stabil för sitt Seattle, men tycker han spelat lite havsigt i landslaget tyvärr.

Men som du var inne på tidigare så OEL är högst aktuell.
Tror han ger allt för att komma med nu eftersom han har både en Stanley Cup seger samt VM guld, för nästa OS är han troligtvis inte kvar i NHL längre.

Larsson är väl och har varit en stabil defensiv back som delvis gått under radarn pga att han arbetar mer i det tysta.
Men i den rollen så har han väl Forsling, Lindholm, Brodin framför sig som alla bör gå före.

Att Forsling ens uppmärksammats i sin roll som är en av de mest otacksamma en duktig nhl-spelare kan ha är ju att han har två raka Stanley cups där han satts på att punktmarkera spelare som Kucherov, McDavid, Pastrnak och lyckats.
Citera
2025-11-22, 18:35
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Följer Edmonton med endast ett halvt öga, men är fundersam om de kan hämta hem och vända även den här säsongen. Med McDavid och Draisatl är Oilers aldrig ute ur leken, men det kanske inte fungerar varje säsong. Om Toronto haft en corefore har väl Edmonton haft något av en corefive av de två superstjärnorna plus nugent-hopkins, Nurse och Bouchard. Att jag kallar de för en core säger kanske mer om vilka kontrakt klubben delat ut än om hur bra (Nurse) spelarna är. Även om de varit mer framgångsrika än Toronto i slutspelet har det inte räckt ända fram eftersom målvaktsidan är för svag (a la Toronto) och spelarna runt de två superstjärnorna också är för svaga. Svårt att förstå hur Edmonton under hela McDavids era inte lyckats säkra upp målvaktsposten. Det börjar bli några år nu.

Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
" Det är uppenbart att ledningen inte ser behovet av en kompetent målvakt. Isåfall hade de gjort något åt det vid det här laget. "

Håller helt med, det gick några lösa rykten förra säsongen om en eventuell trejd mellan RNH och Helleybuck samt några draftval för Jets men det verka bara ha varit rykten men jag hade tagit den trejden alla dagar i veckan

De gjorde väl ett halvhjärtat försök med Campbell som varit bra i Toronto men som sket sig totalt. Sen dess har de fullständigt gett fan i att bry sig.

Nästan en imponerande nivå av ignorans. Skinners mustasch måste charma sönder ledningen. Har ju varit prat om att de behöver förnya i många år. Men utöver halvsatsningen på Campbell sker ingenting. De trejder inte för målvakter, de draftar inte målvakter.
Yttersta beviset på hur jävla lite de bryr sig är draften 2021 där de hade ett gyllene läge på att plocka en av senare års bästa goalie prospects i Jesper Wallstedt. Edmontons fanbase var sisådär 100% att de skulle plocka honom. Då tar Oilers och trejdar ner så att Wild får honom och plockar nån tjomme vid namn Xavier Bourgault 2 picks senare som nu har skickats till Ottawa och inte spelat en nhl-match.
Citera
2025-11-22, 22:02
Medlem
Majsmannen2s avatar
Saknar Laine i NHL hur dålig eller bra han än är.

Hoppas han återkommer storstilat.
Citera
2025-11-23, 03:21
Medlem
sebastian_s avatar
Jag har svårt att se på Montreal-Toronto. Det är för sorgligt att titta på med NHL mått mätt. Toronto som skulle vinna en och kanske två Stanley cup. Matthews, Nylander och Marner. Tavares på det.

Marner borta, Matthews slut, Nylander fast. Jag märker nu också att jag får tillbaka de känslorna jag hade för Toronto för 20-30 år sen. Jag tycker att klubbe är deppig. De har en inneboende gråhet och deppighet som Rangers, Chicago och Detroit exempelvis helt saknar( på tal om OG 6 lag)
Senast redigerad av sebastian_ 2025-11-23 kl. 03:23.
Citera
2025-11-23, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag har svårt att se på Montreal-Toronto. Det är för sorgligt att titta på med NHL mått mätt. Toronto som skulle vinna en och kanske två Stanley cup. Matthews, Nylander och Marner. Tavares på det.

Marner borta, Matthews slut, Nylander fast. Jag märker nu också att jag får tillbaka de känslorna jag hade för Toronto för 20-30 år sen. Jag tycker att klubbe är deppig. De har en inneboende gråhet och deppighet som Rangers, Chicago och Detroit exempelvis helt saknar( på tal om OG 6 lag)

Jag tror Leafs studsar tillbaka. De har ändå 6-7 spelare skadade just nu.
Citera
2025-11-23, 09:38
Medlem
Philadelphia gjorde 3 mål på under 30 sek. Finns de något rekord på detta? Otroligt att Jake Allen inte blev utbytt.
Citera
2025-11-23, 14:22
Avstängd
Talangen Jesper Wallstedt börjar att göra avtryck i NHL. Hållit nollan flera ggr och inte förlorat en match i år. Bäst insläppta mål/match av alla svenska målvakter. Målvaktssidan måste visa nu fram till OS att man kan räkna med dem.

https://www.nhl.com/stats/

https://www.nhl.com/sv/news/malvakts...minnesota-wild

Målvakter TOI: minst 400 minuter

1. Jesper Wallstedt 2.20 mål/match
2. Casey DeSmith 2.22
3. Scott Wedgewood 2.23
4. Logan Thompson 2.24
5. Darcy Kuemper 2.38
6. Dan Vladar 2.42
7. Akira Schmid 2.45
8. Jake Allen 2.46
9. Spencer Knight 2.47
10. Connor Hellebuyck 2.51
Senast redigerad av Ssk77 2025-11-23 kl. 14:56.
Citera
2025-11-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Talangen Jesper Wallstedt börjar att göra avtryck i NHL. Hållit nollan flera ggr och inte förlorat en match i år. Bäst insläppta mål/match av alla svenska målvakter. Målvaktssidan måste visa nu fram till OS att man kan räkna med dem.

https://www.nhl.com/stats/

https://www.nhl.com/sv/news/malvakts...minnesota-wild

Målvakter TOI: minst 400 minuter

1. Jesper Wallstedt 2.20 mål/match
2. Casey DeSmith 2.22
3. Scott Wedgewood 2.23
4. Logan Thompson 2.24
5. Darcy Kuemper 2.38
6. Dan Vladar 2.42
7. Akira Schmid 2.45
8. Jake Allen 2.46
9. Spencer Knight 2.47
10. Connor Hellebuyck 2.51

Tänk att Oilers kunde ha draftat Wallstedt…
Citera
2025-11-23, 18:22
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Philadelphia gjorde 3 mål på under 30 sek. Finns de något rekord på detta? Otroligt att Jake Allen inte blev utbytt.

Tror det var femte snabbaste för tre mål historiskt sett. Många "autistiska rekord" som slåss denna säsongen, var någon nyligen om att Schaefer var yngsta backen någonsin att göra ett mål på övertid.

Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Tänk att Oilers kunde ha draftat Wallstedt…

Tänk dig Detroit som bytte till sig tidigare val i den draften för att de hade ögonen på en talangfull målvakt...Sebastian Cossa. Även om Cossa har ett väldigt högt tak, så är han betydligt mer projekt än Wallstedt som alltid setts som mer redo för NHL. Jag är övertygad om att de valde Cossa pga att han är längre än Wallstedt.
Senast redigerad av Krappfiskarn 2025-11-23 kl. 18:27.
Citera
2025-11-23, 23:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Minnesota måste ju vara den största överraskningen så här långt. Naturligtvis mycket beroende på eminent målvaktsspel. I ett kommande (?) slutspel lär de väl i vanlig ordning inte lyckas särskilt väl?
Citera
2025-11-24, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Dag 5 och match 32 nu. Hoppas vi kan hålla 5.8 mål per match under säsongen och inte ramla ner i Death puck era 2.0 territorium så som vi hade det 2012-2017.

Får hoppas att du inte kikade Kraken - Islanders.

0-0 efter 3 perioder, 0-0 efter övertid.
Citera
2025-11-24, 05:40
Medlem
james bs avatar
Gick in ock kikade på Wallstedts stats. Ser att de loggar han på 59,18 min.
Vad beror det på. Dubbelkollade på två olika sidor. Båda hade samma siffra.
Någon klokare än mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in