2025-09-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmPillarn
Kommer ändras tillbaka när sossarna får makten nästa val usch fyfan

Och Tidölaget vill nu ändra i OSL så att allmänheten och media inte ska kunna begära ut offentliga handlingar på hur många miljader de kastar efter bidragskapitalister i "den gröna omställningen"

Sedan kan ju tilläggas att SD fortsätter att söka acceptans hos högern. Lite ironiskt med tanke på att samtliga högerregeringar har infört en extremt mycket mer generös migrationspolitik än vad S någonsin gjort.

Fy fan
Citera
2025-09-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Hur många här som tror att man kan få så mkt i försörjningsstöd att man tjänar mer än om man jobbar har faktiskt testat att leva på försörjningsstöd? Det är nämligen inte möjligt att bygga bidrag på bidrag om du lever på försörjningsstöd. Jag fick lov att leva på försörjningsstöd som sjuk och utförsäkrad. Och det var ju inte direkt nåt lyxliv vi fick leva. Fick en swish på 300:- på min födelsedag, den drogs av på nästa månads inkomst. När dom la till den tillfälliga höjningen på bostadsbidraget så drogs även den bort. Nu var det här iofs några år sedan så normen har säkert höjts sedan dess, men det har ju även matpriserna.
Men det är stor skillnad på att leva på soc som ensam och med flera barn. Läs tex tråden om den somaliska ”ensamstående” sexbarnsmamman som fick ut över 30 000.. pengar hon aldrig skulle kunna jobba ihop.
Citera
2025-09-16, 21:41
Medlem
MrPerfect1892s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag hoppas på mer krav för bidrag.
Många av bidragstagarna är lågutbildade och vill inte arbeta, något måste göras för att ändra på detta.

Nej! Varför då?? Jobba vidare på kommunernas agenda att skapa fler offer så att det finns jobb i kommunala förvaltningar! Sluta få folk självständiga!
* Ironin lever kvar *
Citera
2025-09-16, 21:41
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Kraven kommer hamna på svenskarna.

61 årige Leif-Åke som arbetat i 38 år, men som varit arbetslös i 2år. Lena som varit hemma-mamma åt 4 barn, men som nu när barnen blivit vuxna inte kan få ett jobb då hon inte har tillräckligt med arbetslivserfarenhet.

Ali, Abdi och Mohammed kan lugnt fortsätta sova till kl 15 på dagarna. Oroa dig inte för dem.

Jag känner igen det du säger om Ali, Abdi och Mohammed.
Jag bor själv i ett villa-område där socialen hyr eller köpt upp några hus. I ett av dessa hus har det flyttat in araber som verkligen lever rövare i området. Bland annat kör omkring med en avställd bil och spelar hög arab-musik. Jag är ganska övertygad om att det är inte bara jag som är irriterad över dessa jävla idioter.
Varje morgon när jag passerar huset med min hund, så har dom kastat ut något från bilen ut på gatan, oftast mat-sopor som t ex McDonalds eller annan mat.
Citera
2025-09-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Hoppas att de inför dna/fingeravtryck/biometrisk scanning för att få bidrag samt amälelseplikt till bidragskontoret en gång i veckan. Samt 36 timmar i veckan utföra uppdrag som bidrar till samhället typ plocka skräp.

Många av bidragen skulle dessutom kunna ges i form av varor. Ärtsoppa m. fläsk på burk, blodpudding, falukorv o.s.v
Citera
2025-09-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Många av bidragen skulle dessutom kunna ges i form av varor. Ärtsoppa m. fläsk på burk, blodpudding, falukorv o.s.v
Ett jobb för Foodora, utkörning av mat...
Citera
2025-09-16, 21:46
Medlem
Det enda man borde göra är att inte tillåta 1:a, kanske även 2:a, generations invandrare att inte få bidrag alls. Sverige är byggt av svenskarna över generationer och skyddsnätet är till för svenskarna...
Citera
2025-09-16, 21:47
Medlem
Äntligen,synd det tagit åratal innan nåt sånt här kommit.
Citera
2025-09-16, 21:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Hur många här som tror att man kan få så mkt i försörjningsstöd att man tjänar mer än om man jobbar har faktiskt testat att leva på försörjningsstöd? Det är nämligen inte möjligt att bygga bidrag på bidrag om du lever på försörjningsstöd. Jag fick lov att leva på försörjningsstöd som sjuk och utförsäkrad. Och det var ju inte direkt nåt lyxliv vi fick leva. Fick en swish på 300:- på min födelsedag, den drogs av på nästa månads inkomst. När dom la till den tillfälliga höjningen på bostadsbidraget så drogs även den bort. Nu var det här iofs några år sedan så normen har säkert höjts sedan dess, men det har ju även matpriserna.

Det går inte att leva som singel utan barn på försörjningsstöd. Inte meningen att sjuka ska leva så.

Det är först med många barn man börjar få mycket pengar. Det "gynnar" dem som är vana att leva fattigt. Det är troligen här man vill skära. Att skära för enpersonshushåll går inte. Ställa mer krav går inte. De har redan praktiker och krav att söka väldigt många jobb.

Stora barnfamiljer köper inte nya kläder åt barnen, de ärver dem och leksaker. Så de pengar som ska gå till barnen tar de vuxna. Sedan köper de billiga kikärter och liknande som de fyller billigt barnmagar med.

Det har aldrig varit meningen att försörja på soc mer än max 3 barn. De får lika mycket för nästa och nästa barn. (Eller ja, det är variationer i hur mkt beroende på barnets ålder och ev mat på föris osv.) Man drar inte ned bidraget vid något barn, hur många de än är.

Här kommer de skära tror jag. De får mindre för varje extra barn eller att de skär lite på varje barn.

Sossarna kommer inte öka om de kommer till makten.

Det behövs ändring, dels för många barn, men tycker att de som lever sämst på soc skulle ha mer friheter men det kommer inte hända. De låser in folk i ett socbeteende där man inte kan styra sitt liv. Man får bara extra ersättning för det som de bestämt. Det gör att folk inte kan spara på en sak till förmån till annat. Man drabbas av maktlöshet.

Det är sjukt svårt att leva på soc. Tror inte folk fattar.
Citera
2025-09-16, 21:55
Medlem
kukflashs avatar
Då hoppas vi att det blir svårare för invandrare och människor med fibromyalgi att leva på bidrag.
Citera
2025-09-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Att de fattiga blir ännu fattigare är jättebra. Fint prioriterat som vanligt av regeringen.

När vi importerar så många bidragstagare som vi gör så urholkar det systemet och alla blir fattigare. Inte så mycket att göra åt.
Citera
2025-09-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det blir spännande, jag är också emot att man ska kunna leva på bidrag och få såpass mycket pengar att det inte ens lönar sig att skaffa sig ett arbete, den sk inlåsningseffekten som gör att folk väljer att hellre vara arbetslösa.
Exakt. Galenskap. Börja rensa bland bidrag och sen lägga krut på skola och vård. Finns nog mer ställen man kan dra in pengar i detta land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in