2025-09-16, 22:06
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Hur många här som tror att man kan få så mkt i försörjningsstöd att man tjänar mer än om man jobbar har faktiskt testat att leva på försörjningsstöd? Det är nämligen inte möjligt att bygga bidrag på bidrag om du lever på försörjningsstöd. Jag fick lov att leva på försörjningsstöd som sjuk och utförsäkrad. Och det var ju inte direkt nåt lyxliv vi fick leva. Fick en swish på 300:- på min födelsedag, den drogs av på nästa månads inkomst. När dom la till den tillfälliga höjningen på bostadsbidraget så drogs även den bort. Nu var det här iofs några år sedan så normen har säkert höjts sedan dess, men det har ju även matpriserna.
Så fort det är barn med i bilden så ökar bidragen rejält.
Skaffa 6 barn och gå på soc bidrag så kommer du inte behöva jobba igen förrän barnen blir vuxna.
Citera
2025-09-16, 22:09
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilleMedRizz
Pensionärer ska ha, om dom arbetat i livet. Sjuka & arbetslösa är värdelösa invånare som inte bidrar till något, inte ett skit ska dom ha. Surt att dom ska ha en kaka av min lön, dom slöa asen.

Är man slö om man är sjuk ?

Så om någon i din familj får cancer och inte kan jobba , då är person ett slött as ?
Citera
2025-09-16, 22:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Hoppas att de inför dna/fingeravtryck/biometrisk scanning för att få bidrag samt amälelseplikt till bidragskontoret en gång i veckan. Samt 36 timmar i veckan utföra uppdrag som bidrar till samhället typ plocka skräp.

Man får i så fall ha en maskin som löser detta då det inte kommer gå att ha anställda människor för en sån uppgift men är helt med dig, skulle vara kalas. Ska svenskar som är arbetslösa behöva söka jobb och kontrolleras hela tiden så ska även invandrarna få samma sak.

Hoppas fortfarande att snacket om folkräkning kommer igång snart också så det kan bli ordning på torpet med alla människor som sitter utomlands och de som har fler identiteter.
Sätt upp liknande maskiner enligt ditt förslag på varje bibliotek och sjukvårdsinrättning så måste man under en månads tid gå till denna maskin och legitimera sig med BankID, ögonscanning och fingeravtryck.
Utan godkänd legitimering så stryks man ur systemet och alla bidrag släcks direkt.
Citera
2025-09-16, 22:14
Medlem
Här är några bidrag och stöd för ensamstående mamma med tre barn. Har du fler barn ökar bidragen extremt mycket.

Barnbidrag – månadsbidrag per barn till 16 år
Flerbarnstillägg – extra tillägg för 2+ barn
Underhållsstöd – om den andra föräldern inte betalar underhåll
Bostadsbidrag – hjälp med hyran vid låg/medel inkomst
Försörjningsstöd – kommunalt stöd om ekonomin inte räcker
Föräldrapenning – vid föräldraledighet för små barn
VAB (tillfällig föräldrapenning) – ersättning vid barns sjukdom
Omvårdnadsbidrag / merkostnadsersättning – vid funktionsnedsättning hos barn
Kommunala extra stöd – fritidsaktiviteter, skolresor m.m. (varierar per kommun)
Citera
2025-09-16, 22:24
Medlem
En familj som inte försörjer sej på gen hand borde erbjudas : tak över huvudet, hämta mat i en soc butik
mot kuponger.Likadant med kläder. Thats it!
Citera
2025-09-16, 22:33
Medlem
hashs avatar
Väldigt oansvarigt att skaffa fler barn än man har råd med.
Citera
2025-09-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Så fort det är barn med i bilden så ökar bidragen rejält.
Skaffa 6 barn och gå på soc bidrag så kommer du inte behöva jobba igen förrän barnen blir vuxna.

Flera som skrivit samma sak, men jag citerar ditt inlägg. Jag har inte 6 barn, men jag är ensamstående på heltid med 3 barn. Trots det fick vi absolut inte någon lyxig livsstil, tvärtom fick man vara glad om pengarna räckte månaden ut.
Citera
2025-09-16, 22:39
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Så har det varit i alla tider oavsett styre. Dessutom så består bidragstagarna huvudsakligen av importerat folk som dräller runt i åratal på statens bekostnad - i samband med mängder av andra fördelar som andra inte ens visste fanns.
Nja. Så har det varit de sista 45 åren ungefär. Innan dess såg det faktiskt annorlunda ut.
Detta har varit en global trend att rika blir rikare.
Citera
2025-09-16, 23:06
Medlem
Vi vet alla grundorsaken till detta men ingen vill som vanligt prata om det utan blandar bort korten. Vi går mot en amerikansk ordning med permanent trasig multietnicitet och skyddssystem som inte fungerar.
Citera
2025-09-16, 23:07
Medlem
Har inte bidragen ändå urholkats av inflationen?

Studiebidraget är väl oförändrat. Barnbidragen har det inte hänt mycket med, vad finns det mer?

Resultatet blir väl fler med försörjningsstöd eller socialbidrag oavsett. Säkert en dyr reform som ger mycket lite tillbaka om sekundäreffekterna mäts.
Citera
2025-09-16, 23:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilleMedRizz
Pensionärer ska ha, om dom arbetat i livet. Sjuka & arbetslösa är värdelösa invånare som inte bidrar till något, inte ett skit ska dom ha. Surt att dom ska ha en kaka av min lön, dom slöa asen.
Jag ho Din hoppas du blir ordentligt sjuk, överkörd av bil eller varför inte en krossad rygg på jobbet. Empatistörde narcissister har vi ingen användning av.
Citera
2025-09-16, 23:46
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
När vi importerar så många bidragstagare som vi gör så urholkar det systemet och alla blir fattigare. Inte så mycket att göra åt.

Det slår ju mot fel personer med. Ahmed får förtidspension istället för Eva, som slitit hela livet, och har kronisk värk i armarna

Connys ungar får ingen stödundervisning, för alla resurser läggs på Abdi.

Liam får inte hjälp med lärarledda lektioner på fängelset för att läsa in gymnasiet, på grund av att alla araber och negrer ska ha SFI

Det värsta jag vet är nån socialdemokrat säger "jag vill inte ställa grupp mot grupp". Men det är ju det, det handlar om. Svartskallarna tar resurser från redan svaga grupper. Glömde sossarna det? Nu vill man tvångsbeblanda så negrer och araber ska kunna profitera mer på de rika områdena.

Det finns inte oändligt med pengar och resurser, och massinvandringem sabbar hela jävla systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in