Det är lite olika aspekter på det. Några har blivit sparkade för att de har anställning inom känsliga områden som grundskolan, vården m.m. och har i sociala medier inte endast dansat och skrattat av glädje på grund av det brutala mordet, utan har även upphetsat uttryckt förhoppningar om att det här äntligen är början på den stora utrensningen av alla oliktänkande. Kort sagt djupt störda personer. Det är rätt begripligt att folk inte har känt sig riktigt trygga med att de ska få ta hand om deras barn, ta hand om deras sjuka anhöriga m.m.
Men utöver det har det mycket riktigt arrangerats mer koordinerade doxningar med medföljande samtal till arbetsgivare, kundrecensioner m.m. Jag har sett mer sansade sådana av kristna, där man letar upp rätt extrema inlägg, men hela tiden ändå håller god ton, påminner alla om att inte sprida hat, hot m.m. Man säger att man har anammat vänsterns metod, men ska inte anamma deras sätt med att sprida hat och hot. Men sedan finns de där doxningssidorna, där folk verkar ibland hamna för ganska lite (t.ex. falska påståenden om vad Kirk sagt), samt en del verkar även ha fått ta emot hot efter att ha hamnat där.
Jag har inga problem med att de uppenbarligen störda, som är sjukt upphetsande efter att ha fått bevittna det blodiga mordet och uttryckligen vill se alla politiska motståndare mördade, inte får fortsätta jobba med att vårda dessa politiska motståndare, med att ta hand om deras barn o.s.v. Det går att vara så störd att man är olämplig för vissa yrken. I andra fall får privata företag överväga om de vill ha kvar anställda som skrämmer bort många potentiella kunder.
Däremot känns det mer problematiskt om högern nu anammar vänsterns kultur med att doxa folk (många blir doxade i förhoppningen att någon galning som Kirks mördare ska ge sig på dem) och jobba på att få dem sparkade enbart på grund av att de uttrycker personliga åsikter (men inte uppmanar till och hyllar politiskt våld). Det är inget jag önskar mig. Samtidigt har vänstern bäddat för det här genom att ha ägnat sig åt det under väldigt lång tid.
Jag såg den här videon med Asmongold för fyra dagar sedan, där han siade om att högern sannolikt i hög grad kommer anamma vänsterns metoder. Han ansåg att åtminstone sedan har BLM har vänstern kanske stått för 90% av det beteendet, men att det kommer från och med nu bli mer lika från båda sidorna. Han menar att allt fler inom högern kommer anse att det inte fungerar med att fortsätta ”bring a knife to a gunfight”, där man hela tiden försöker hålla en högre nivå och kritisera politiskt våld, samtidigt som vänstern inte lägger några band på sig. Han menar att man kommer att sänka sig till vänsterns nivå.
https://www.youtube.com/watch?v=Hu8BRlsYAl8&t=353s