2025-09-16, 20:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej jag förklarar för dig vad som faktiskt hänt här eftersom du är mer än lovligt förvirrad och shillar för våldsvänstern pga detta.

Tiktok. Poormanspodcast och SimpsaverSam på youtube har också klippt ihop en jävla massa dödshot och liknande på sina kanaler. Vi pratar 10000+ dödshot från våldsvänstern. Så ingen jävel pratar om några "åsikter" utan det är ju just det som är en jävla halmgubbe eftersom detta handlar om hot om våld eller uppmaningar till våld. Fattar nu det en jävla gång för alla, detta har nada och intet med yttrandefriheten att göra.

Det är definitivt inte det trådstarten och följande principdiskussion handlar om. Läs trådstsrten igen. Det är du som flyttat målstolparna till att handla om rena hot och tillskriver andra åsikter om det.
Citera
2025-09-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inte brottsligt att yttra något sådant, så på det sättet är det ett tillåtet yttrande.

Men det är inte så att man får yttra sig på det sättet och är skyddad från att bli avskedad, vilket är vad jag uppfattar innebär den missriktade kritiken här; att jag eller någon påstår att man är skyddad av yttrandefriheten från att få sparken för att man gått emot värdegrunden eller liknande.

Yttrandefrihet är en princip. Den handlar inte enbart om frihet från statlig censur.
Nu vet jag inte hur det ser ut i USA men enda gången dina yttranden i Sverige är avskedsgrundande är om du yttrar sekretessbelagda uppgifter, inget annat. Det är åtminstone såvitt vad jag vet!
Citera
2025-09-16, 21:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det är definitivt inte det trådstarten och följande principdiskussion handlar om. Läs trådstsrten igen. Det är du som flyttat målstolparna till att handla om rena hot och tillskriver andra åsikter om det.

Nejnej, ditt och ts hittepå är inte relevant för fem öre för verkligheten och vad som faktiskt hänt så jag förklarar ännu en gång för dig vad som hänt eftersom det nu inte finns några ursäkter för dig längre att inte veta detta när jag givit dig tiotals timmar av bevismaterial att gå igenom om du faktiskt är intresserad av vad som sagts och inte.

Av dom 84 personer som förlorat jobbet så är 0% för åsikter och 100% för hot om våld eller uppmaningar till våld. Ingen har fått sparken för snack om aborter, skämt om att Charlie numera är en fontän eller för att folk sagt att dom inte bryr sig, detta är en komplett jävla lögn. Nu har jag förklarat detta som om jag talade till en bebis.

Så antingen går vi igenom riktiga fall eller så avslutar vi här för ert totala hittepå utan källor är givetvis helt ointressant för oss som vet, det borde du fanimig ha förstånd nog att förstå.
Citera
2025-09-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Mycket snack om att det är rättvisa nu när vänstern får känna på cancel culture osv. Men finns den någon här som på allvar tycker att utvecklingen, där vi hänger ut folk på det här sättet, är en positiv utveckling som kommer leda till ett bra samhälle i slutändan?

Givetvis inte men ofta är det enda sättet att avvärja ett angrepp mot sig att slå tillbaka.

Vänstern attackerar oss på högersidan. Så vad ska vi göra? Vända andra kinden till hur länge som helst?

Vänstern har makten över institutionerna och "dödar" oliktänkande med "silkesvantar" i vissa fall. Death by a thousand cuts. Högersinnade och invandringsmotståndare kan ju t.ex. inte tala öppet på något sätt på en arbetsplats eller i offentligheten - då brandas de som nazister och fascister, vilket är svårt att försvara sig mot. Om nån kastar bajs mot en så kommer något fastna på en s.a.s.

Så att slå tillbaka med samma metoder kanske är nödvändigt.
Citera
2025-09-17, 01:38
Medlem
FunAndGamess avatar
Varför måste ni vara mongon hela tiden? Viss skillnad mellan att cancella folk som sagt att man inte borde göra lågstadiebarn till transor och att cancella folk som firat att nån blivit mördad för att han utövat yttrandefrihet.
Senast redigerad av FunAndGames 2025-09-17 kl. 01:51.
Citera
2025-09-17, 04:48
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Sorry men jo det har hänt.
https://www.instagram.com/p/DOqievyj...Q2a2p0aWY5aWxn

Och nej, jag avskyr Wokevänstern för allt skit de gjort mot vår yttrandefrihet. Men att säga att det inte förekommer sånt skit i MAGA-rörelsen är bara snedvridet och fel.
"Ingen" var naturligtvis en överdrift. Vad jag menade är att fallen är jämförelsevis mycket få. I ett land med 340 miljoner invånare kommer det alltid att finnas alla möjliga avvikelser. Men högern cancellerar inte vänstern i någon utsträckning som är i närheten av hur vänstern gjort det senaste decenniet. Detta borde du veta om du alls följt med.
Citera
2025-09-17, 05:01
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Det skyddas av yttrandefriheten att fira att någon dött.
Rätten att hylla mord borde inte skyddas av yttrandefriheten i alla sammanhang. Firar man natten Ted Bundy blev grillad, Ceausescu skjuten eller Adolf Eichmann hängd, så håller jag med om att detta bör skyddas av yttrandefriheten, för dessa personer hade bevisligen begått fruktansvärda brott.

Hyllar man däremot i en demokrati politiska mord och mord på opinionsbildare som enbart gett uttryck för sina åsikter och aldrig skadat någon fysiskt så är man i å andra sidan en demokratins dödgrävare som lagen och alla anständiga människor bör strida emot med alla krafter. Vänsterslödder har alltför länge kunnat gömma sig bakom svammel om "yttrandefrihet"
Senast redigerad av LadyMcJill-Phd 2025-09-17 kl. 05:03.
Citera
2025-09-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Rätten att hylla mord borde inte skyddas av yttrandefriheten i alla sammanhang. Firar man natten Ted Bundy blev grillad, Ceausescu skjuten eller Adolf Eichmann hängd, så håller jag med om att detta bör skyddas av yttrandefriheten, för dessa personer hade bevisligen begått fruktansvärda brott.

Hyllar man däremot i en demokrati politiska mord och mord på opinionsbildare som enbart gett uttryck för sina åsikter och aldrig skadat någon fysiskt så är man i å andra sidan en demokratins dödgrävare som lagen och alla anständiga människor bör strida emot med alla krafter. Vänsterslödder har alltför länge kunnat gömma sig bakom svammel om "yttrandefrihet"
Så enligt dig ska staten in och diktera villkoren för när du ska ha rätt att hylla ett mord eller inte? Varför ska staten göra det? Varför kan vi inte göra som man gör nu: låta civilsamhället straffa folk med avskyvärda åsikter genom utfrysning eller dylikt?
Citera
2025-09-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
"Ingen" var naturligtvis en överdrift. Vad jag menade är att fallen är jämförelsevis mycket få. I ett land med 340 miljoner invånare kommer det alltid att finnas alla möjliga avvikelser. Men högern cancellerar inte vänstern i någon utsträckning som är i närheten av hur vänstern gjort det senaste decenniet. Detta borde du veta om du alls följt med.
Nej men jag är väl medveten om att vänstern har detta beteende och jag gillar det inte från dem heller. Jag tror definitivt att vänstern i högre grad än högern använder cancel culture. Men oavsett vad ska inte högern haka på den trenden
Citera
2025-09-17, 14:41
Medlem
Det är väl inga problem med att se till att folk som hyllar politiska brott och mord eller ägnar sig åt sabotage sparkas.

USA har ett gigantiskt problem i alla mjäk och mes personer i offentlig ställning, nyndigheter, eller ledarskaps positioner i företag. Personer som låter hela företag eller myndigheter totalförstöras av politiker i någon form av crazy grupp dans till toner av woke-kultur, cancel-kultur m.m.

Det är väl inget problem med att mainstream slår tillbaka och helt enkelt sparkar varenda person som inte jamsar med i det nya och inte heller skapat skador tidigare.

Vad ville Mr. Kirk, ha freedom of speech och familjeliv utan att inskränka andras rättigheter.

Freedom of speech har däremot tagit svåra skador på sista tiden. crazy-libs har tagit över flera av Elon Musks verksamheter så som X och börjat censurera saker. Anti-freedom of speech dårar skjuter på personer under civila diskussioner m.m.

Det kan nog vara som så att det behövs en rejäl uppsträckning där med militären.
Citera
2025-09-17, 16:01
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Jag tycker ni bör se över rubriken på tråden eller flytta den till konspirationsforumet vilket brukar vara populärt bland modsen. Det är inga som förordar att sätta åt legitima och konstruktiva Kirk kritiker vad det handlar om är att exponera folk som hyllar politiska mord.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2025-09-17 kl. 16:25.
Citera
2025-09-17, 19:22
Medlem
AbuBakrAlBagDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så du har inte hört talas om nån av alla stämningar han riktat mot mediebolag? Eller hur han tagit bort press-access? Eller deporterat palestina-demonstranter? Eller gett sig på universiteten? Eller förbjudit flaggbränning?

Behöver jag fortsätta? Eller ska vi bara skippa direkt till fasen där du låtsas att allt detta är oproblematiskt för att du har en fetisch för orangea fetton?

Lite omoget svar. Tror du behöver lägga känslorna åt sidan om vi ska kunna ha en saklig diskussion.

Nej, stämningarna mot mediebolag har jag inte hört talas om men du får gärna länka mer information ifall du har, tack. Utvisningen av palestinademonstranterna har jag hört talas om men det var, som jag förstår det, för att de stöttade en terrororganisation och därför ansågs utgöra ett hot. Ingen inskränkning av yttrandefriheten med andra ord eftersom att ingen lag, som du säkert känner till eftersom jag är övertygad om att du är en begåvad person, innebär en oinskränkt rättighet att stötta terror. Gällande universiteten har han dragit in stödet till universitet som bedrivit en DEI-agenda och alltså inte längre beaktat den akademiska friheten. Universitet ska vara fria från ideologier och ska lära elever att tänka, inte vad de ska tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in