2025-09-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Jodå, jag läste ditt inlägg. Du påstod inte att att Krik var identisk med Hitler och islamister men du använde dessa som exempel på folk som tycker sig ha rätt utan att för den skulle ha det. Och du nämnde direkt efter detta att Kirk inte heller var så godhjärtad i dina ögon. Även denna jämförelse anser jag vara idiotisk, eftersom det överhuvudtaget inte finns några likheter mellan Kirk och dessa som är värda att använda som argument för någonting.
Och jag använde det för att den jag svarade på sa att Kirk till skillnad från Hitler var godhjärtad, med en tydlig underton av att skribenten tycker så för att skribenten håller med Kirk.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Har du någon källa på att Kirk ville se Biden avrättad?
Varsågod https://streamable.com/6m9xsc

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det finns ingen som helst skillnad mellan annan kancelleringskultur och att kancellera dem som hyllar mordet på Kirk.

Det handlar alltid om att försöka straffa någon för deras åsikter för att tysta dem. Det är en handling som är emot yttrandefrihet och hyllar censur och glorifiererar våld, samma våld för att stoppa någons åsikter som ledde till det vidriga mordet på Kirk.

Ni som hyllar den här formen av kancellering och vill skilja den från andra former är skenheliga och inte ett dugg bättre än de som hyllar mordet på Kirk. Ni är av samma skrot och korn och beter er som självrättfärdiga kräk.
Det är sällan jag håller med dig, men här gör jag det.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-09-15 kl. 23:09.
Citera
2025-09-15, 23:15
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
MAGA-högern som under det senaste decenniet varit så högljudda om att det bara är vänstern som ägnar sig åt cancel culture och att det bara är vänstern som vill tysta motståndarsidan försöker nu ta cancel culture till nya nivåer genom att få alla Charlie Kirk-kritiker sparkade från sina jobb.

X-kontot @forcharliekirk1 arbetar på att upprätta en databas över tusentals människor som sagt kritiska saker angående Charlie Kirk, främst efter hans död.

Det är inte bara människor som på nätet hurrat över Kirks död eller hyllat hans mördare, utan det verkar allra främst vara människor som helt enkelt är kritiska mot Charlie Kirk och tar upp saker som han sagt genom åren och kallar honom transfob och rasist och dylikt. Dessa ska också tas med i databasen, doxxas och försöka få sparkade från sina jobb.

Flera Republikanska kongressledamöter har anammat detta ivrigt och en av dem som bidrar till databasen är Nancy Mace som bl.a lagt upp exempel på ett inlägg från en man som säger att det är retoriken från MAGA som är skyldig till skjutningen på Kirk - och därför ska han doxxas och få sparken från sitt jobb.

MAGA jobbar verkligen stenhårt för att ta cancel culture till nya höjder och förstöra livet för politiska motståndare bara för att de säger emot Charlie Kirk.

Utan tvekan kommer de även i fortsättningen hävda att det bara är vänstern som ägnar sig åt cancel culture, men det har länge varit tydligt att MAGA-högern mer än gärna försöker tysta dissidenta röster och anmäla dem till arbetsgivare.

Vad tror ni om den här databasen?

Skillnad på att förvränga och jubla för nån annans död.
Citera
2025-09-15, 23:55
Medlem
Inkommers avatar
Bravo. Sparka Stephen King.
Citera
2025-09-16, 00:13
Medlem
Folk som firar hans död är inte vanliga meningsmotståndare, utan farliga människor för alla i samhället. Just därför ska dessa pekas ut, och naturligtvis bort från arbetsplatser där man kan få utlopp för att särskilja på folk och folk baserat på politisk läggning.
Citera
2025-09-16, 00:24
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Varsågod https://streamable.com/6m9xsc
Jag visste inte om detta, tack för länken. Detta ändrar dock inte på något vis min syn på Kirk. Jag är övertygad om att Kirk, precis som jag själv, anser att Biden givetvis måste genomgå en grundlig rättegång innan han blir inspärrad eller avrättad för sitt landsförräderi. Detta är en milsvid skillnad mot att mörda meningsmotståndare, men det kan givetvis missförstås. Allting talar för att Biden genom att han sålde ut sitt ämbete till främmande makt begick landsförräderi. Men jag förstår att det sticker i ögonen på folk att säga sånt här om en president innan en rättegång är fullbordad. Biden har ju gett full immunitet till sin familj för alla brott de begått, brott som aldrig kunnat ske utan Joe´s direkta inblandning, så det är klart att det i nuläget är lite svårare att utreda. Jag hoppas att Bidens brott inte sopas under mattan. Det material som representanthuset samlat ihop om moneytrailen till Bidens familj har i varje fall övertygat mig om att han är en solklar brottsling, men det måste givetvis utredas innan straff utdöms.

Jag delar alltså helt Kirks uppfattning om vad Biden förtjänar men jag är helt emot mord på meningsmotståndare, även om dessa skedde mot personer som jag själv tycker är fullständigt avskyvärda, såsom t ex Reinfeldt, Andersson Cooper, Jake Tapper eller aftonbladets Anders Lindberg så fördömer jag det helt och hållet. (Reinfeldt är i o f s antagligen skyldig till mutbrott men så länge han inte blivit dömd för detta vill jag inte att han straffas.)
Citera
2025-09-16, 00:56
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Vänster började, och högern ger igen med samma mynt. Det kallas rättvisa och den är ljuv.

Jag skulle inte gå så långt.

Är det för att "ge igen" man motsätter sig hyllning av offentliga avrättningar? Knappast.

Däremot har vänstern målat in sig i ett hörn då man förespråkade "cancel culture" för småsaker men håller käften eller till och med hyllar när det inte är känslor utan människorliv det handlar om.

Högern vill att vänstern ska komma ner på jorden snarare än att ge igen. Att kunna enas om vad som är rätt, fel och vilket samhälle vi vill skapa för kommande generationer.
Senast redigerad av Bbobi 2025-09-16 kl. 01:03.
Citera
2025-09-16, 01:09
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det finns ingen som helst skillnad mellan annan kancelleringskultur och att kancellera dem som hyllar mordet på Kirk.

Det handlar alltid om att försöka straffa någon för deras åsikter för att tysta dem. Det är en handling som är emot yttrandefrihet och hyllar censur och glorifiererar våld, samma våld för att stoppa någons åsikter som ledde till det vidriga mordet på Kirk.

Ni som hyllar den här formen av kancellering och vill skilja den från andra former är skenheliga och inte ett dugg bättre än de som hyllar mordet på Kirk. Ni är av samma skrot och korn och beter er som självrättfärdiga kräk.

Buhuhu, vem fan bryr sig längre? Vänsterblivna har bett om det hur länge som helst.
Man kan inte resonera med vänsterblivna. Så är det bara.
Jag kommer gladeligen sänka mig till deras nivå för att bekämpa dem.
Citera
2025-09-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
MAGA-högern som under det senaste decenniet varit så högljudda om att det bara är vänstern som ägnar sig åt cancel culture och att det bara är vänstern som vill tysta motståndarsidan försöker nu ta cancel culture till nya nivåer genom att få alla Charlie Kirk-kritiker sparkade från sina jobb.
Vänstern borde nog ha lyssnat på det gamla regeln "Gör inte mot andra vad ni inte vill att andra skall göra mot er".
Citera
2025-09-16, 02:01
Medlem
Cancel culture är dåligt. Men jag hoppas intensivt att vänsterkräken kommer få smaka på den tiofalt vad de själva har utsatt "högern" för i många år nu.

Hoppas att den kommer ge dem en karmasmocka som de sent kommer glömma.
Citera
2025-09-16, 04:27
Medlem
Yttrandefriheten enligt vänstern är att sprida hur glad man är att Charlie Kirk blev mördad i media och att kritisera George Floyd är hate speech. (Ingen som kom ihåg muren med hans bild på som blixten slog ner mitt i ansiktet. Tecken att det gick för långt I martyrskapet)
Ni vänster på fb verkar missat dom mentalstörda hyllningarna av mordet på nätet.
Början på 2000talet hängde media ut nynazister i tidningarna och endel blev av med jobben och alla hurrade över det.
På vänsterns vilkor helatiden. Utresningen av weirdos är nu i full gång.
Att Trump vann är pga nästan bara woketards med näsringar kvar som röstade på Kamala.
Hoppas verkligen Trump terror klassar antifa
Citera
2025-09-16, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det meningen att man ska bry sig om fanatiker som hyllar mord? När det blir konsekvenser för dessa?
Läs rubriken och första inlägget igen. Gör det låååångsamt, så du hinner fatta.
Citera
2025-09-16, 05:16
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Cancel culture är dåligt. Men jag hoppas intensivt att vänsterkräken kommer få smaka på den tiofalt vad de själva har utsatt "högern" för i många år nu.

Hoppas att den kommer ge dem en karmasmocka som de sent kommer glömma.
Fler och fler delar dessa tankar. Förr eller senare blir det handling. Våldsänstern är extremt korkad ifall den inte fattar att de kommer att bli slaktade i reguljära strider med MAGA-republikaner när dessa väl bestämt sig för att slåss. Enda chansen de har nu att inte snart bli slaktade är ifall moderata demokrater och D-eliten fördömer dem och lyckas få dem att lägga ner verksamheten. .

Jag förstår de som känner glädje över en eventuell slakt av våldsvänstern, det är degenererat och genuint slödder som hotar oss alla. Jag gör det inte själv eftersom jag oroar mig mer för hur våldet kommer att eskalera från bägge sidor ifall det inte går att vingklippa våldsvänster-patrasket på demokratisk politisk väg.

Vi får heller inte glömma att Soros och de intressen han (och nu hans inte lika smarte son) företräder har en enorm del av skulden till den här våldsamma utvecklingen. Jag hoppas att Trump-administrationen drastiskt lyckas reducera den makt Soros och deras gelikar alldeles för länge haft över samhällets förfall. Då kanske det finns mer hopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in