Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Jag visste inte om detta, tack för länken. Detta ändrar dock inte på något vis min syn på Kirk. Jag är övertygad om att Kirk, precis som jag själv, anser att Biden givetvis måste genomgå en grundlig rättegång innan han blir inspärrad eller avrättad för sitt landsförräderi. Detta är en milsvid skillnad mot att mörda meningsmotståndare, men det kan givetvis missförstås. Allting talar för att Biden genom att han sålde ut sitt ämbete till främmande makt begick landsförräderi. Men jag förstår att det sticker i ögonen på folk att säga sånt här om en president innan en rättegång är fullbordad. Biden har ju gett full immunitet till sin familj för alla brott de begått, brott som aldrig kunnat ske utan Joe´s direkta inblandning, så det är klart att det i nuläget är lite svårare att utreda. Jag hoppas att Bidens brott inte sopas under mattan. Det material som representanthuset samlat ihop om moneytrailen till Bidens familj har i varje fall övertygat mig om att han är en solklar brottsling, men det måste givetvis utredas innan straff utdöms.
Jag delar alltså helt Kirks uppfattning om vad Biden förtjänar men jag är helt emot mord på meningsmotståndare, även om dessa skedde mot personer som jag själv tycker är fullständigt avskyvärda, såsom t ex Reinfeldt, Andersson Cooper, Jake Tapper eller aftonbladets Anders Lindberg så fördömer jag det helt och hållet. (Reinfeldt är i o f s antagligen skyldig till mutbrott men så länge han inte blivit dömd för detta vill jag inte att han straffas.)