2025-09-15, 22:27
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hitler trodde också på att det han gjorde var bra för folket. Islamister likaså. Att Kirk råkade vara kristen ger honom inget frikort.
Skillnaden mellan Kirk och islamister och nazister är att Kirk uppmanade till fri fredlig debatt och var helt emot att mörda sina meningsmotståndare. Dvs den absoluta motsatsen till vad Mohammed och Hitler stod för.
Citera
2025-09-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Skillnaden mellan Kirk och islamister och nazister är att Kirk uppmanade till fri fredlig debatt och var helt emot att mörda sina meningsmotståndare. Dvs den absoluta motsatsen till vad Mohammed och Hitler stod för.
Visst, det finns alltid skillnader i jämförelser. Men poängen var att jag inte ser honom som speciellt godhjärtad.
Citera
2025-09-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Vänster började, och högern ger igen med samma mynt. Det kallas rättvisa och den är ljuv.
Eller så hade högern kunnat visa sig vara bättre i den frågan, men tyvärr visade det sig att det var samma skrot och korn.
Citera
2025-09-15, 22:41
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Fast Kirk ville ju se Biden arresterad och avrättad. Fast det har du säkert förträngt
Citera
2025-09-15, 22:43
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Eller så hade högern kunnat visa sig vara bättre i den frågan, men tyvärr visade det sig att det var samma skrot och korn.
Skillnaden är att högern har att göra med psykopater och folk bör veta om vad de har att göra med, speciellt då många av dessa jobbar med barn.
Citera
2025-09-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Skillnaden är att högern har att göra med psykopater och folk bör veta om vad de har att göra med, speciellt då många av dessa jobbar med barn.
Tack för att du bevisar min poäng.
Citera
2025-09-15, 22:47
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Tack för att du bevisar min poäng.
Dito.
Citera
2025-09-15, 22:51
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Fast Kirk ville ju se Biden arresterad och avrättad. Fast det har du säkert förträngt
Har du någon källa på att Kirk ville se Biden avrättad?

Jag tycker personligen att Biden bör ställas inför rätta för landsförräderi ifall det är möjligt att bevisa att han sålde ut sitt ämbete när han avskedade den hederlige åklagaren som utredde sonens företag Burisma för korruption. Om Biden döms för landsförräderi vore dödsstraff ett av flera rimliga straff. Men det är stor skillnad på att vara för dödsstraff för verkligt allvarliga brott och att vilja mörda meningsmotståndare.
Citera
2025-09-15, 22:52
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Visst, det finns alltid skillnader i jämförelser. Men poängen var att jag inte ser honom som speciellt godhjärtad.
Du behöver inte se honom som godhjärtad, men jämförelsen med Hitler och islamister är idiotisk.
Citera
2025-09-15, 22:54
Medlem
Citat:
Du behöver inte se honom som godhjärtad, men jämförelsen med Hitler och islamister är idiotisk.
Om du läser det jag svarade på så ser du att det inte var jag som började jämföra, utan jag kommenterade när en annan jämförde med Hitler. Och dennes poäng var just att Kirk skulle vara godhjärtad till skillnad från de han jämförde med.
Citera
2025-09-15, 22:58
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Om du läser det jag svarade på så ser du att det inte var jag som började jämföra, utan jag kommenterade när en annan jämförde med Hitler. Och dennes poäng var just att Kirk skulle vara godhjärtad till skillnad från de han jämförde med.
Jodå, jag läste ditt inlägg. Du påstod inte att att Krik var identisk med Hitler och islamister men du använde dessa som exempel på folk som tycker sig ha rätt utan att för den skulle ha det. Och du nämnde direkt efter detta att Kirk inte heller var så godhjärtad i dina ögon. Även denna jämförelse anser jag vara idiotisk, eftersom det överhuvudtaget inte finns några likheter mellan Kirk och dessa som är värda att använda som argument för någonting.
Citera
2025-09-15, 22:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det finns ingen som helst skillnad mellan annan kancelleringskultur och att kancellera dem som hyllar mordet på Kirk.

Det handlar alltid om att försöka straffa någon för deras åsikter för att tysta dem. Det är en handling som är emot yttrandefrihet och hyllar censur och glorifiererar våld, samma våld för att stoppa någons åsikter som ledde till det vidriga mordet på Kirk.

Ni som hyllar den här formen av kancellering och vill skilja den från andra former är skenheliga och inte ett dugg bättre än de som hyllar mordet på Kirk. Ni är av samma skrot och korn och beter er som självrättfärdiga kräk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in