2025-09-16, 05:29
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
MAGA-högern som under det senaste decenniet varit så högljudda om att det bara är vänstern som ägnar sig åt cancel culture och att det bara är vänstern som vill tysta motståndarsidan försöker nu ta cancel culture till nya nivåer genom att få alla Charlie Kirk-kritiker sparkade från sina jobb.

X-kontot @forcharliekirk1 arbetar på att upprätta en databas över tusentals människor som sagt kritiska saker angående Charlie Kirk, främst efter hans död.

Det är inte bara människor som på nätet hurrat över Kirks död eller hyllat hans mördare, utan det verkar allra främst vara människor som helt enkelt är kritiska mot Charlie Kirk och tar upp saker som han sagt genom åren och kallar honom transfob och rasist och dylikt. Dessa ska också tas med i databasen, doxxas och försöka få sparkade från sina jobb.

Flera Republikanska kongressledamöter har anammat detta ivrigt och en av dem som bidrar till databasen är Nancy Mace som bl.a lagt upp exempel på ett inlägg från en man som säger att det är retoriken från MAGA som är skyldig till skjutningen på Kirk - och därför ska han doxxas och få sparken från sitt jobb.

MAGA jobbar verkligen stenhårt för att ta cancel culture till nya höjder och förstöra livet för politiska motståndare bara för att de säger emot Charlie Kirk.

Utan tvekan kommer de även i fortsättningen hävda att det bara är vänstern som ägnar sig åt cancel culture, men det har länge varit tydligt att MAGA-högern mer än gärna försöker tysta dissidenta röster och anmäla dem till arbetsgivare.

Vad tror ni om den här databasen?

Jättebra.
Citera
2025-09-16, 06:20
Medlem
Lol. Om man tycker någon förtjänar en kula i halsen för sin åsikt så får man väl vara beredd på att förlora jobbet och riskera personlig konkurs åtminstone.
Citera
2025-09-16, 06:27
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
MAGA-högern som under det senaste decenniet varit så högljudda om att det bara är vänstern som ägnar sig åt cancel culture och att det bara är vänstern som vill tysta motståndarsidan försöker nu ta cancel culture till nya nivåer genom att få alla Charlie Kirk-kritiker sparkade från sina jobb.
Det var inte högern som började med cancelkultur men det visar sig att högern är mycket effektivare på det än vad vänstern är. Massor av äckliga typer som skrattade på sociala medier för några dagar sedan skrattar inte längre. Jag ser inga problem med det. Tvärtom. Låt det bli en läxa.
Citera
2025-09-16, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Det var inte högern som började med cancelkultur men det visar sig att högern är mycket effektivare på det än vad vänstern är. Massor av äckliga typer som skrattade på sociala medier för några dagar sedan skrattar inte längre. Jag ser inga problem med det. Tvärtom. Låt det bli en läxa.

Så är det. Cancelkultur är bland det vidrigaste som finns. Att kontakta någons arbetsgivare och försöka få en anställd sparkad på grund av hans åsikter är vidrigt. Oavsett om den anställde är kommunist eller fascist eller liberal eller konservativ eller jättetrevlig eller helt dum i huvudet. Detta borde vara självklart.

Men nu har wokekulten agerat angivare och njutit av att slå sönder vanliga människors liv i många år.

Självklart förtjänar de att få smaka på sin egen medicin. Det är karma.

Och ja, högern tycks som vanligt effektivare. Stora databaser har nu snabbt byggts upp där de i realtid samlat ner många tusen citat.

Till och med Stephen King har blivit rädd! Han som i åratal överlägset hånflinat åt "dumma MAGA", nu har han panik och ber alla om ursäkt. Han riktigt krälar i stoftet. "Snälla bokhandlare, fortsätt sälja mina böcker, snälla konsumenter gå och se min nya film..."
Citera
2025-09-16, 07:22
Medlem
Det är väl som med incels. Dom blev som dom blev för att de marinerats i den bittra feministkulturen sen uppväxten och fått för sig att det är en bra sak att vara bitter och gnällig och kräva "rättigheter". Jag tror en generation som växer upp nu och är höger är likadana för man har blivit så van hur vänstern är så de har blivit lika knäppa.
Citera
2025-09-16, 07:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuBakrAlBagDaddy
Vad har han gjort för att attackera yttrandefriheten?

Så du har inte hört talas om nån av alla stämningar han riktat mot mediebolag? Eller hur han tagit bort press-access? Eller deporterat palestina-demonstranter? Eller gett sig på universiteten? Eller förbjudit flaggbränning?

Behöver jag fortsätta? Eller ska vi bara skippa direkt till fasen där du låtsas att allt detta är oproblematiskt för att du har en fetisch för orangea fetton?
Citera
2025-09-16, 07:46
Medlem
ricardo22s avatar
Man kan bara få till en vapenvila genom att attackera tillbaka. Helt rätt av Maga bros
Citera
2025-09-16, 07:50
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Givetvis så har Charlie väldigt lite med detta att göra. Hans död har politiserats och används nu som ett slagträ mot andra som påstås ha varit osmakliga. Maga är genom detta mest anti-Charlie av alla.

Till och med Charlie själv tyckte att det var OK skolskjutningar för att vapeninnehavsrätten skulle kunna finnas och han blev till sist det enda dödsoffret i ännu en skolskjutning.

"The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants." --Thomas Jefferson
Citera
2025-09-16, 08:13
Medlem
PungiMunninens avatar
Att stänga ner människor som hyllar mord är inte cancel culture. Att stänga ner människor för att de är kommunister, feminister, sverigedemokrater eller ufo-fantaster är cancel culture.

Det jag ser nu från vänsterhållet är gaslightning. De som använder gaslightning är samma typ av människor som misshandlar sina partners, är mytomaner och lider av diverse personlighetsstörningar. Jag har aldrig hört en normal människa hylla mordet av varken Kirk eller George Floyd. Jag skulle också sparka en person om denne gick ut och hyllade mord. Om personen gick ut och skrev vidriga kapitalistiska eller religiösa åsikter skulle jag dock inte lägga mig i det. Åsikter är en sak, människor som hyllar mord är däremot farliga.

(Då "vänster" = vänsterliberal år 2025 så ser jag mig inte som vänster. Jag är kommunist, ingen jävla vänster)
Citera
2025-09-16, 08:16
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Cancel culture är dåligt. Men jag hoppas intensivt att vänsterkräken kommer få smaka på den tiofalt vad de själva har utsatt "högern" för i många år nu.

Hoppas att den kommer ge dem en karmasmocka som de sent kommer glömma.
Hela grejen som har hållit tillbaka högern är skam. Skam för att hängas ut, vara den fula ankungen. Nu när vänstern får känna på samma sak så kommer de vara mer defensiva, och högern våga vara mer offensiv. Det här är helt nödvändigt.

Högern i Usa och England har tillsammans ritat om kartan de senaste dagarna.

1. Ha makten på sin sida. Charlie Kirk har hyllats överallt. Ufc, Baseboll, NFL. Vi är de goda. Vi är det rätta och sanktionerade. Flagga på halvstång.

2. Attackera de onda. Hänga ut tillräckligt många för att skam ska sprida sig. Riktiga konskvenser följer och alla ser vad det är för typer. Ringa hem och telefonhota. Ingen vill vara den uthängda. Nu går de runt hemma vilsna, arbetslösa och rädda.

3. Massiv demonstration som den i London med 200 000 demonstranter. Titta vi finns och syns. Vi är här. Fackeltåg och minnestunder även i riktiga demokratnästen. Vänstern kan muttra och tycka det är fel och löjligt precis som högern gjorde vid George Floyd. Spelar ingen roll. Högern vinner.

Det är en oslagbar kombination. Gör man de tre sakerna samtidigt så vinner man. Spelar ingen roll om man har rätt eller fel.
Senast redigerad av ricardo22 2025-09-16 kl. 08:21.
Citera
2025-09-16, 08:33
Medlem
Alla Kirk-kritiker är genetiska missfits och ska inte ha ett jobb.

Om det inte vore för dagens alla skyddsnät så hade det naturliga urvalet redan neutraliserat dem för längesen. Det samma gäller Palestinaaktivisterna. Det är en samling trasiga DNA-stegar som förstör för andra.

Jag argumenterar att de inte bara borde bli av med sina jobb, men även tas till veterinären och ordineras en spruta så att de somnar in för gott.
Citera
2025-09-16, 08:35
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Lol. Om man tycker någon förtjänar en kula i halsen för sin åsikt så får man väl vara beredd på att förlora jobbet och riskera personlig konkurs åtminstone.

Säg det till dom som förespråkar Maga personen som sköt ihjäl två politiker i Minnesota gjorde rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in