2025-09-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
GP har gått igenom 78 upprättade anmälningar om förolämpning mot tjänsteman i polisregion Väst. Följande vill länsman inte kallas för:

Hora (flera anmälningar i olika varianter)
Fejkpolis
Bög (flera anmälningar i olika varianter)
Luffare (flera anmälningar i olika varianter)
Håll käften (flera anmälningar)
Pedofil
Blatte
Skäggig glasögonfitta
Idiot (flera anmälningar i olika varianter)
Snutjävel
Fitta (flera anmälningar i olika varianter)
Maktmissbrukare
Hobbit
Dvärg
Rasist
Jävla dåliga polis
Äckliga lilla polis
Tönt
Jag lyssnar inte på kvinnor
Kärring
Uppmaningar om att suga kuk (flera anmälningar i olika varianter)
Hot om att knulla någons mamma (flera anmälningar i olika varianter)

https://www.gp.se/krim/har-ar-forola...e-b49a970f1f67
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...na-som-anmalts
Tänk vad mycket hemskt poliserna utsätts för. Att bli kallad för "Jag lyssnar inte på kvinnor" låter fasansfullt. Något som verkligen sätter sig djupt i själen alltså.

Vad säger Flashback?

Helt sjukt! När man tror det inte kan bli värre i det landet kommer det alltid något nytt.😂
Citera
2025-09-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Då är snutarna så illa tvungna att anmäla de förolämpningar de blir utsatta för. Om de skulle börja välja och vraka när det gäller vilka lagar de ska tillämpa, då skulle de få sparken.

Nej. Snutar arresterar inte alla de ser går mot röd gubbe t.ex. Jättevanligt att de har överseende med mindre allvarliga men straffbara trafikförseelser.
Citera
2025-09-15, 16:05
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Skäggig glasögonfitta

Till synes är många av dessa saker som invandrare säger.

Nästan värt lite böter att få säga detta till nån snut. Helst till nån riktigt ful jävla homokvinna inom polisen
Citera
2025-09-15, 16:09
Medlem
Citat:
En annan grupp som inte borde vara poliser är de som inte känner för att tillämpa de lagar som riksdagen har stiftat. Här har riksdagen bestämt att det är förbjudet att förolämpa tjänstemän. Då är snutarna så illa tvungna att anmäla de förolämpningar de blir utsatta för. Om de skulle börja välja och vraka när det gäller vilka lagar de ska tillämpa, då skulle de få sparken.

Sen är det klart att de klarar av att hantera att någon kallar dem för de här orden. Jag menar, om du har sett en svensk snut någon gång vet du att de har pistoler. Om de till och med är förberedda för att någon ska öppna eld mot dem är det väl klart de är förberedda på att någon kallar dem en ”tönt”. Frågan är inte huruvida de klarar av att bli kallade fula ord, utan frågan är huruvida det är en straffbar gärning att göra det.

Enda sättet att undvika idioti i sådana här fall är att ha en jury bestående av vanliga medborgare som bedömer från fall till fall. Det svenska rättsystemt lär ju knappast sätta sig över lagen, oavsett om den är orimlig eller moraliskt fel, Dom kan bara tolka och tillämpa den så som den skrivits.
Riktig rättvisa kan därför i praktiken inte existera utan jury, för det är först när vanliga människor är med och väger in vad som är rimligt som lagens bokstav kan möta verklighetens moral.
Det är vad jag tror...
Citera
2025-09-15, 16:09
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Nej. Snutar arresterar inte alla de ser går mot röd gubbe t.ex. Jättevanligt att de har överseende med mindre allvarliga men straffbara trafikförseelser.
Att gå mot röd gubbe kan inte ge fängelse, till skillnad från BrB 17:3. Utöver de undantag jag nämner här finns visserligen en möjlighet till rapporteftergift (enligt 9 § polislagen) ”om brottet med hänsyn till omständigheterna i det särskilda fallet är obetydligt och det är uppenbart att brottet inte skulle föranleda annan påföljd än böter”. Annars har de liksom inget val.
Citera
2025-09-15, 16:10
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Problemet i åldringsvården är väl att det är mycket demens och personlighetsförändringar som kan ligga bakom aggressiva utbrott?

Jo, det är det. Men också gränsöverskridande beteenden från mer sansade individer, som tar sig friheten att klämma mig i rumpan.
Citera
2025-09-15, 16:12
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
I synnerhet om jag griper en brottsling skulle jag förstå att vederbörande svär.

Kan ni få extra kompensation om ni utsätts för våld?

Vi får ingenting mer än samtal. Skriva avvikelserapport och sedan gå till vårdcentralen för att få skador dokumenterade. I vissa fall sjukskrivning med förbannat karensavdrag.

Föga glamoröst.
Citera
2025-09-15, 16:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jo, det är det. Men också gränsöverskridande beteenden från mer sansade individer, som tar sig friheten att klämma mig i rumpan.

Ja de tappar omdömet och spärrarna när de blir dementa.
Citera
2025-09-15, 16:16
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja de tappar omdömet och spärrarna när de blir dementa.

Ja, en tidigare så pryd familjefar kan vräka ur sig: "Du är så snygg. Dig vill jag knulla."

Hemsk sjukdom

Hemsk.
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-09-15 kl. 16:25.
Citera
2025-09-15, 16:19
Medlem
Citat:
Att gå mot röd gubbe kan inte ge fängelse, till skillnad från BrB 17:3. Utöver de undantag jag nämner här finns visserligen en möjlighet till rapporteftergift (enligt 9 § polislagen) ”om brottet med hänsyn till omständigheterna i det särskilda fallet är obetydligt och det är uppenbart att brottet inte skulle föranleda annan påföljd än böter”. Annars har de liksom inget val.

Åklagare har absolut åtalsplikt. Poliser har, som du själv skriver, inte det. Annars hade ju varenda knuff utanför varenda krog varenda fredagskväll renderat i anmälan om ringa misshandel.
Citera
2025-09-15, 16:31
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker inte det bör vara förolämpning mot polis att säga Knulla din mamma. Möjligen en förolämpning mot polisens mamma.

Just detta med morsknulleri, jag ska knulla din mamma å jävla horunge, dessa uttryck har kommit hit med invandringen.
Vi svenskar drar inte in våra mödrar automatiskt i svordomar. Varför gör våra invandrare så? De borde vara tacksamma mot mödrarna som skänker liv.
Det är djupt kränkande.
Citera
2025-09-15, 16:42
Medlem
Fojoss avatar
Helt sjukt att så många i Sverige ignorerar hur fascistiskt detta faktiskt är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in