2025-09-15, 10:08
Medlem
GP har gått igenom 78 upprättade anmälningar om förolämpning mot tjänsteman i polisregion Väst. Följande vill länsman inte kallas för:

Hora (flera anmälningar i olika varianter)
Fejkpolis
Bög (flera anmälningar i olika varianter)
Luffare (flera anmälningar i olika varianter)
Håll käften (flera anmälningar)
Pedofil
Blatte
Skäggig glasögonfitta
Idiot (flera anmälningar i olika varianter)
Snutjävel
Fitta (flera anmälningar i olika varianter)
Maktmissbrukare
Hobbit
Dvärg
Rasist
Jävla dåliga polis
Äckliga lilla polis
Tönt
Jag lyssnar inte på kvinnor
Kärring
Uppmaningar om att suga kuk (flera anmälningar i olika varianter)
Hot om att knulla någons mamma (flera anmälningar i olika varianter)

https://www.gp.se/krim/har-ar-forola...e-b49a970f1f67
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...na-som-anmalts
Tänk vad mycket hemskt poliserna utsätts för. Att bli kallad för "Jag lyssnar inte på kvinnor" låter fasansfullt. Något som verkligen sätter sig djupt i själen alltså.

Vad säger Flashback?
Citera
2025-09-15, 10:11
Medlem
Maktmissbrukare?

Välkommen till dagens avsnitt av 1984.
Citera
2025-09-15, 10:13
Har några vänner som är polis som får höra ett och annat, trist nog.
Men: "Kling & Klang" hörs mycket sällan.
Citera
2025-09-15, 10:17
Medlem
Tycker inte det bör vara förolämpning mot polis att säga Knulla din mamma. Möjligen en förolämpning mot polisens mamma.
Citera
2025-09-15, 10:18
Medlem
Ja, vad ska man ge uttryck för egentligen, först och främst behandla andra som du själv vill bli tilltalad.

Personliga påhopp/förolämpningar är väl rätt usel argumentationsteknik, då har man redan gett upp och saknar kunskap för fortsatt diskussion, alltså läge att bara hålla käften.
Citera
2025-09-15, 10:20
Medlem
Jag undrar om man ff kan uttrycka sin egen mening/åsikt?

Tidigare vet jag att om man bara sa tex: "Jag tycker att du är en idiot"

så kunde de inte göra nåt. men om man sa att "Du är en idiot" så torskade man.

Nån som vet vad som gäller numera?

Jag vill ff kunna uttrycka mig med att säga: "Enligt min mening så tycker jag att du (polisen) är en djävla idiot som stannar mig för att .........."
Citera
Medlem
Molekyl3ns avatar
Södertörns snöflingor och Inkvoterade juveler levererar igen.

Visst, ska väl inte behöva höra knolla din mamma fitta wallah etc etc men tar man illa vid att kallas för idiot eller luffare i rollen som polis så har man definitivt valt helt fel yrke (som ordningsvakter lite skit SKA de fan få räkna med -inom gränser men ändå.

Vi skulle, med dagens klimat ute, snarare behöva gå mot tuffare och hårdare psyken samt med mer militärisk inriktning än kränkta blödig handhjärtans-dialogpoliser på knäna med tillhörande regnbågar och 'rör inte min kompis' emblem.

Men det kanske ökar deras statistik istället för att ägna sig åt att lösa mer än 1% av bostadsinbrotten samt jobba brett MOT vapen, våld och gängen istället?
Citera
Medlem
triptykens avatar
"Skäggig glasögonfitta"... kan man köpa den som torskade för det en öl?

Finns nåt imponerande med folk som när dom är fly förbannade kan svänga ut med multisyllabiska dräpor.

Personligen väntar jag på att ett sarkastiskt tilltal ska förbjudas också. "Konstaaaaapeln" eller liknande.
Citera
2025-09-15, 10:21
Medlem
Alla verkar fokusera på ord mot polisen, lagen avser även socialsekreterare, arbetsförmedlare m fl, tjänstemän, förmodligen också bussförare.
Citera
2025-09-15, 10:22
Medlem
Bassplays avatar
Skäggig glasögonfitta

Till synes är många av dessa saker som invandrare säger.
Citera
2025-09-15, 10:24
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Södertörns snöflingor och Inkvoterade juveler levererar igen.

Visst, ska väl inte behöva höra knolla din mamma fitta wallah etc etc men tar man illa vid att kallas för idiot eller luffare i rollen som polis så har man definitivt valt helt fel yrke (som ordningsvakter lite skit SKA de fan få räkna med -inom gränser men ändå.

Vi skulle, med dagens klimat ute, snarare behöva gå mot tuffare och hårdare psyken samt med mer militärisk inriktning än kränkta blödig handhjärtans-dialogpoliser på knäna med tillhörande regnbågar och 'rör inte min kompis' emblem.

Men det kanske ökar deras statistik istället för att ägna sig åt att lösa mer än 1% av bostadsinbrotten samt jobba brett MOT vapen, våld och gängen istället?

Nja, det är alltså inte Södertörn som är hos polisen och i polisens försvar är det verkligen inte dom som har beslutat om nåt, det är regeringen.

https://www.regeringen.se/pressmedde...-trakasserier/

Citat:
– Detta borde vara en självklarhet och Sverigedemokraterna är glada att förslaget äntligen kommer på plats. Vi måste skydda dem som skyddar oss alla och förslaget omfattar inte minst offentliganställda som arbetar brottsbekämpande, säger Adam Marttinen, ledamot i justitieutskottet, Sverigedemokraterna.
Citera
2025-09-15, 10:25
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Skäggig glasögonfitta

Till synes är många av dessa saker som invandrare säger.

Errrrr jovars dom flesta som kallas invandrare är bra på Svenska, men funkar ju inte med fördomarna här på FB att dom ska kalla poliser för "hobbit", "skäggig glasögonfitta", "blatte" och "maktmissbrukare" - men jag är glad att vi äntligen ser bortom dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in