2025-09-15, 14:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Det där stämmer absolut inte. Du får nog läsa igen.
Den informationen finns även i expressen-artikeln. En stor mängd våldtäksanklagelser stryks direkt som fejt, från störda personer, som utrpressning osv. Det är därför bara 10% av våldtäktsmål leder till dömd gärningsman. En del får för sig att det är männens fel, att brotten begåtts men de klarar sig undan. Vi andra gissar att det helt enkelt är otroligt sällsynt med våldtäkter i Sverige och att kvinnor faktiskt kan ljuga. Vem kunde trott.
Citera
2025-09-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
I ett friskt samhälle borde dessa automatiskt gå vidare i förtal-åtal. Den totalitära ideologi som vi kan kalla den moderna feminismen har ett alldeles för starkt grepp om makten i vårt samhälle. Ropa varg någon?

Aldrig svart-eller-vitt när det gäller våldtäkt och andra sexualbrott. Fullt möjligt för en kvinna att tro att hon blivit våldtagen även om det för utomstående ter sig extremt osannolikt att hon faktiskt blivit det. Rena falskanmälningar bör förbjudas men samtidigt får det inte vara riskabelt för en våldtagen kvinna att anmäla en faktiskt våldtäkt.
Citera
2025-09-15, 14:21
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Om kvinnor ljuger? Ja det är väl klarlagt, eller?

Ljuger man om en sånhär sak kan man med otur bli dömd för förtal, typ. Tycker det ska vara automatiskt tio år om det bevisas att personen falskanmält någon för våldtäkt.
Det är uppenbarligen något fel med lagtexten kring att ljuga för polisen och den bör skrivas om. Man ska bara kunna ljuga för polisen EN gång.
Citera
2025-09-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Aldrig svart-eller-vitt när det gäller våldtäkt och andra sexualbrott. Fullt möjligt för en kvinna att tro att hon blivit våldtagen även om det för utomstående ter sig extremt osannolikt att hon faktiskt blivit det. Rena falskanmälningar bör förbjudas men samtidigt får det inte vara riskabelt för en våldtagen kvinna att anmäla en faktiskt våldtäkt.

Nja, inte helt sant. Detta gäller bara den typen av våldtäkt som utförs av någon som kvinnan redan känner. Alltså inte sk överfallsvåldtäkter. Såna som till största del utförs av förövare från MENA.
Citera
2025-09-15, 14:23
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ditt inlägg är motsägelsefullt. "Fullt möjligt för en kvinna att TRO" och "får det inte vara riskabelt för en våldtagen kvinna att anmäla en FAKTISK våldtäkt".

Tro och Faktisk är motsägelser. Det finns inte "jag TROR att min bil blivit stulen".

Jo, det måste alltid vara "riskabelt" att anmäla ett brott. Annars kan man anmäla sina grannar för stöld varje dag. Som det står i expressen, våldtäkt är Sveriges värsta brott efter mord på öppen gata. Vi kan inte ha lekstuga kring det brottet.

Dessa trådart kryddas alltid av personer som har oändlig förståelse för just kvinnor. Sexism som det också kallas.
Citera
2025-09-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Den informationen finns även i expressen-artikeln. En stor mängd våldtäksanklagelser stryks direkt som fejt, från störda personer, som utrpressning osv. Det är därför bara 10% av våldtäktsmål leder till dömd gärningsman. En del får för sig att det är männens fel, att brotten begåtts men de klarar sig undan. Vi andra gissar att det helt enkelt är otroligt sällsynt med våldtäkter i Sverige och att kvinnor faktiskt kan ljuga. Vem kunde trott.

Ytterligare en flashbackare som inte kan läsa, noterar jag. Jag skrev att påståendet "Runt hälften av anmälningarna lades ner efter det konstaterats att sexualbrott uppenbarligen inte begåtts" inte stämmer. Jag är smärtsamt medveten om att kvinnor anmäler falskt men citatet stämmer inte.

Ditt goddag yxskaft-svar tillför ingenting.
Citera
2025-09-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du råkar inte ha länk till hennes FB?

Det är 100% Rosanna, hon jobbade som undersköterska, jobbade enbart med äldre män och anmälda dom flesta för sexuella övertramp.

Även anmält en kvinna för liknande. Hennes FB och Insta var öppen men nu borttagna eller så har hon ändrat namn till något okänt. Hon pratade öppet om hur män såg på henne och hon har även tatuerat in på kroppen ”jag sa nej” Nej betyder nej” det säger allt om psykfallet.

Hon va tidigare bästis med PT/Youtube tjejen Malin Johansson. Fanns även bilder på dom tillsammans.

Hon har tidigare jobbat som lastbilschaufför :

https://www.transportarbetaren.se/de...-trakasserier/
Citera
2025-09-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ditt inlägg är motsägelsefullt. "Fullt möjligt för en kvinna att TRO" och "får det inte vara riskabelt för en våldtagen kvinna att anmäla en FAKTISK våldtäkt".

Tro och Faktisk är motsägelser. Det finns inte "jag TROR att min bil blivit stulen".

Inte alls motsägelsefullt. Så som lagen ser ut är det ofta svårt för skolade jurister att avgöra om en våldtäkt begåtts eller inte. Den som kanske utsatts för en kan inte förväntas göra en mer kvalificerad bedömning.
Citera
2025-09-15, 14:30
Medlem
Citat:
Det är väl alltid våldtäkt eller inte?
Antingen så blir ena parten våldtagen eller inte.
Att man idag kan anmäla någon man haft sex med för våldtäkt om man ångrar sig dan efter är aldrig sunt.

Givetvis skall man kunna anmäla ett brott, men samtidigt skall det inte vara fritt fram att anmäla ett brott.
Givetvis skall man dömmas om man på okynne eller övertalas av kompisarna att anmäla nån för våldtäkt bara för att man ångrar sig eller haft sex under påverkan av droger eller alkohol.
Citera
2025-09-15, 14:33
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo83
Det är 100% Rosanna, hon jobbade som undersköterska, jobbade enbart med äldre män och anmälda dom flesta för sexuella övertramp.

Även anmält en kvinna för liknande. Hennes FB och Insta var öppen men nu borttagna eller så har hon ändrat namn till något okänt. Hon pratade öppet om hur män såg på henne och hon har även tatuerat in på kroppen ”jag sa nej” Nej betyder nej” det säger allt om psykfallet.

Hon va tidigare bästis med PT/Youtube tjejen Malin Johansson. Fanns även bilder på dom tillsammans.

Hon har tidigare jobbat som lastbilschaufför :

https://www.transportarbetaren.se/de...-trakasserier/

Det låter onekligen som henne, hon verkar bli utsatt för sexuella övergrepp var och varannan sekund. Även i artikeln om tivolit så lyckas hon utsättas för ett sexuellt övergrepp under sin korta vistelse. Hon målar i princip upp bilden av samtliga män som kåta drägglande hundar. En bild som ofta målas upp av kvinnliga psykfall men alltid dementeras av normala kvinnor. Ungefär som bilden av kvinnor som målas upp av incels jämte normala män.

Är det samma Rosanna Johansson 37 som finns på Lexbase?
Citera
2025-09-15, 14:37
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Inte alls motsägelsefullt. Så som lagen ser ut är det ofta svårt för skolade jurister att avgöra om en våldtäkt begåtts eller inte. Den som kanske utsatts för en kan inte förväntas göra en mer kvalificerad bedömning.
Det är på sätt och vis sant och det visar hur ruttet området är. Det kommer t.ex ut i världs-topplistor där Sverige verkar ha västvärldens största våldtäktstal men det är inte sant, vi har otroligt få våldtäkter t.ex 100 st per år i en gigantisk studentstad som Lund, och detta har politikerna själva fixat och man borde städa upp detta fält. Mne politiker vågar inte ta i detta med tång eftersom en högröstad minoritet bestämt att "män våldtar".
Citera
2025-09-15, 14:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Ytterligare en flashbackare som inte kan läsa, noterar jag. Jag skrev att påståendet "Runt hälften av anmälningarna lades ner efter det konstaterats att sexualbrott uppenbarligen inte begåtts" inte stämmer. Jag är smärtsamt medveten om att kvinnor anmäler falskt men citatet stämmer inte.

Ditt goddag yxskaft-svar tillför ingenting.
90% av våldtäktsanmälningar leder inte till fällande dom. Är det sant eller inte enligt dig? Vi pratar om ett område där enligt expressen-artikeln polisen lägger ner absolut all kraft de har och ändå får de sämsta siffrorna av alla. Det är ingen slump och Gör det enkelt som GW säger. 90% av anmälningarna är inte sanna enligt lagens anda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in