2025-09-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det är väl alltid våldtäkt eller inte?

Alltså... Det är bara våldtäkt i lagens mening om en eller flera personer döms för våldtäkt. Ingen, varken förövare, offer eller juridiskt skolade vet exakt var gränsen går. När övergår mörkgrått till svart? Ingen aning men om jag håller mig till vitt så är jag förhoppningsvis på den säkra sidan. Så resonerar de flesta män. Och de flesta offer. Kolsvart leder ofta till anmälan men mörkgrått låter man vara.
Citera
2025-09-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Denna kvinna verkar gilla att förekomma i tidningar. Det är inte ofta man ser tre reportage om en person som nämns här på Flashback och har ett vanligt yrke som lastbilschaufför.

Kom att tänka narcissister. De brukar gilla att förekomma i media och har höga tankar om sig själv. Personer i deras närhet kommer ofta i kläm när deras agerande blir orimligt.

"Det är en tuff bransch och inte ovanligt med trakasserier, så det gäller att vara tuff själv för att inte bli överkörd, säger hon."

"Om fem år då, vad gör du då?
– Kör bil, om jag inte provat något annat. Jag skriver när jag är ledig. Kanske kan det bli en bok, säger hon och gasar iväg."

Att skriva en bok verkar hon varit inne på länge.
Citera
2025-09-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Alltså... Det är bara våldtäkt i lagens mening om en eller flera personer döms för våldtäkt. Ingen, varken förövare, offer eller juridiskt skolade vet exakt var gränsen går. När övergår mörkgrått till svart? Ingen aning men om jag håller mig till vitt så är jag förhoppningsvis på den säkra sidan. Så resonerar de flesta män. Och de flesta offer. Kolsvart leder ofta till anmälan men mörkgrått låter man vara.
Nu får du förklara dig?
Hur kan det vara en gråzon? Antingen har 2 personer sex med varandra eller så våldtar den ena den andra.
Men bara för att den ena i efterhand ångrar sig blir det inte våldtäkt.
Även om bägge är berusade eller påverkade av droger.
Citera
2025-09-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
90% av våldtäktsanmälningar leder inte till fällande dom. Är det sant eller inte enligt dig? Vi pratar om ett område där enligt expressen-artikeln polisen lägger ner absolut all kraft de har och ändå får de sämsta siffrorna av alla. Det är ingen slump och Gör det enkelt som GW säger. 90% av anmälningarna är inte sanna enligt lagens anda.

Att en utredning läggs ner innebär inte att den inte är sann. Jag jobbar med sådant här så jag vet. Att tjafsa med folk som inte orkar läsa innan de svarar pallar jag inte med i längden så läs och återkom eller skit i det.
Citera
2025-09-15, 14:52
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Att en utredning läggs ner innebär inte att den inte är sann. Jag jobbar med sådant här så jag vet. Att tjafsa med folk som inte orkar läsa innan de svarar pallar jag inte med i längden så läs och återkom eller skit i det.
OK så 90% av våldtäktsanmälningar leder ingenstans men den enda lösningen är fler dömda män för de är våldtäktsmän och du bara vet det för kvinnor ljuger aldrig. Fast tråden handlar om en psyksjuk kvinna som ljuger oavbrutet och det finns fler än hon enligt polisen i artikeln. Då vet jag.

Du som vet, berätta hur många av de 40 nerlagda från Felicia som verkligen var våldtäkter? Jag och artikeln påstår Noll.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-15 kl. 14:56.
Citera
2025-09-15, 14:54
Medlem
Männen borde kanske åtala kvinnan för ärekränkning och ta sig en funderare varför de är på en arbetsplats där arbetsgivaren går med på att ha den här sortens anställd.
Citera
2025-09-15, 14:57
Medlem
Citat:
Den informationen finns även i expressen-artikeln. En stor mängd våldtäksanklagelser stryks direkt som fejt, från störda personer, som utrpressning osv. Det är därför bara 10% av våldtäktsmål leder till dömd gärningsman. En del får för sig att det är männens fel, att brotten begåtts men de klarar sig undan. Vi andra gissar att det helt enkelt är otroligt sällsynt med våldtäkter i Sverige och att kvinnor faktiskt kan ljuga. Vem kunde trott.

Fast nu får du nog öppna rapporten från brå och läsa vad det faktiskt står, låt mig citera
"Var tionde nedlagd anmälan avser en våldtäkt som sannolikt inte ägt rum. Med detta menas inte att det rör sig om ”falska” anmälningar. Den som anmäler, oavsett om det är målsäganden eller någon annan, tror själv att en våldtäkt ägt rum. Denna kategori består av tre
undergrupper:

• En psykiskt sjuk person anmäler en händelse som framstår som påhittad.
• Målsäganden minns inget, men tror att en våldtäkt kan ha ägt rum. Utredningen finner inget som tyder på det.
• Anmälaren, som inte är målsäganden, tror felaktigt att en våldtäkt ägt rum."

Vidare kan vi läsa
"Ungefär 6 procent av de nedlagda anmälningarna har Brå kodat som
påhittade."

Det är alltså inte en stor mängd anmälningar som direkt stryks som fejk, det är var 10e anmälan som stryks pga olika anledningar och runt 6% som är uppenbart fejk, dvs påhittade.

Är det för många? Svar ja men kom inte och påstå att en stor mängd skulle strykas direkt och att det skulle vara orsaken till att endast 10% leder till åtal.
Citera
2025-09-15, 14:59
Medlem
Citat:
OK så 90% av våldtäktsanmälningar leder ingenstans men den enda lösningen är fler dömda män för de är våldtäktsmän och du bara vet det för kvinnor ljuger aldrig. Fast tråden handlar om en psyksjuk kvinna som ljuger oavbrutet. Då vet jag.

Du som vet, berätta hur många av de 40 nerlagda från Felicia som verkligen var våldtäkter? Jag och artikeln påstår Noll.

Du är uppenbarligen inte läskunnig. Jag vet att många oskyldiga män döms och det är för jävligt. Jag har inte sagt något annat. Det har ingenting med den omständighet att en utredning kan läggas ner av många olika anledningar att göra. Jag vet naturligtvis ingenting om utredningarna i Felicias fall så sluta göra dig dummare än du är.
Citera
2025-09-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Männen borde kanske åtala kvinnan för ärekränkning och ta sig en funderare varför de är på en arbetsplats där arbetsgivaren går med på att ha den här sortens anställd.

Hon verkar dock ha bytt jobb och t om bransch, så troligtvis har det skurit för henne på jobben.
Citera
2025-09-15, 15:00
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Det går ju inte. Dels är just detta brott fyllt med shaming från media och feminister. Man blir knäckt bara som anklagad. Dels har de ju haft sex i flera fall och då står ord mot ord och med svensk samtalston i detta brott kanske de även tycker att de är skyliga. Eller att de kommer att dömas fast ord står mot ord. Lag-gränserna har ju oavbrutet flyttats åt kvinnans håll.

Dels verkar hon medvetet välja ut offer som är svaga. "Muhammed", hur skulle han någonsin våga gå till polisen och försvara sig med bara ord "jag har inte gjort något men hur ska jag bevisa det".

Det enda som verkligen bevisar att Felicia ljuger är att hon gör om det oavbrutet. I dessa mål räcker det aldrig med att en man nekar, han anses alltid skyldig. Det finns många manshatare här i tråden som tycker att de flesta männen i artikeln är skyldiga.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-15 kl. 15:03.
Citera
2025-09-15, 15:04
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
I mitt fall gick ju mina barns mamma tillbaks till sin 17 års tid efter vår separation. Festa varje helg, hoppa från kuk till kuk, misskötsel av hemmet, etc. När jag inte gick med på vissa förändringar hon ville göra ex flytta till annan stad (blev svårt med vårat barn 50/50) var jag pedofil, våldtäktsmän samt kvinnomisshandlare. Och vissa anklagelser gick långt och har trasslat sönder mycket hos mig. Även om det är slutändan "gick bra", inte dömd för något, hela resan dit gång på gång är trauma. Sjukskriven, medans hon är glad och fortsätter med sitt. Det är inte rättvist. Kanske karma infinner sig i slutändan.
Vissa kvinnor är häxor, på riktigt
Citera
2025-09-15, 15:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Fast nu får du nog öppna rapporten från brå och läsa vad det faktiskt står, låt mig citera
"Var tionde nedlagd anmälan avser en våldtäkt som sannolikt inte ägt rum. Med detta menas inte att det rör sig om ”falska” anmälningar. Den som anmäler, oavsett om det är målsäganden eller någon annan, tror själv att en våldtäkt ägt rum. Denna kategori består av tre
undergrupper:

• En psykiskt sjuk person anmäler en händelse som framstår som påhittad.
• Målsäganden minns inget, men tror att en våldtäkt kan ha ägt rum. Utredningen finner inget som tyder på det.
• Anmälaren, som inte är målsäganden, tror felaktigt att en våldtäkt ägt rum."

Vidare kan vi läsa
"Ungefär 6 procent av de nedlagda anmälningarna har Brå kodat som
påhittade."

Det är alltså inte en stor mängd anmälningar som direkt stryks som fejk, det är var 10e anmälan som stryks pga olika anledningar och runt 6% som är uppenbart fejk, dvs påhittade.

Är det för många? Svar ja men kom inte och påstå att en stor mängd skulle strykas direkt och att det skulle vara orsaken till att endast 10% leder till åtal.
Du smiter från frågan varför 90% av våldtäktsanklagelserna stryks. Att bara 6 + 10% direkt stryks som fejk är ju redan det oerhört höga siffror, vi pratar mycket allvarligt brott här. Men sedan stryks 74% till och dessa väljer du att inte kommentera men Felicia är en bra ledtråd varför de är så många. Och en bra ledtråd till standardsvaret "kvinnor ljuger inte" som direkt kan strykas som Falskt.

Området "våldtäkt" i lagboken är förgiftat av politik, men politik ska inte finnas i lagböcker, bara förnuft, och politiker kommer att tvingas att rensa upp detta träsk så småningom. Det räcker med några fall som Felicia som kommer ut till allmänheten så kommer fler och fler att kräva ändring.

I första läget måste någon undersöka varför hon inte döms till fleråriga fängelsestraff för sina lögner. Det är den snabbaste lösningen. Man kan t.ex placera Falsk angivelse under Allmänt åtal, så behöver inte offret (mannen) driva saken i domstol utan åklagare tar över.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-15 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in