2025-09-15, 13:26
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Verkar som hon på detta sättet bara samlar in material till hennes planerade bok
Mer troligt att hon har en svår psykisk störning
Det är väl till sin egen bok hon ev samlar material?
Citera
2025-09-15, 13:31
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Killgissar att hon sökte sig till åkeribranschen efter att ha sett X antal avsnitt av "Vägens hjältar" och insett att brudarna där fick massor av bekräftelse. Branschen kanske borde revidera sin åsikt att realityprogram är ett bra sätt att rekrytera nya talanger.
Har hon psykiska problem som avviker så kan hon kanske ha väldigt svårt att passa in bland kvinnor, särskilt om hon är sexuellt utmanande och har problem med sanningen. Men det gör inte det omöjligt att hon har utsatts och är hon hypersexuell med svår psykisk störning så blir hon sannolikt utsatt till och från också samt att hon ursprungligen blivit det.

Hon kan ha någon form av kluster B störning. Då är översexuellt beteende något som också brukar förekomma.

Det är svårt att veta men jag vill inte påstå att exakt allt hon säger måste vara falskt pga klädsel eftersom somliga reagerar på att de blir extremt utagerande. De tjejerna blir även utsatta eftersom män anser att de inte får säga nej.

Dock tycker man ju att hon borde ha utvecklat tillräckligt mycket traumatiska reaktioner att hon börjar försvara sig vid känslan av hot. Dvs även putativt nödvärn. Slåss, skrika, kasta saker, hoppa på män osv. PTSD och trauman kommer inte endast med fly eller paralys utan även med reaktionerna av att börja slåss för att försvara sig, undkomma situationer genom motattack etcetera. Och när traumaresponser kickar in så slås de främre delarna av hjärnan av. Du gör alltså inte en logisk bedömning av mannen som större, starkare etcetera utan går på autopilot.

Skulle hon verkligen ha varit så utsatt så skulle hon ha haft svårare traumatisering och grejen är att du inte sitter och bryter samman i tårar hos polisen och levererar "vad de vill ha" från offren för att betrakta dem som "riktiga" offer.

Det är viktigt även att falskanmälare där det är utom tvivel att det är falskanmälan, också straffas eftersom det bara är psykos som kan ge skäl till att det inte är straffpåföljd men då ska personen ha god, adekvat vård och behandling istället.

Att falskanmäla sexualbrott är likvärdigt med att begå ett sexuellt ofredande/brott om syftet är att kränka och tillintetgöra en persons genom att utöva sexuell makt och dominans. Det anser jag iallafall.
Citera
2025-09-15, 13:37
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Låter som någon form av Münchhausen-syndrom. De brukar ju fr a söka uppmärksamhet.
Histrionisk personlighet kanske mer.

Men detsamma gäller Expressen. De är sjukt skickliga på att skapa negativa reaktioner i samhället. Och omhulda och ömka män. Spelar ingen roll om det är yrkeskriminella våldtäktsmän eller vanliga våldtäksmän. Alla våldtäktsmän och sexualförbrytare är redaktionens gullegrisar och kvinnor hatobjekten att sprida propaganda emot.

Iallafall så är ni män i tråden i samma gullegrupp som invandrare som våldtar och begår grova brott och lika tacksamt som Sveriges invandrare tidigare gjordd, fångar ni offerkoftan de stickar åt er utan att tänka på framtiden och hur snabbt er position en dag kan förändras av konsekvenser på den propaganda som tilltalar era egon bäst. Sover man med hundar, åker man på loppor.
Citera
2025-09-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Intrycket man får från Expressen är att det sitter perversa individer och styr innehållet såsom det presenterats genom åren och särskilt att det tydligt finns en agenda av att framställa våldtäktsmän som oskyldiga och kvinnor som galna annälare.

Jag har utsatts för extremt mycket olika brott från män. Jag är medelålders idag och numera sker det aldrig men då pratar vi om att jag redan vid 8 års ålder började ofredas utomhus även om det på den tiden "bara" var en och samma karl som gav sig efter småflickor och vräkte ur sig obscena saker.

Även när jag gått mdd barn i handen har saker skett. En gång som tonåring försökte en pedofil med våld dra ifrån mig min yngre bror och "erbjöd" pengar för honom och någon gång innan så hade en annan karl som också regelbundet utsatte tonåringar cyklat upp och viskat grova saker mot mig när jsg kom med barn gåendes handen.

Sexuellt våld är extremt vanligt och särskilt bland de som redan utsatts. Förövare hsr sina typer. Nu blir man kanske aldrig våldtagen av 9 personer på något år men på ett år har jag själv flera gånger i mitt liv utsatts av fler män än en. Dock inte för endast våldtäkt eller våldtäktsförsök. Jag kan se att det finns en särskild sårbarhet av att 1. Vara ung i kombination med visst utseende/utstrålning 2. Förövare känner till tidigare utsatthet och ibland även känner andra förövare personligen.

Skitsamma, oavsett vad så sitter det någon klart och tydligt på Expressen med agenda av att rentvå sig själv eller någon annan med ett hatfyllt mission av att frammåla galna kvinnor som systematiskt skulle ljuga. De finns med de är få. De är därmed inte representativa och nej, män riskerar knappast att omhändertas av polis för en våmdtäktsanmälan då polis och åklagare skiter fullständigt ivåld mot kvinnor generellt och specifikt om det inte rör medelklassens flickor och kvinnor.

Exempelvis så skiter rättsväsendet helt i allabrott som inte anses vara lika allvarliga som andra brott. Vilket jag jättegärna hade velat känna till när jag gick till polisen efter att ha utsatts av någon efter att ha mött en av stadens mest ökända sexualförbrytare som var ett känt namn för att vederbörande och hans omgivning systematisktutsatt flickor för grövre sexualbrottsedan samtligavarit i tonåren. Skitkul att vara en av få som vågar anmäla grovt kriminella och dumpas av rättsväsendet åt sitt eget öde eftersom brott mot flickor och kvinnor inte är lika viktigt som skjutningar, utpressning, narkotikabrott etcetera

Jag visste inte vad dessa killar gjort eftersom det var allmän kännedom att de våldtog och utsatt mängder med flickor och kvinnor (utöver något som då hamnade på löpsedlarna till sist) men jag glömmer aldrig chocken jag fick av att inse att jag "dumpats" av samhället helt utan mindta skydd och då inte ens larm i telefonen utöver att poliseb sedan stod och hånade mig när jag försökte gå till polisstationen för stt få bättre hjälp och berätta vad jag kände till. Att istället hånas av en skrattande polisanställd som sirapslent stod och sa åt mig att lämna polishuset och med stor flin sa åt mig att jag "inte såg ut att må bra" och istället skulle försöka ta mig till "personskydd" höhöhö

Jag har sagt det förr och hag säger det igen, Expressens reportrar etcetera tycks få låga priser på partyknark eller något med tanke på åratal av artiklarnas utformning.

Man kan inte snacka som en sexualförbrytare utan att vara det. Man kan inte snacka som en förövare utan att tänka som en sådan. Så fortsätt för fan att sprida desinformation trots allt har tidningen lyckats bra i decennier med det och som man sår får man skörda. Samhället ser inte ut som det gör utan skäl. Och media är mer skyldig än något annat i Sverige. Utöver att man systematiskt lägger ner alla anmälningar och framförallt om förövare är misstänkta för brott av grövre karaktär. Det är allmänt intresse på att få veta det innan man går till polisen också.
Nu vet har inte vad du utsatts för.
Men din historia tyder nog på att du söker/sökte dig till farliga personer miljöer.
Minns själv min ungdom nör man gick på klubb eller dansrestuarang.
Men viste tidigt på kvällen vilka tjejer som skulle få stryk.
Men samtidigt så förekommer det mycket övergrepp åt andra hållet med.
Men uppenbarligen damen i reportaget grava problem med sig själv, och borde ta hand om det i stället för att trakassera polisen och sin omgivning.
Citera
2025-09-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
BRÅ undersökte saken för några år sedan. Har för mig att det var den här rapporten: https://bra.se/rapporter/arkiv/2019-...malan-till-dom Runt hälften av anmälningarna lades ner efter det konstaterats att sexualbrott uppenbarligen inte begåtts.

I ett friskt samhälle borde dessa automatiskt gå vidare i förtal-åtal. Den totalitära ideologi som vi kan kalla den moderna feminismen har ett alldeles för starkt grepp om makten i vårt samhälle. Ropa varg någon?
Citera
2025-09-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Självklart. Ett vandrande katastrofområden.
Klädsamt dessutom att lägga pengar på bröstförstoring för att sedan kunna tycka att männen stirrar vulgärt på henne.
Varningsflaggor, illröda och stora som vindsurfingsegel.
https://arbetet.se/2016/11/15/frihet...ufforens-last/
Citera
2025-09-15, 14:00
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

https://www.transportarbetaren.se/de...-trakasserier/
Citera
2025-09-15, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Nu blev det premium innehåll, synd.

Finns många Felicior där ute. Kvinnor som peppar varandra, i detta fall försöker ju personen eller har personen lyckats göra karriär av dessa sinnesjuks lögner. Nu stod där om ett fall som är våldtäkt, en 60 årig kollega som sov med henne penetrerar henne när hon sover (om hon sov).
Det är en kvinna som vill hamna i dessa situationer, kanske lät hon detta hända för att verkligen kunna säga hon är ett våldtäktsoffer. I förhör sa hon att han bet henne i underkroppen samtidigt som han penetrerar, vet ej riktigt hur det ska gå till så till och med vid riktiga händelser måste det överdrivas och kryddas.

Advokaten i andra artikeln sa som det var, i vissa fall otrohet, kvinnor som ångrar sig, även vissa fall psykisk störning. Det är farliga tider.

Här är artikeln helt omskriven så att den inte är copyright:

Återkommande våldtäktsanmälningar väcker frågor

En kvinna i 35-årsåldern, här kallad Felicia, har under flera år polisanmält ett stort antal personer för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Enbart under en tvåårsperiod rör det sig om nio olika anmälningar, ofta riktade mot kollegor. Totalt uppger hon själv att hon blivit våldtagen av 25 personer och utsatt för andra övergrepp av många fler.

De flesta av fallen har lagts ned under förundersökningen, men några har lett till åtal – och i ett par fall även domar. En man dömdes för våldtäkt, en annan för sexuellt ofredande.

Konsekvenser för de anklagade

För de som pekas ut innebär även en nedlagd utredning stora påfrestningar. Bara misstanken om ett så allvarligt brott kan skada relationer, arbete och rykte. En av de män som anklagats beskriver att han aldrig kommer kunna bevisa sin oskuld fullt ut:
– När utredningen bara läggs ned så lämnas man med ett frågetecken. ”Ingen rök utan eld”, säger han.

Ahmed, en annan man som anmälts, greps samma dag som han skulle gifta sig. Han fördes bort inför familj och gäster, hölls frihetsberövad och förhördes. Senare lades fallet ned, men bröllopet blev aldrig av. Ahmed gjorde en motanmälan för falsk angivelse, men den har inte lett någonstans.

Felicias offentliga kamp

Felicia är själv aktiv i sociala medier, där hon öppet berättar om sina erfarenheter och ser kampen mot sexuella övergrepp som sitt livsuppdrag. Hon arbetar på en bok om sina upplevelser och framställer sig som en överlevare som aldrig tänker ge upp.

Polisens dilemma

Polisutredare förklarar att alla anmälningar måste behandlas seriöst, även om samma person anmält många gånger tidigare. Varje ny berättelse kan vara sann och måste därför utredas. Men samtidigt slukar upprepade ärenden stora resurser, och frihetsberövanden drabbar även oskyldiga hårt.

Statistik från Brottsförebyggande rådet visar att bara en bråkdel av våldtäktsanmälningar leder till åtal. I flera fall bedöms det att något brott aldrig har begåtts eller att bevisen inte håller. Samtidigt är det ovanligt att falska anklagelser leder till domar – ofta för att det är svårt att styrka uppsåt.

Spår som aldrig försvinner

För de anklagade är det dock inte bara polisutredningarna som är problemet, utan de rykten som uppstår och lever kvar långt efteråt. En man berättar att han fortfarande får ångest bara av att bli påmind om fallet, trots att det lades ned för länge sedan. En annan säger att han inte längre vågar umgås nära kvinnor, av rädsla för att åter bli misstänkt.

Felicia själv valde till slut att inte medverka i intervjuer om ämnet, utan hänvisar till sin kommande bok där hon vill berätta historien på sina egna villkor.
Citera
2025-09-15, 14:12
Medlem
Om kvinnor ljuger? Ja det är väl klarlagt, eller?

Ljuger man om en sånhär sak kan man med otur bli dömd för förtal, typ. Tycker det ska vara automatiskt tio år om det bevisas att personen falskanmält någon för våldtäkt.
Citera
2025-09-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
BRÅ undersökte saken för några år sedan. Har för mig att det var den här rapporten: https://bra.se/rapporter/arkiv/2019-...malan-till-dom Runt hälften av anmälningarna lades ner efter det konstaterats att sexualbrott uppenbarligen inte begåtts.

Det där stämmer absolut inte. Du får nog läsa igen.
Citera
2025-09-15, 14:14
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Denna kvinna verkar gilla att förekomma i tidningar. Det är inte ofta man ser tre reportage om en person som nämns här på Flashback och har ett vanligt yrke som lastbilschaufför.

Kom att tänka narcissister. De brukar gilla att förekomma i media och har höga tankar om sig själv. Personer i deras närhet kommer ofta i kläm när deras agerande blir orimligt.
Citera
2025-09-15, 14:18
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Jag kan lova er att hon har Tinder, så se upp hur ni swipar och matchar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in