2025-09-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
I mitt fall gick ju mina barns mamma tillbaks till sin 17 års tid efter vår separation. Festa varje helg, hoppa från kuk till kuk, misskötsel av hemmet, etc. När jag inte gick med på vissa förändringar hon ville göra ex flytta till annan stad (blev svårt med vårat barn 50/50) var jag pedofil, våldtäktsmän samt kvinnomisshandlare. Och vissa anklagelser gick långt och har trasslat sönder mycket hos mig. Även om det är slutändan "gick bra", inte dömd för något, hela resan dit gång på gång är trauma. Sjukskriven, medans hon är glad och fortsätter med sitt. Det är inte rättvist. Kanske karma infinner sig i slutändan.

Om din berättelse stämmer måste jag berömma dig för att du inte tog lagen i egna händer. Jag skulle nog efter alla anklagelser år efter år och ett förstört liv ha fixat, eller låtit fixa, en ” olycka” för människan för att få frid i livet. Men jag är ju en knepig öga för öga person. Hoppas du slipper människan resten av livet och kan börja leva igen!
Citera
2025-09-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Några av killarna som kvinnan anmält:
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-for-valdtakt/

Denna var ju klart lite intressant:
(Lägger en del under "spoiler" o låter det viktigaste vara synligt.)

Hon anklagade honom alltså för våldtäkt men ÄNDÅ lät han henne bo kvar, och ÄNDÅ lät han henne ta initiativ till sex IGEN!

Ofta man vill bo kvar hos någon om man blivit våldtagen (absolut om man är i ett parförhållande, misshandel, hot etc men hon bodde hos honom för att hon sa hon kände sig otrygg i lägenheten)

Sen är jag såklart lite nyfiken på grannfrun?!? Hon hade alltså även anmält grannfrun för våldtäkt!

Jag känner faktiskt några karlar som jag skulle tro skulle bli lika veligt snälla även gentemot en enormt ljugande och manipulerande kvinna. Själklart bra med snälla män, men litet stolthet och självkänsla är ockps bra att ha. Självklart skulle han kört slynan på porten( ja jag är kvinna men vissa kvinnor ÄR slynor!)! Självklart hade hon väl då kommit med än värre anklagelser men han hade åtminstone vetat att han gjort rätt-här har han bara vetskapen om att han blivit manipulerad och utnyttjad in på bara benet. Stackars karl.
Citera
2025-09-16, 17:30
Medlem
Detta patrask till kvinna borde sitta inne , antingen på psyket där hon troligen är närmst att tillhöra alternativt typ en 10 år på kåken, det är fan i mig patetiskt att höra polisen säga " även om hon anmält 15 ggr för att blivit våldtagen så kan den sextonde gången stämma...."
Citera
2025-09-16, 18:05
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Exakt, man får tänka på att det är inte målsägande som har startat brottsmålet utan det är åklagaren.

Så det är bara att säga att man blivit våldtagen så blir det åtal automatiskt ? Det måste väl finnas bevis att lägga fram? Annars är det ju bara ord mot ord
Citera
2025-09-16, 18:14
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Detta patrask till kvinna borde sitta inne , antingen på psyket där hon troligen är närmst att tillhöra alternativt typ en 10 år på kåken, det är fan i mig patetiskt att höra polisen säga " även om hon anmält 15 ggr för att blivit våldtagen så kan den sextonde gången stämma...."

Kanske anses hemskt att säga men har hon falskanklagat 15 gånger för våldtäkt så är det bara rättvis karma om hon nån gång råkar ut för det på riktigt.

Jag har själv en gång råkat ut för ett psykfall som efter en månads förhållande med mig fick för sig att skämta om att hon varit nära att våldtäktsanklaga mig morgonen efter första gången vi träffades, bara för att slippa ha dåligt samvete mot sin ex som hon dumpat på dansgolvet för att istället gå och stöta på mig. Men hon sket i det och satsade på mig istället för att gå tillbaka till honom och spela offer. Kanske var det bara ett skämt, men jävligt obehagligt om hon ens funderade på det.
Citera
2025-09-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Verkar konstigt om hon finns på MrKoll då hon ska ha skyddad identitet enligt tidigare inlägg i tråden.

Det är inte rätt person ni länkar till, den som alla artiklar handlar om är född i februari
Citera
2025-09-16, 18:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejlena123
Det är inte rätt person ni länkar till, den som alla artiklar handlar om är född i februari

Men Rosanna Andersson stämmer?
Citera
2025-09-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men Rosanna Andersson stämmer?

Förnamn ja, efternamn nej. Personen i artikeln heter J*hansson i efternamn
Citera
2025-09-16, 19:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det... är verkligen oroande.
Men samtidigt lite gött. Enligt någon av artiklarna om hennes så var ju lastbilen en dröm sedan barnsben och att fortsätta med familjeyrket. Inte mer än rätt att hon blir av med det så som hon förstör andras liv.

Men det är ju inte utan att jag delar din oro.
Citera
2025-09-16, 19:51
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Undrar när hon anmäler någon av medlemmarna i facket och/eller den person hon är stödperson åt, för våldtäkt…

Det är självklart så att varken en fackombudsman, en kollega eller hennes chef aldrig kan vistas ensam med henne i ett rum utan det finnas en till person med. Varje minut.
Citera
2025-09-16, 19:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejlena123
Bullshit, det finns inte en endaste R*sanna J*hansson som är född i februari i Sverige.
Citera
2025-09-16, 20:39
Medlem
Fojoss avatar
Varför är inte denna äckliga "kvinna" i fängelse på livstid? Hon får helt utan motstånd springa runt och förstöra mäns liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in