2025-09-15, 11:08
Medlem
Det är ju en sak om nån stackars tjej skulle ha oturen att råka ut för två våldtäktsmän under sitt liv, det kan hända, men detta är ju en jävla massa våldtäktspersoner och sen yttligare en massa folk som inte kunde hålla sina händer för sig själva, det faller ju på sin rimlighet alltihop. Ibland kan ju människor ha intellektuella eller psykologiska nedsättningar som gör att de inte kan uppfatta att vissa situationer eller personer är ett hot och därför upprepade gånger råkar illa ut, men till och med den förklaringen verkar orimlig i det här fallet, då till och med en massa kollegor tydligen inte kunde låta bli henne. Så vad handlar det om? Ägnar hon sig åt nån extrem form av brottsprovokation eller hittar hon bara på eller lider av nån vaneföreställning?
Om allt hon påstår hänt eller om hon tror att det hänt, så undrar man ju hur hon ens vågar sig ut genom ytterdörren, för uppenbarligen är hon ju inte säker i närheten av andra människor. Fast sanningen är kanske att andra människor inte är säkra i närheten av henne.
Citera
2025-09-15, 11:13
Medlem
Mercedes avatar
Några av killarna som kvinnan anmält:
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-for-valdtakt/

Citat:
"En man säger att han aldrig mer vill höra talas om Felicia.
En annan är så traumatiserad av anklagelsen och rättsprocessen att han får smått panik när den förs på tal. För att bearbeta sin ångest och oro har han regelbundet gått till en psykolog. Polisutredningen som på pappret lades ned bredde i verkligheten ut sig till ett sår. När telefonen ringer rivs skorpan upp och allt blöder igen. Han lägger på."

"Ännu en man börjar berätta men tvekar, avbryter sig. Det var längesen nu och han vill egentligen bara glömma hela den där historien. När han träffade Felicia visste han att hon hade polisanmält flera personer för våldtäkt, det hade hon själv berättat – och han hade trott henne. När hon sedan anklagade också honom så levde han länge med en rädsla för att själv inte bli trodd. Förundersökningen lades ner men ryktet gick ju."

Denna var ju klart lite intressant:
(Lägger en del under "spoiler" o låter det viktigaste vara synligt.)

Citat:
"Vi skrev fram och tillbaka ett tag och hon fick ju tillbaka sin bostad men hon var jätterädd för att bo kvar där för hon hade ju anmält grannfrun för våldtäkt också."

Citat:
"Vändningen kom plötsligt. En dag, berättar han, bara stod hon där och påstod att han hade våldtagit henne. Johan blev helt ställd. Han protesterade, fick en klump i magen.

– Jag har varit så otroligt ledsen. Jag är liksom inte en sån person, jag skulle aldrig göra nåt sånt. Jag har varit rätt knäckt faktiskt. "

"Men hon ville bo kvar. Och han lät henne göra det, ville inte kasta ut henne på gatan. Johan bestämde sig för att aldrig ha sex med Felicia igen, men en tid senare tog Felicia återigen initiativ. Och det fanns inga tvivel, Johan kände att det inte gick att ta miste på att hon verkligen ville. "

"Dagen efter stormade polisen in. "

Hon anklagade honom alltså för våldtäkt men ÄNDÅ lät han henne bo kvar, och ÄNDÅ lät han henne ta initiativ till sex IGEN!

Ofta man vill bo kvar hos någon om man blivit våldtagen (absolut om man är i ett parförhållande, misshandel, hot etc men hon bodde hos honom för att hon sa hon kände sig otrygg i lägenheten)

Sen är jag såklart lite nyfiken på grannfrun?!? Hon hade alltså även anmält grannfrun för våldtäkt!
Citera
2025-09-15, 11:15
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Vad är det för arbetsgivare som låter det fortgå? Här är det arbetsgivaren som sviker från sitt ansvar.

Vad är det för rättsväsende rättare sagt som låter detta pågå?
Ljuger hon så borde hon fällas.
Citera
2025-09-15, 11:15
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
I såna här fall tror jag inte på pengar. Det är mental ohälsa projicerad på omvärlden. Uppmärksamhet är allt denna människa vill ha. Förmodligen borderlinepersonlighet tillsammans med mental störning, vilket gör att offerkulturen vänstern erbjuder ger henne luft under vingarna.

Ligger nåt i det absolut.
Citera
2025-09-15, 11:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Den svenska våldtäktslagen är den mest urvattnade i hela världen. Den fungerar inte alls som den ska.

Lagen borde skrivas om så att det per automatik startas en polisutredning emot den som anmäler en våldtäkt ifall den våldtäktsmisstänkte frias av rätten. Då hade falskanmälningarna försvunnit.
Citera
2025-09-15, 11:27
Medlem
Skriver i denna tråd också eftersom att den andra blev låst;

Påminner om en kvinna från min hemstad, när jag skulle kolla på hennes facebook var den plötsligt borta nu.
Vet inte säkert om det är den jag tänker på men hon skriver en bok och är otroligt aktiv, eller ja var, på facebook och berättade om sina upplevelser och att hon var tvungen att ha skyddad id osvosvosv.
Citera
2025-09-15, 11:33
Medlem
okok1s avatar
Dåligt att hon inte hängs ut av expressen. Nu kan hon fortsätta förstöra livet på 5-10 människor varje år. Hur fan tänker man? Är hennes anonymitet värt så mycket?
Citera
2025-09-15, 11:34
Avstängd
Hon ska nog ha vård, paykvård. Hon verkar störd. Rättpsyk nästa.
Citera
2025-09-15, 11:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dåligt att hon inte hängs ut av expressen. Nu kan hon fortsätta förstöra livet på 5-10 människor varje år. Hur fan tänker man? Är hennes anonymitet värt så mycket?
Sant instämmer
Citera
2025-09-15, 11:46
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Stålar till jetset livet erfodras
Citera
2025-09-15, 11:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
– Även om någon polisanmält 40 fall av våldtäkt så kan man inte ignorera när samma person kommer in och anmäler nummer 41. För det kan ju ha hänt. Och man måste behandla varje enskilt fall på samma objektiva sätt, förklarar en erfaren utredare hos polisen.

Jo. Det är EXAKT det man ska och måste göra. Chansen att det faktiskt har hänt är mindre än 1% och även om det har det så tough luck. Det ska kosta att vara pojken som ropar varg.
Citera
2025-09-15, 11:48
Medlem
Denna artikeln handlar om denna kvinna:

https://www.lt.se/2024-06-04/rosanna...en-pa-tivolit/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in