Citat:
Intressant att du tycker att en tråd om våldtäkter har plats för att håna andra.
Kanske kan du berätta varför ingen åklagare tagit i Felicias lögner?...
Sveriges grundlagar är politiska, och lagarna bestäms av politiker. Men målet är inte alls ett politiskt rättssystem utan någon som försvarar medborgarna mot t.ex politiker. Men nu börjar jag förstå dig i tråden. Du tycker helt enkelt att politik hör hemma i lagboken, och om trenden är metoo så ska lagboken spegla trenden. Men då får vi också trådar som denna med lidande människor som likt 1984 blir klämda av en liten politisk elit med agenda. Och den agendan är inte att skydda alla människor. För en del människor är värda mer än andra.
Kanske kan du berätta varför ingen åklagare tagit i Felicias lögner?...
Sveriges grundlagar är politiska, och lagarna bestäms av politiker. Men målet är inte alls ett politiskt rättssystem utan någon som försvarar medborgarna mot t.ex politiker. Men nu börjar jag förstå dig i tråden. Du tycker helt enkelt att politik hör hemma i lagboken, och om trenden är metoo så ska lagboken spegla trenden. Men då får vi också trådar som denna med lidande människor som likt 1984 blir klämda av en liten politisk elit med agenda. Och den agendan är inte att skydda alla människor. För en del människor är värda mer än andra.
Sitt inte och gör dig bred när någon i en våldtäktstråd diskuterar person istället för sak, det har du ju gjort själv mer än en gång. Senast genom att skriva nedanstående i en annan tråd om våldtäkt och hänvisa till denna tråd:
"Här en tråd för dig, din naiva vänster-aktivist."
Det är klart att det finns dårar som anmäler män för våldtäkter som inte begåtts, det är ställt utom rimligt tvivel. Lika ställt utom rimligt tvivel om än inte så det håller i en domstol, är ju att "Felicia" inte mår bra och att iaf ett antal av de våldtäkter hon anmält inte är något annat än brottsliga falska anklagelser som hon förhoppningsvis en dag döms för. Men att som du i varenda tråd i ämnet sitta och grina över den onda feminismen kan inte vara bra för dig. Och det är förbannat tråkig läsning. Starta en egen tråd i ämnet och använd denna tråd till att hjälpa till att luska fram info om Felicia istället (om jag nu inte redan missat att man hittat henne). Det man framförallt vill veta är ju vart på Facebook man hittar hennes rättshaveristiska arbete.