2025-09-18, 17:43
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Detta är omöjligt att förneka, det var min poäng. Men fattar vad du menar

Omöjligt att motbevisa, inte omöjligt att förneka. Men bra att du fattar vad jag menar. Det är dags att sluta se motståndarsidan som medvetna individer. De saknar medvetande.
Citera
2025-09-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det är väl framförallt väldigt många som är väldigt rädda som han lyckas dra till sig. Det är väl även därför det förekommer såpass mycket desinformation bland extremhöger, man vill underblåsa rädslan eftersom man vet att det drar till sig fler anhängare.

Haha jo tjena. Har du varit i London på senare år? Det har bokstavligen blivit en jävla sopdump och inga britter har någonsin bett om det. Pga blattar. Inget annat. Knivmord, våldtäkter, otryggt på gatorna och människor som grillar får trottoaren. Luton är i princip helt förstört. En muslimsk ordförandens osv osv.

Det är väl för fan på tiden att britterna sätter mer en fot? Om han får med sig 2-3 miljoner britter i London pga att de är ”rädda” som du hävdar, så är åtminstone ingen inbillning.

Eller när tror du att det är ett genuint och reellt missnöje? När 10 miljoner demonstrerar?
Citera
2025-09-19, 05:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det är väl framförallt väldigt många som är väldigt rädda som han lyckas dra till sig. Det är väl även därför det förekommer såpass mycket desinformation bland extremhöger, man vill underblåsa rädslan eftersom man vet att det drar till sig fler anhängare.

Men vart kommer rädslan ifrån tror du? Jag ska förklara för dig, denna rädsla är faktiskt uppbyggt av de verkliga förhållanden som råder. Allt våld som massmigrationen har medfört, allt från stora terrordåd till en slags vardagsterrorism bestående av saker som rån, misshandel och våldtäkter av den ursprungliga befolkningen. I slutändan förstår även många att den förändrade demografiska sammansättningen av befolkningen i ett lite längre tidsperspektiv kommer att förändra landet i grund och botten. Således behövs inga politiska grupper till att underblåsa rädslan, utan den finns där för de som är utrustade med en kognitiv förmåga att förstå samhället.
Citera
2025-09-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ja, att förskingra pengar från sin organisation tycker jag är fel. Att hota journalister som skriver om det tycker jag är fel. Att sprida lögner om en mobbad pojke tycker jag är fel. Så ja, jag skulle säga att han har fel och gör fel.

Hmm knivigt må man säga, en gråzon alltså.

Oavsett, så har han onekligen en poäng här o kan förmodligen som så många andra sedermera berika sig på sin berömmelse och som tex Jimmie; en annan idealist, och bli

”just another politician”
Citera
2025-09-20, 14:34
Medlem
.nattramn.s avatar
Jag tycker det ser ut som om folket reser sig och Stamer borde borde avgå och kanske fundera på att lämna landet innan det blir värre. Folk hånar honom öppet och ser honom som en landsförrädare och jag tror inte det bara är en liten klick högerextrema, majoriteter föraktar honom. Att säga högerextremt om folkets åsikter är ett sätt att tysta ett folk som tröttnat.

Från 3 dagar sedan
En ny opinionsundersökning har avslöjat att Sir Keir Starmers popularitet har nått sin lägsta punkt då han rankas som den minst populära av alla de stora partiledarna.

I den nya YouGov-mätningen från den 10 september till den 12 september hade bara 21 procent av de tillfrågade en "positiv" syn på premiärministern, medan hela 71 procent hade en negativ syn på Labourledaren, ett nettoresultat på -50 procent.
https://www.gbnews.com/politics/keir...-minister-rank

Men vad håller vänstern hus? Det som gör vänstern bra är att de stödjer folkkamp och sätter det högt. Nu när vi ser riktig folkkamp, var är de då?

När Stamer och även Macron är djupt föraktade av sina folk, hur kan de få sätta tonen för Europa.
Senast redigerad av .nattramn. 2025-09-20 kl. 14:37.
Citera
2025-09-20, 17:50
Medlem
Varför slutar de inte bara betala skatt?
Citera
2025-09-20, 17:55
Medlem
Nixters avatar
The Britts are Awake!
Svensk Media rapporterade först 10-30.000, sen 110.000

Hör talet, se demonstrationen +1.000.000 människor flygfoto;
https://www.bitchute.com/video/LFpX1rCXzbC4
Citera
2025-09-22, 12:10
Medlem
.nattramn.s avatar
Tydligen vill Ed Davey att Musk ska arresteras om han kommer till Storbritannien efter det att han varit med på länk under demonstrationen.
På frågan om han kallar Musk för en brottsling missade Sir Ed inte ett slag när han sa: "Ja.

– Inte bara på grund av de fruktansvärda saker han har gjort för att uppvigla till våld, och han säger till exempel att ett inbördeskrig i vårt land är oundvikligt, att vår demokratiskt valda regering bör störtas.

– De var illa nog. Men på hans plattform är de exempel på att vara otrevliga, att pressa människor till självskadebeteende, grooming, till och med att sälja videor som visar pedofiler, på sexuella övergrepp mot barn och jag tycker att han borde hållas ansvarig för dem, för sig personligen och för sin verksamhet.

"Ofcom har nu befogenheterna enligt Online Safety Act." Han sa att om Elon Musk kommer till Storbritannien ska han gripas
https://news.sky.com/story/ed-davey-...ldren-13435165

Man kan ju alltid arrestera och inskränka på yttrandefriheten när folket blir motsträvigt hjälper säkert jätte mycket.
Citera
2025-09-22, 14:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
men om du är kristen, varför går du inte med i kyrkan? även om du är invandrad kristen kan du ju

jag gjorde ett besök hos en svensk kyrka, fick sitta med prästen på en bänk. jag berättade hur muslimer förstört mitt land och när de orden var sagda så förbyttes den så trevliga kvinnliga prästen och blev allvarlig, hon berättade för mig att det i området runt kyrkan finns många muslimer och vi skall respektera dessa. jag tappade tron för svenska kyrkan
Citera
2025-09-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skolmatt
Varför slutar de inte bara betala skatt?

Hur gör man det?
Jag misstänker att det funkar i Storbritannien som i Sverige: Din arbetsgivare betalar arbetgivaravgift och din inkomstskatt innan du ens får din lön i hand. Din livsmedelsbutik, elektronikkedja osv tar ut din moms via priset du betalar för dina varor och tjänster. Ditt fordon får användningsförbud om du inte betalar fordonsskatt. Och så vidare, och så vidare. Med andra ord: I de flesta fallen har du inte ens möjlighet att inte betala skatt, eftersom din skatt inte betalas av dig utan "uppströms"*. Och i de andra fallen kan du inte komma undan med att inte betala skatt, eftersom det har för stora konsekvenser för dig.

*Säger du "jag tänker inte betala skatt", säger stat, kommun och arbetsgivare "jo, det gör du" och fortsätter dra inkomstskatten.
Citera
2025-09-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Hur gör man det?

Jag gissar att det första steget är att inse att OM de verkligen slutar betala skatt, så kommer den oönskade invandringen (och alla andra problem de har med politiken) garanterat att upphöra och det nästan direkt.

Denna insikt borde leda till nästa steg, nämligen att ställa den fråga du just gjorde (dvs. hur går man till väga?) och med alvar gå igenom vad för slags alternativ man har.

Om de över en miljon demonstranterna slöt sig kring detta ämne, så som några andra demonstranter gör i den här videon: https://youtu.be/9v_-G3KiQvQ?t=270

...så hade det förmodligen räckt för att det skulle vara god natt för både massinvandringen och politikerna. Jag gissar att britterna hade känt sig mycket tillfredsställda av och fått massor av energi ifrån denna insikt alena. Ingen mer tilltro till någon som helst politiker. Istället garanterad och omedelbar framgång.

Att bara sluta betala skatt borde vara tämligen enkelt med tanke på den geist som finns hos demonstranterna samt deras höga antal. Om de 1000 000+ människor som antingen demonstrerade eller håller med demonstranterna, använder sin kreativitet, så borde målet uppnås både snabbt och smidigt.

Man får väl utbyta tjänster av varandra utanför statens ekonomiska system (agorism) i så stor utsträckning som möjligt. Ingen uppoffring. Inget våld. Knappt ens något lagbrott, även om man nog får räkna med ett och annat skattebrott (men vem ska straffa dessa om den rättsliga apparaten som nu blir utan skattepengar är både ekonomiskt och moraliskt bankrutt?).

Om någon vid ett tillfälle hade stått på scenen under demonstrationen och inför så många människor så bara droppat idén om att sluta betala skatt, så hade det nog varit tillräckligt för att få saker att hända på riktigt. Kanske med några förslag på vad man kan göra och hur man kan tänka för att enkelt och lagligt slippa betala skatt också, men det hade i så fall endast varit en bonus.

Nu verkar det inte ha hänt under just den demonstration den här tråden berör, men dock i videon ovan och det finns alla möjligheter att budskapet i den sprider sig och appliceras framöver. Och om det gör det så kommer det även vara ett lackmustest gentemot kommande eventuella ledare/talare. För om talarna själva uppmuntrar till att sluta betala skatt samtidigt som de själva håller sig borta från politiken kan de inte vara marionetter. Övriga är tvivelaktiga. Och det vore dumt att utesluta möjligheten att rörelsen försöker kapas, om den nu inte redan styrs uppifrån. Särskilt när en sådan risk inte behöver tas.
Senast redigerad av Skolmatt 2025-09-22 kl. 22:26.
Citera
2025-09-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
The Britts are Awake!
Svensk Media rapporterade först 10-30.000, sen 110.000

Hör talet, se demonstrationen +1.000.000 människor flygfoto;
https://www.bitchute.com/video/LFpX1rCXzbC4
Fantastiskt!
Det kunde lika gärna gälla för Sverige men här sover folket fortfarande dopade av SVT mm

https://youtu.be/asVmdKMjYUQ?si=ibUL1mcVEYmp5ro8
NO WAR

https://youtu.be/B50qfJS5-Z0?si=l7cCzbskINnB2WpA
INVASION
Senast redigerad av Mary99 2025-09-22 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in