Citat:
Ursprungligen postat av
Studsboll
Märkligt att media vågar rapportera ärligt om demonstrationens omfattning; standard är annars att försöka skriva ned skalan och föringa allt. Men i övrigt är allt som vanligt: så snart folk samlas och hävdar något som är emot deras pk-agenda är det "högerextremt" och "högerpopulistiskt". Allt som är emot invandring och islamisering är höger i deras värld och även om majoriteten av de som demonsterar är arbetare och medellösa så är det ändå en högerextrem demonstration.
Storbritanniens folk har förvisso själv satt sig i dagens katastrofala situation genom lyfta fram politiker som varit uppenbara femtekolonnare, men nu verkar snart gränsen vara nådd. Det talas om risken för inbördeskrig i USA, men faktum är att risken för kaos i närtid är större i Storbritannien.
Ja, jag tittar aldrig på svensk media längre, gjorde i yngre dar men inte idag. Måste vara grovt sinnesslöa individer som med intresse regelbundet tittar på svensk media och köper det som sägs. Om jag får gissa är tittarsiffrorna rekordusla. Antaligen bara boomers, pensionärer och en lite klick vänsterblivna som tittar på skräpet.
Gjorde ett litet undantag idag och tittade på TV4s kvällsrapportering, rubriken: Högerextrem demonstration bla bla bla...Tommy Robinson en ökänd högerextrem bla bla bla....som blivit dömd flera gånger bla bla bla....spydde lite i munnen och bytte kanal igen.
"Neutrala" fniss, vänstervriden propaganda på bästa sändningstid är vad det är. Man la inte så mycket fokus på att Centerpartiet hade en brottsdömd partiledare när man rapporterade om Centerpartiet t.ex...
Alltså vem tittar på och köper det skräpet på daglig basis?
London är inte London längre, det är Londonistan. Deras borgmästare är muslim och har förringat problemen med pakistanska pedofilringar, stad efter stad i UK har tagits över och i flera städer är muslimer ledande borgmästare. Deras Labour-regering har gått full retard och arresterar människor som skriver samhällskritiska inlägg på nätet medan våldtäktsmän går fria från straff. Om jag får gissa på en plats där inbördeskrig bryter ut inom en överskådlig framtid så är det i UK. Tillståndet i UK är nästan om inte lite värre än i Sverige i dagsläget. Det är inget annat än helt logiskt att demonstranter går ut och protesterar när deras land nedmonteras.