2025-09-14, 02:42
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Taco Bar är som namnet antyder främst en bar. Det är snarare som att jämföra McD med säg... Lion Bar eller Hirschenkeller.

Taco Bar är inte främst en bar utan en snabbmatskedja. Att jämföra med Lion Bar eller Hirschenkeller blir fel de är pubar, medan Taco Bar är mer som McDonald’s fast med texmex. Men visst ska man vara mer riktigt då jämför det med brödernas.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Taco_Bar
Citera
2025-09-14, 04:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Taco Bar är inte främst en bar utan en snabbmatskedja. Att jämföra med Lion Bar eller Hirschenkeller blir fel de är pubar, medan Taco Bar är mer som McDonald’s fast med texmex. Men visst ska man vara mer riktigt då jämför det med brödernas.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Taco_Bar
Till Taco Bar går man för att dricka drinkar främst, och eventuellt snaska på en nachotallrik samtidigt. Man går inte dit för en snabb bit mat, oavsett vad Wikipedia säger.
Citera
2025-09-14, 07:52
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
De expanderar, så det går knappast knackigt som det gjorde för Dunkin Doughnut

https://efn.se/sagades-for-burgarpriser-nu-vaxer-five-guys

Behöver inte betyda att de går bra. De har en stridskassa i Sverige där de räknar med att gå minus/har råd att gå minus ett antal år innan det ska vända. När de vänder har de redan etablerat ett par ställen.
Citera
2025-09-14, 08:00
Medlem
skogsburkans avatar
Vems plats i MOS tar dom över? Vem har/ska stänga?
Citera
2025-09-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Till Taco Bar går man för att dricka drinkar främst, och eventuellt snaska på en nachotallrik samtidigt. Man går inte dit för en snabb bit mat, oavsett vad Wikipedia säger.
Aldrig i mitt liv hört talas om någon som dricker drinkar på Taco Bar, visste inte ens att de serverade alkohol. Men ser väl annorlunda ut på bonnvischan antar jag.
Citera
2025-09-14, 09:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Äter du buffé på Pizza Hut inte jättedyrt men annars väldigt dyrt ja, men det är också gott.

Jo, det är exakt det jag skriver, buffén är oki prissatt men att gå dit en kväll och ta en pizza så är det pizzdyrt för maten man får och det är mer en bukfylla, finns godare mat för liknande eller billigare pris som jag hellre väljer.
Citera
2025-09-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Aldrig i mitt liv hört talas om någon som dricker drinkar på Taco Bar, visste inte ens att de serverade alkohol. Men ser väl annorlunda ut på bonnvischan antar jag.

På de ställen jag sett Taco Bar så är det mer som en bar som råkar servera lite Tex Mex.

Knappt någon där på lunch utan det blir först på kvällen och det är verkligen ingen snabbmats-känsla i stil med McD, Max, Burgerking, Subway, KFC osv - och så Taco Bell i utlandet då.

Man får allt på vanliga tallrikar med vanliga bestick, det är ganska dyrt, drink-menyn är mer omfattande än mat-menyn osv.
Citera
2025-09-14, 11:55
Medlem
TWISTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Gjorde inte TB ett försök i Sverige på 70 eller 80-talet men fick lägga ner??
Eller minns jag helt fel?

Vet att KFC gjorde just detta i Stockholm, någon gång på -70/80-talet. (Kan ha varit på Sveavägen). Fick iaf läggas ner då folk inte fattade grejen eller inte gillade utbudet?
Citera
2025-09-14, 13:14
Medlem
talcsofts avatar
Det som talar emot är att typ alla svenskar kan laga tacos hemma själv och barnfamiljerna gör det typ en gång i veckan. Stek köttfärsen och resten är öppna förpackningar/burkar och ta fram skedar.

Synd de öppnar i flyktingförläggningen MOS

Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
känns ärligt talat som att snabbmat är på frammarsch i sverige generellt. kommer vi bli feta som amerikanerna?

Så är det. Var proppfullt på chop chop igår en lördag. Fanns inte en ledig plats. Samma med foodora indierna som åker på moppar kors och tvärs. Genomsnittsvensken har blivit en lat tjockis

Citat:
Ursprungligen postat av ratioa

Jodå, jag och några kollegor skulle köra en AW på taco bar och det var vi och A-laget på plats som drack öl och drinkar. Mysigt! Vi gick inte fler gånger.
Citera
2025-09-14, 13:33
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, det är exakt det jag skriver, buffén är oki prissatt men att gå dit en kväll och ta en pizza så är det pizzdyrt för maten man får och det är mer en bukfylla, finns godare mat för liknande eller billigare pris som jag hellre väljer.
Skippa din fylla och ät god mat istället. Fylla är verkligen att kasta bort pengarna + hälsan.
Tycker staten borde öppna upp Clock igen istället för ännu en Taco snabbmat. Vi har ju redan massa ställen som serverar tacos.
Citera
2025-09-14, 14:19
Medlem
Behöver vi fler snabbmatsställen i Sverige ens? När KFC kom till Uppsala gick det inte ens att vara där. Stök med massa sandnegerfamiljer som inte kan sköta sig o låter sin avkomma göra vafan de vill. Likt de flesta snabbmatställen (läs mcd, BK etc…)
Citera
2025-09-14, 14:36
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Magooo
Behöver vi fler snabbmatsställen i Sverige ens? När KFC kom till Uppsala gick det inte ens att vara där. Stök med massa sandnegerfamiljer som inte kan sköta sig o låter sin avkomma göra vafan de vill. Likt de flesta snabbmatställen (läs mcd, BK etc…)
Är benägen hålla med, Subway har stängt många av sina ställen runt om i Stockholm för att babbar suttit där i klungor så andra eventuella gäster väljer andra ställen, de vill inte ens ta med och vänta på mackan. Vet inte hur det ser ut på Tacoställen som redan finns om mest babbar som inte beställer något sitter där och är högljudda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in