2025-09-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Färsen är utblandad med majsmjöl, typ maizena eller vad det heter i sverige. Tacomys i norden handlar förhoppningsvis fortfarande om rejäla råvaror och glädjen att umgås och fixa till tillsammans.

Ja å det värsta är att det är från amerikansk giftig gmo skräpmajs som folk inte skulle röra i matbutiken och gmo antibiotikakött från polen och tyskland osv(ännu värre om de skulle använda amerikanskt growth hormone kött).

De smyger in skiten bakvägen till europa genom sina amerikanska skräpkedjor som seven eleven,subway och andra + dumpar skiten på grossister som köper in vadsomhelst och sen får människor äta det på sin lunchmat ute på stan och på pizzan osv eftersom det inte finns nån reglering för gmo inom restaurang och färdigmat som serveras.

Förhoppningsvis blir de inte långvariga i sverige.
Senast redigerad av Blatteman 2025-09-12 kl. 19:22.
Citera
2025-09-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Trots ett antal USA-resor i mina dagar har jag inte provat det.
Vad tror ni? Hit eller flopp i Sverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1400238

Den där hockeyspelaren gillar att förlora pengar. Brödernas är ju ett skämt.

Helt absurt namn dessutom på en kedja "Brödernas". Makes no sense. Och dom håller på att konkursa så det visslar om det.

Anledningen till att varken Chipotle eller Taco bell finns i Sverige är för att det inte funkar med tacos när alla äter tacos hemma varje fredag och det är svårt att se värdet i det för att betala 120-150 spänn för något du kan göra enkelt hemma.

Annars hade någon annan redan varit på den bollen för 20 år sedan.

Men dom vill förlora pengar som med brödernas.
Citera
2025-09-12, 19:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Gjorde inte TB ett försök i Sverige på 70 eller 80-talet men fick lägga ner??
Eller minns jag helt fel?
Tror jag inte.
Däremot öppnade Kentucky fried chicken i Stockholm, men försvann efter några år.
Citera
2025-09-12, 19:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Gjorde inte TB ett försök i Sverige på 70 eller 80-talet men fick lägga ner??
Eller minns jag helt fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Från Wikipedia:

"Taco Bell fanns en kort period i Lidköping i slutet på 1990-talet."

Ja, den låg vid torget.

Märklig stad att öppna sin första restaurang i ett land på. Det vanliga är ju att, som nu, först öppna i Stockholm och sedan sprifa sig vidare.
Citera
2025-09-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Men dom vill förlora pengar som med brödernas.

MEningen kan vara att deras kompisar ska få kontrakt på att bygga upp restaurangerna och fakturera extra mycket osv som investerare får vara med och betala?
och beställa extra dyra saker til restaurangerna som vissa företag får kontrakt på sålänge pengar pumpas in.

Stora företag som ikea,biltema och ica,lidl osv fifflar jämt med skatt och olika saker så det är inte helt omöjligt.

Brödernas fick ju tillexempel 500miljoner kronor från ett riskkapitalbolag och har säkert fått det flera gånger.
Senast redigerad av Blatteman 2025-09-12 kl. 19:30.
Citera
2025-09-12, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Däremot öppnade Kentucky fried chicken i Stockholm, men försvann efter några år.
Nu har vi ju importerat en helt ny demografi som älskar friterad kyckling så nu går KFC som tåget

förstår inte varför taco bell ska börja med att öppna i mall of scandinavia, de enda svenskarna som är där efter kontorstid ska gå på bio, resten av klientelet är bara lösdrivande kamelryttare och jag tror inte dom gillar tacos, särskilt eftersom det inte är halal
Citera
2025-09-12, 19:30
Medlem
Åt en wrap på tacobell, det var det äckligaste jag åt i USA. Mest syntetiska matupplevelsen jag haft på någon franchaise någonsin och gillar jag mcdonalds skit.
Citera
2025-09-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
MEningen kan vara att deras kompisar ska få kontrakt på att bygga upp restaurangerna och fakturera extra mycket osv som investerare får vara med och betala?

Stora företag som ikea,biltema och ica,lidl osv fifflar jämt med skatt och olika saker så det är inte helt omöjligt.

Brödernas fick ju tillexempel 500miljoner kronor från ett riskkapitalbolag och har säkert fått det flera gånger.

Det finns tusentals extremt kompetenta drivna driftiga affärsinriktade entreprenörer i Sverige som hade öppnat taco bell för 25 år sen om det fanns ett seriöst business case med det.

Det är mina 5 cent iaf, jag kan ha fel men troligen ej
Citera
2025-09-12, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
Nu har vi ju importerat en helt ny demografi som älskar friterad kyckling så nu går KFC som tåget

förstår inte varför taco bell ska börja med att öppna i mall of scandinavia, de enda svenskarna som är där efter kontorstid ska gå på bio, resten av klientelet är bara lösdrivande kamelryttare och jag tror inte dom gillar tacos, särskilt eftersom det inte är halal
Ja kanske skulle KFC gå bra idag om de kom tillbaka.

Kom ihåg att deras koleslow var helt otroligt god. Klart bästa koleslow jag ätit.
Citera
2025-09-12, 19:53
Medlem
Åt där en gång och det sög
Citera
2025-09-12, 19:55
Medlem
Karmans avatar
Fick ett ganska sunkigt intryck av Taco Bell när jag bodde i USA. Nu är det i och för sig ett gäng år sedan, så det kan ju ha förändrats. Men de fanns i princip överallt, kändes det som.
Citera
2025-09-12, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Trots ett antal USA-resor i mina dagar har jag inte provat det.
Vad tror ni? Hit eller flopp i Sverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1400238

provat 1 gång i USA, det var inte gott, inte svinäckligt, men inte gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in