2025-09-14, 14:41
Medlem
placebooos avatar
Sverige följer USA och dess kultur så det kommer det gå jättebra för kedjan här!
Vi har fina ynglingar som gärna blir fetare av skiten.
Kan de puffa en cigg efter maten så tycker jag restaurangen ska sälja det också. Även energidryck bör de sälja eller erbjuda gratis.
Citera
2025-09-14, 15:02
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tourmaline
Osäker på det. Speciellt någon som Puma Swede, som faktiskt startade Puma Burger i Malmö. Det varade i 6 månader.

Jag är lite kluven. Tacos är ju populärt i Sverige även om folk oftast äter det hemma. Men kanske Taco Bell klarar sig utan kändisreklam.

Vi får se! Jag nämnde bara några exempel på kändisar, sedan är det upp till ägaren att komma överens med lämplig kändis om reklam.
Det kanske blir så att Thosten Flinck sitter och svinar sig i TV med Taco Bells mat och det blir skitbra reklam.
Citera
2025-09-14, 16:16
Medlem
Internationellt så brukar Westfield-galleriorna (som kallas Mall of Scandinavia här) vara rätt städade världen över. Sverige är lite av ett unikum här, för våran Westfield-galleria ligger i mitt i mångkulturs-meckat. Detta gör MOS till ett större "Heron City".
Det kan säkert gå rätt bra ändå om babbarna gillar tacos och Tacobell inte gör nån idiotisk tankevurpa med prissättningen som "5-guys".

Men det kommer givetvis bli mycket stök där.
Citera
2025-09-14, 17:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Aldrig i mitt liv hört talas om någon som dricker drinkar på Taco Bar, visste inte ens att de serverade alkohol. Men ser väl annorlunda ut på bonnvischan antar jag.
Bonnvischan östra Södermalm ja. Jag har i alla fall varit på en Taco Bar, det är ju mer än vad du kan säga.

Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
På de ställen jag sett Taco Bar så är det mer som en bar som råkar servera lite Tex Mex.

Knappt någon där på lunch utan det blir först på kvällen och det är verkligen ingen snabbmats-känsla i stil med McD, Max, Burgerking, Subway, KFC osv - och så Taco Bell i utlandet då.

Man får allt på vanliga tallrikar med vanliga bestick, det är ganska dyrt, drink-menyn är mer omfattande än mat-menyn osv.
Lite så. Går dagligen förbi minst en Taco Bar och det är först när folk slutar jobbet som det börjar hända saker där.
Citera
2025-09-14, 18:09
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Klickar inte på kvällstidningarna så måste fråga vad du menar? Ska dom bara ta dollar?

Han grinar säkert över att de endast tar kort och inga kontanter, som MÅNGA andra ställen.

Men nu är det blattar vi pratar om så det ska klagas så mycket det bara går.

Typ så.
Citera
2025-09-14, 18:10
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Hade det varit för 20 år sedan så kanske man hade tyckt det var lite spännande. Idag med priserna på snabbmat och hur undermålig kvalitén har blivit. Inte minst p.g.a. att man anställer kaosbabbar som skiter i det mesta när det gäller vad de serverar så undviker man alla sådana ställen.

Jag brukade gilla Subway och tänkte köpa en nu i veckan då jag inte hade tid att laga mat själv. När jag går förbi restaurangen så ser jag två importerade indier bakom disken, det blev ingen Subway för min del. Jag vet att jag inte är ensam om att resonera så. Riktigt korkat av ägarna att tro att de tjänar på att anställa dessa människor. Hade det varit två svenska ungdomar bakom kassan som såg normala ut och inte två trash så hade köpt en macka.

Minns ett av mina sista snabbmatsbesök på BK i en ort där det mest bor medel och överklass. Alla bakom kassan var kaosbabbar, de få kunderna som fanns i restaurangen var babbar även de. Personalen hade inga kunder att servera, det var skräp på varje bord, hela restaurangen var kaos. Gick in på toaletten för att pissa. Det var så jävla grisigt med överfyllda papperskorgar, smuts på golver, papper på golvet. Bajs spår i toaletten. Jag tog några bilder och tänkte kontakta BK och fråga vad fan som står på, hade dock aldrig energin till det.

Dessa babbar som inte hade mycket att göra såg uppenbarligen ingen anledning till att försöka röja upp och då kan man tänka på hur det ser ut där de förbereder maten.

Jag vet att det samma kommer ske med Taco Bell, plus att priset kommer vara alldeles för högt. Så det är inte ens intressant att prova för sakens skull. Bättre att spara sina snabbmatsbesök till länder där personalen utgörs av vita människor eller östasiater. För det är något helt annat, där ser ägarna till att allt är tipptopp och maten är så bra. Så som det var i Sverige förr när man besökte BK och Donken.

Så även hårt arbetande invandrare stör dig?
Citera
2025-09-14, 18:23
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Internationellt så brukar Westfield-galleriorna (som kallas Mall of Scandinavia här) vara rätt städade världen över. Sverige är lite av ett unikum här, för våran Westfield-galleria ligger i mitt i mångkulturs-meckat. Detta gör MOS till ett större "Heron City".
Det kan säkert gå rätt bra ändå om babbarna gillar tacos och Tacobell inte gör nån idiotisk tankevurpa med prissättningen som "5-guys".

Five Guys har inte gjort någon tankevurpa med sitt pris. Det är deras grej att vara noterbart dyrare än konkurrenterna och det är dom i alla länder där de finns och således även i Sverige.

Sen erbjuder man en riktigt bra burgare, fri påfyllning av dricka och tillräckligt med pommes för att mätta 3 personer så det går väl ändå jämt ut till slut?
Citera
2025-09-14, 18:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Five Guys har inte gjort någon tankevurpa med sitt pris. Det är deras grej att vara noterbart dyrare än konkurrenterna och det är dom i alla länder där de finns och således även i Sverige.

Sen erbjuder man en riktigt bra burgare, fri påfyllning av dricka och tillräckligt med pommes för att mätta 3 personer så det går väl ändå jämt ut till slut?
Mmm, det som är billigaste för haket med bäst avans, dessutom det som du blir fet av.
Citera
2025-09-14, 18:56
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Mmm, det som är billigaste för haket med bäst avans, dessutom det som du blir fet av.

Ja absolut men det ”gottgör” ändå ett högre pris när en till läsk eller 2 hos en konkurrent skulle bli 50 spänn typ. Sen går väl ingen till Five Guys eller liknande för att tänka på vikten?
Citera
2025-09-14, 19:56
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64

TäbyC är också en Westfieldgalleria...just sayin...
Citera
2025-09-14, 21:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Ja absolut men det ”gottgör” ändå ett högre pris när en till läsk eller 2 hos en konkurrent skulle bli 50 spänn typ. Sen går väl ingen till Five Guys eller liknande för att tänka på vikten?
Rättfärdigar heter det. Och det är diskutabelt.
Citera
2025-09-14, 22:14
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Rättfärdigar heter det. Och det är diskutabelt.

Fan vilken petig jävel du var då. Försök dra ur pinnen ur arslet så blir det nog bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in