2025-09-13, 21:25
Medlem
otellos avatar
Det är säkert en bra restaurang, det verkar poppis i USA. Jag försöker dock efter bästa förmåga bojkotta allt amerikanskt, så jag väntar nog med mitt besök.
Citera
2025-09-13, 21:30
Medlem
rovmuns avatar
Det finns redan taco bar som motsvarar taco bell. Visst det är inte exakt samma och så men det är väl lite som att jämföra mcdonalds, max, burgerking och jureskog. Dvs tacobelö skulle konkurea med denna främst sen finns det oftast ett bra ställe i varje större ort. Men i stockholm finns la neta som jag inte tycker taco bell är i nivå med.

Vet inte hur det går för taco bar men rullar på men heller exploderar ej expertmt
Citera
2025-09-13, 21:41
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
I princip fryspizza alltså. Frysta utbakade plättar som de lägger i formar och kör in i ugnen. Så långt ifrån en riktig pizza man kan komma.

Degen har inte gjorts på plats av ingredienser , degen är frusen, degen har inte ens fått jäsa på plats. Det är alltså lägre kvalitet än pizzakit.
Nä, fryspizza är en fryst pizza du köper fryst. Inte en pan pizza där degen tinats upp och jästs på plats där topping sedan applicerats och tillagats.
Citera
2025-09-13, 21:43
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Nä, fryspizza är en fryst pizza du köper fryst. Inte en pan pizza där degen tinats upp och jästs på plats där topping sedan applicerats och tillagats.

En pizzeria som inte bakar sin egen deg, utan får den levererad fryst är inget annat än en glorifierad fryspizza.
Citera
2025-09-13, 21:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Det finns redan taco bar som motsvarar taco bell. Visst det är inte exakt samma och så men det är väl lite som att jämföra mcdonalds, max, burgerking och jureskog. Dvs tacobelö skulle konkurea med denna främst sen finns det oftast ett bra ställe i varje större ort. Men i stockholm finns la neta som jag inte tycker taco bell är i nivå med.

Vet inte hur det går för taco bar men rullar på men heller exploderar ej expertmt
Taco Bar är som namnet antyder främst en bar. Det är snarare som att jämföra McD med säg... Lion Bar eller Hirschenkeller.
Citera
2025-09-13, 21:57
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Just nu är ekonomin är lite skakig för många människor och en del restauranter går lite illa, detta i kombination med att många svenskar bojkottar amerikanska företag, är det nog inte optimalt för ett amerikanskt företag i restaurantbranschen att försöka etablera sig i Sverige öht. Skulle föreslå att de väntar några år.

Five Guys går som tåget och folk sade detsamma

Folk skiter i sånt där med bojkotter. Du är och tittar för mycket på Instagram på tjejer som fiskar likes med att posta om social problem som de egentligen inte ens bryr sig om själva
Citera
2025-09-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Just nu är ekonomin är lite skakig för många människor och en del restauranter går lite illa, detta i kombination med att många svenskar bojkottar amerikanska företag, är det nog inte optimalt för ett amerikanskt företag i restaurantbranschen att försöka etablera sig i Sverige öht. Skulle föreslå att de väntar några år.
mister york gick från food truck till 22 restauranger på bara 5 år. grabbarna är typ 23 bast. ökat omsättningen från 1.5 miljon till över 200 miljoner i år.

men absolut det är en tuff bransch men snappmat verkar gå tugnt just nu! gäller att man vet vad man gör

vi har många kedjor och expanderat på senare år, men få som slagits omkull. brödernas, five guys, jureskogs, mister york, chop chop, bastard burgers osv. alla är ju ändå relativt nya

inte ens burger king eller sibylla har gått i konkan än. hur vet jag inte. vem äter någonsin på dessa?

känns ärligt talat som att snabbmat är på frammarsch i sverige generellt. kommer vi bli feta som amerikanerna?
Senast redigerad av DrillBitTTT 2025-09-13 kl. 23:30.
Citera
2025-09-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafo
Känns som om det är försent in på svenska marknaden. Hajpen kring amerikanska snabbmatskedjor har svalnat, deras mat är inte speciellt bra(kanske bättre med svenska råvaror?), finns bättre och mer autentiska alternativ och svennealternativet Taco Bar(hur bra går dom?). Och ska man lansera i Sverige så räcker det inte med en restaurang utan man måste lansera några stycken för att testa marknaden. Bara en i MOS tror jag inte ger en vettig bild av hur det kan funka i Sverige.
Sen gissar jag bara men ser man på vart nya etableringar sker så är det längs motorvägarna och där kanske de hade haft en bättre chans?
men maten är ju inte identisk i alla länder bara för att det är samma kedja. de anpassar ju sig. har du testat en mcdonalds burgare i indien? rent skit! stark som FAAAN, och på ett äckligt sätt. torr. och bara med kyckling. blä var den

däremot var taco bell bra när jag åt det där. likaså dominos.

likaså var KFC bättre i frankrike än i sverige
Citera
2025-09-14, 00:00
Medlem
-DaRude-s avatar
Det är gott som fasiken, även om det alldeles säkert är skitmat. Frågan är om timingen är rätt för amerikanerna när så många svenskar är ängsliga över Trump och ska "bojkotta" allt från USA. Vad tror ni?
Citera
2025-09-14, 00:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Five Guys går som tåget och folk sade detsamma

Folk skiter i sånt där med bojkotter. Du är och tittar för mycket på Instagram på tjejer som fiskar likes med att posta om social problem som de egentligen inte ens bryr sig om själva

Hur vet du att 5g går som tåget?
Citera
2025-09-14, 00:10
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
En pizzeria som inte bakar sin egen deg, utan får den levererad fryst är inget annat än en glorifierad fryspizza.
Så i princip alla pizzakedjor på marknaden i din mening.
Citera
2025-09-14, 01:07
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hur vet du att 5g går som tåget?

De expanderar, så det går knappast knackigt som det gjorde för Dunkin Doughnut

https://efn.se/sagades-for-burgarpriser-nu-vaxer-five-guys
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera